Han håller på att förlora mig - och han har ingen aning
Hej
Jag skulle vilja ha lite tips/råd/input, gärna från lite äldre män med livserfarenhet 🙏
Min kille (särbo) sedan flera år, verkar bry sig mer om sig själv än om oss. Jag har alltid varit den som velat vårda relationen på alla sätt, men han steppar inte upp. Tvärtom. Och nu har jag tröttnat.
Till saken hör att han inte är en elak människa alls. Han är bara jävligt ego utan att ens vara medveten om det. Och det påverkar oss och mig jättenegativt.
Det var inte såhär i början. Då var han mycket mer omtänksam och gav mer av sig själv. Vi kan inte gå djupare in på samtalsämnen utan att han blir uttråkad eller känner sig dumförklarad när jag kräver lite mer utvecklande svar.. Och han är typ bara gosig när han är kåt. Jag får aldrig en ordentlig kram efter en tid ifrån varandra eller nått. Vi har aldrig kul tillsammans då det inte går med honom då han inte är en lättsam person som har nära till skratt. Han glömmer mina födelsedagar och lägger allt ansvar på mig att inte bli gravida trots flera aborter i bagaget.
Går detta ens att rädda? Jag vill inte sabba detta bara för att han inte är mer självmedveten.