• Ja det här är mitt användarnamn

HSP-människa och dejting…

Jag har skrivit med en kille i två månader, utan att ha setts. (Kanske inte rekommenderas) Vi har snackat om allt. Djupa saker framför allt. Vi har så mycket gemensamma intressen och lika synsätt på mycket i livet. Jag har blivit glad varje dag när jag sett att han har skrivit ett SMS och jag har känt mig behövd på något sätt, som att jag betyder någonting. Han har varit en ny typ av luft att andas. Lättare än den vanliga som jag andades innan jag började skriva med honom. (Klyscha, men det är så det har känts.)

Härom dagen träffades vi i alla fall, för första gången, utan att ens ha pratat i telefon innan någon gång. Jag var skitnervös. Hade gråtit innan och varit så uppe i varv. Rädd för att göra fel, rädd för mig själv, för allt. Han var jättefin som person, såg jättebra ut, var jordnära och lugn som han framstod i sms:en också. Kändes som att vi klickade på något sätt? men det var ändå någonting som inte kändes helt hundra?

Jag känner mig så jävla barnslig och ?fel? som känner som jag gör. Att jag har gråtit efter ?dejten/träffen? för att det inte kändes som jag hade hoppats. Känner mig tom. Vilsen. Taskig mot honom, även om jag inte vet hur han känner nu efter. Kanske känner samma sak, vi har inte pratat mer än skrivit typ ?tack för ikväll :)?.

Jag är glad över att jag vågade träffa honom, men är helt dränerad och känns som att jag aldrig kommer orka med något sånt här igen. Jag är så känslig som person (det har verkligen inte framgått), och tar väldigt hårt på ?motgångar?. Livet i allmänhet samt på jobb, och har en lång erfarenhet av psykisk ohälsa med panikångest och skit som satt sina spår av att inte riktigt ?våga?. Jag vet inte vart jag ville komma med det här. Bara lätta på tankarna tror jag.
    Må han inte finna denna tråd. Cause I. Will. Die.🥲
  • Svar på tråden HSP-människa och dejting…
  • Anonym (Py)

Vad var det som inte kändes rätt då? Din attraktion till honom eller något annat?

• Jimmy75

Det låter som att du skulle behöva hitta strategier för att reglera dina förväntningar. Det kan naturligtvis vara precis så enkelt som att det är något mellan er som inte klickar. Men efter så lång tid av skrivande där, oavsett vad man skriver om, tolkningarna färgas av våra önskemål och informationsluckorna fylls i av våra gissningar, är risken för att vi bygger luftslott väldig stor.

Om dina förväntningar har byggts upp motsvarande en trerätters middag och sedan får du ett vanligt mcdonaldsmål så blir naturligtvis besvikelsen stor, trots att det inte måste vara något. fel på mcdonaldsmålet.

• Anonym (t)

Du är en ångestfylld person och det kan vara svårt att få bot på. Dejting ÄR nervöst för många, det är en stor press när man träffas och allt det innebär om man skrivit ett tag. Man lägger alla ägg i samma korg och kraven blir alltför stora. Det var en första träff. Du blir inte bästis med någon på första träffen heller om du inte är 12 möjligtvis.

Allt blir en stor anspänning som kroppen svarar på med att vara slut. Kanske gråta. Det är bara känslor som kommer ut. Låt det vara så. 

• Anonym (t)

Hade inte läst det övre inlägget ska tilläggas men vissa råd är väl vanligare än andra :P

• Ja det här är mitt användarnamn
    Anonym (t) skrev 2025-08-30 17:41:25 följande:

Du är en ångestfylld person och det kan vara svårt att få bot på. Dejting ÄR nervöst för många, det är en stor press när man träffas och allt det innebär om man skrivit ett tag. Man lägger alla ägg i samma korg och kraven blir alltför stora. Det var en första träff. Du blir inte bästis med någon på första träffen heller om du inte är 12 möjligtvis.

Allt blir en stor anspänning som kroppen svarar på med att vara slut. Kanske gråta. Det är bara känslor som kommer ut. Låt det vara så. 

Men åh? vilken fin kommentar från dig. Blir nästan lite gråtmild. Snacka om att vara skör, haha!

Ja, jag ska försöka acceptera vad jag känner, och att det är okej. Jag dömer mig själv otroligt mycket kring allting hela tiden. Det tar på krafterna enormt. Din kommentar fick mig att känna mig mindre ?konstig?. Tack för det. Vem du än är❤️
Svar på tråden HSP-människa och dejting…