Anonym (Hepp) skrev 2025-09-10 10:34:18 följande:
Exakt. Kvinnor är för övrigt mycket mindre utseendefixerade än män. För kvinnor är personlighet mycket viktigare. Värderingar, personlighet, intressen, temperament, osv. Min man är definitivt inte vad man skulle räkna som snygg, men jag tycker att han är jättefin och han är en så underbar människa - vilket gör honom ännu vackrare.
Jag frågade en manlig kollega en gång varför män så ofta väljer vackra men taskiga kvinnor och fick svaret att "jamen hon är snygg ju".
Nej, kvinnor är mer fixerade vid utseende, både sitt eget och andras. Varför är annars mode, kosmetika och livsstil så lönsamma branscher? När man hör unga kvinnor i media diskutera män så utgår de alltid från utseende, där dömer de ut män innan de lärt känna honom det minsta. Däremot finns det ju inte tillräckligt många snygga män för att räcka till alla kvinnor så de måste gå på andra tillgångar. Och när kvinnor blir lite mognare tänker de som du, personlighet och egenskaper är viktigare.
Män snackar lite grabbigt och hö-hö-igt om utseende på kvinnor men bara ett fåtal väljer partner efter det. De flesta män har inte så lätt att hitta någon utan går på det viktiga, personlighet. det är bara att se på par i omgivningen. Hur många män är ihop med riktiga snyggingar+ I princip ingen, även snygga män har alldagliga kvinnor för de är bäst!
Kan vara annorlunda i storstäder med kvinnoöverskott.