• Anonym (Dexter)

Varför vill så många kvinnor att mannen ska steppa upp?

Det är bara en tidsfråga i en relation tills det att kvinnan vill ha mer av något. Att mannen inom något område bör steppa upp. 

Beror detta på att vissa kvinnor aldrig är nöjda? Männen blir bekväma? En kombination?

Jag har väl knappt någonsin hört detta från en man om en kvinna, att hon behöver steppa upp.. har ni?

• Svar på tråden Varför vill så många kvinnor att mannen ska steppa upp?
  • Anonym (Ben)
    Anonym (Dexter) skrev 2025-09-08 20:10:46 följande:
    Du menar att vänstern inte gnäller över högern, att kvinnor inte gnäller över män?

Själv tänker jag att det gnälls från olika läger oavsett tillhörighet, speciellt på ett diskussionforum.
    Som sagt, 99% av gnället kommer från män. (Vi kan väl lägga till 0,9  -  99,9% för att få mer rättvisa siffror) Vet inte varför vänster-män inte gnäller lika mycket eller varför kvinnor inte gnäller lika mycket som dessa män. Tror att gnället vi ser från dessa män antagligen fungerar som en lavin så allt annat gnäll bleknar i jämförelse.

Gnällmännen försöker att låtsas som att det inte är gnäll för det vore ju pinsamt. Eftersom män inte "får" gnälla.
  • skygd
    Anonym (Ben) skrev 2025-09-09 17:23:16 följande:
    Som sagt, 99% av gnället kommer från män. (Vi kan väl lägga till 0,9  -  99,9% för att få mer rättvisa siffror) Vet inte varför vänster-män inte gnäller lika mycket eller varför kvinnor inte gnäller lika mycket som dessa män. Tror att gnället vi ser från dessa män antagligen fungerar som en lavin så allt annat gnäll bleknar i jämförelse.

Gnällmännen försöker att låtsas som att det inte är gnäll för det vore ju pinsamt. Eftersom män inte "får" gnälla.
    hur mäts gnäll? vad mäts det i? hur vet du könskromosomerna på de som gnällt? finns andra markörer med, snp:er eller så?
  • Anonym (Progressiv)
    Anonym (Ben) skrev 2025-09-08 19:38:15 följande:
    Du missar poängen 99% av allt gnäll på familjeliv och andra forum på nätet kommer från män, framförallt över kvinnor, feminister, "vänstern" och invandrare. Dessa är väl i topp. (Såsom din trådstart, du är väl medveten om gnället?) Ibland extremt aggressivt och hotfullt, ibland aggressivt med en offerkofta och en massa sympatiserande snyftande män. 
    Ofta är det samma män som gnäller på vänstern och invandrare som gnäller över ensamhet och tycker att sex ska vara en rättighet för dem. Samtidigt som de påstår att "endast invandrare våldtar kvinnor" så är de minst lika våldtäktsbenägna själva. Det är män som lever en tillvaro framför skärmen och bara går ut om de har viktiga ärenden eller ska handla. Ofra arbetslösa och sjukskrivna.
  • Anonym (MannenT)
    Anonym (Ben) skrev 2025-09-05 17:49:52 följande:
    Hur förklarar du att det finns så oerhört mycket män som gnäller på kvinnor då?
    Eller du kanske inte ser det för att du tror att det är standarden och kvinnor avvikelsen?
    Män som gnäller på kvinnor är i regel singlar.
  • Anonym (Dexter)
    Anonym (Ben) skrev 2025-09-09 17:23:16 följande:

99,9% av gnället kommer från högermän!? Det verkar ju rimligt =) haha

• Anonym (MannenT)
    skygd skrev 2025-09-09 17:33:22 följande:
    hur mäts gnäll? vad mäts det i? hur vet du könskromosomerna på de som gnällt? finns andra markörer med, snp:er eller så?
    Det är nog svårt.

Om jag skulle generalisera.

Kvinnor gnäller mer över andra människor.
    Män gnäller mer över samhällsutvecklingen.
  • Anonym (Dexter)
    Anonym (MannenT) skrev 2025-09-09 19:27:06 följande:
    Det är nog svårt.

Det ligger något i detta. Bra analys!
  • Anonym (Ben)
    Det är nog svårt.

Så fel du har. Män gnäller mer över andra människor än vad kvinnor samlat någonsin skulle kunna komma upp till. Enda skillnaden är att dessa gnäll-män tror att de inte är gnälliga. De ljuger för sig själva. De gnäller över samhället också.
  • Anonym (Ben)
    Anonym (Progressiv) skrev 2025-09-09 19:22:36 följande:
    Ofta är det samma män som gnäller på vänstern och invandrare som gnäller över ensamhet och tycker att sex ska vara en rättighet för dem. Samtidigt som de påstår att "endast invandrare våldtar kvinnor" så är de minst lika våldtäktsbenägna själva. Det är män som lever en tillvaro framför skärmen och bara går ut om de har viktiga ärenden eller ska handla. Ofra arbetslösa och sjukskrivna.
    Det finns säkert en koppling.
    Män som hävdar att män inte gnäller "så mycket" är antagligen gnällspikar själva enligt samma modell eller så försöker de ta avstånd från gnällspikarna
    för att män "får" inte gnälla.
  • skygd
    Det är nog svårt.

si-enheterna används för att mäta storheter, de känner jag till, de är kvantitativa egenskaper. därför drar jag slutsatsen att gnäll hamnar inom de kvalitativa, kanske är falsk dikotomi, men aldrig hört talas om något tredje alternativ. är gnäll kvalitativt är det omätbart, ungefär som att en nyasfalterad väg inte kan uppmätas till 99,9% vacker. slutsatsen blir att benets eller bens påstående ej kan bevisas.
  • skygd
    Anonym (Dexter) skrev 2025-09-09 19:32:04 följande:
    Det ligger något i detta. Bra analys!
    det är ingen analys, det är ett påstående.
  • Anonym (Ben)
    skygd skrev 2025-09-09 20:20:01 följande:
    si-enheterna används för att mäta storheter, de känner jag till, de är kvantitativa egenskaper. därför drar jag slutsatsen att gnäll hamnar inom de kvalitativa, kanske är falsk dikotomi, men aldrig hört talas om något tredje alternativ. är gnäll kvalitativt är det omätbart, ungefär som att en nyasfalterad väg inte kan uppmätas till 99,9% vacker. slutsatsen blir att benets eller bens påstående ej kan bevisas.
    Är du en sån som har svårt att förstå cynisk sarkasm?
    Vill du att jag drar fram forskningen som ligger till grund för siffrorna?
Svar på tråden Varför vill så många kvinnor att mannen ska steppa upp?