• Anonym (Ts)

Föräldrar hjälp - Höstskor/vinterskor

Hej föräldrar! Någon med erfarenhet av dessa, Kavat Yxhult XC? Var lite snabb när jag beställde.. Fungerar dessa nu på hösten? Kan dotttern typ ha sina tunnare sneakers nu och fram tills dessa kan användas? Eller är dessa enbart rena vinterskor och blir för varmt på hösten? 🙈

• Svar på tråden Föräldrar hjälp - Höstskor/vinterskor
  • Anonym (sent)
    Anonym (Ts) skrev 2025-09-01 10:22:24 följande:
    Föräldrar hjälp - Höstskor/vinterskor

Hej föräldrar! Någon med erfarenhet av dessa, Kavat Yxhult XC? Var lite snabb när jag beställde.. Fungerar dessa nu på hösten? Kan dotttern typ ha sina tunnare sneakers nu och fram tills dessa kan användas? Eller är dessa enbart rena vinterskor och blir för varmt på hösten? 🙈

Vad som funkar eller inte går ju egentligen inte att svara på bara sådär. Det beror ju på vart i landet man bor, hur kall hösten blir, hur blöt hösten blir osv.

Men jag skulle nog ändå spontant säga att det behövs ett par till skor mellan tunna sneakers och de vinterkängorna. Antingen vattentäta skor/kängor med lite tunnare foder, eller nåt slags vattentäta stövlar. Hösten kan bli blöt och det kan bli svårt att klara sig med låga skor som inte är vattentäta. 

Framför allt så kan det vara skönt med lite smidigare skor innan de klumpiga vinterkängorna behövs. 

Typ såna här.
    Hovet Mid WP 1V | Viking Footwear Sweden

D
    e håller för en del vanlig väta, men  kan nog behövas rena gummistövlar också om barnet vill gå i vattenpölar och leka med vatten. 
Svar på tråden Föräldrar hjälp - Höstskor/vinterskor