• Anonym (Singel48)

Varför likar inte tjejer killar på sin egna nivå på Tinder?

Min fundering är egentligen varför män sällan matchar med tjejer på ca samma nivå som oss själva, rent utseendemässigt. Vill man ha någon på dejtingappar får man oftast vara beredd på tjejer som är ett par nivåer under en själv. De flesta kvinnorna som eg är på min egna så kallade nivå likar sällan min profil, det kan ske men är ytterst ovanligt. Någon som känner igen sig och har några bra tips på hur vi kan bli mer jämnställda på dejtingappar ?

• Svar på tråden Varför likar inte tjejer killar på sin egna nivå på Tinder?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Grisis)
    Anonym (Rumpnissa) skrev 2025-09-07 16:38:15 följande:
    Vad gör du på Tinder om du har framgång i verkligheten din jävla loser? 
    Folk utan social kompetens ger mig rysningar, där var det slutpratat.
  • Anonym (Misandri)
    Tecum skrev 2025-09-07 12:48:14 följande:
    Du måste förklara konkret hur du menar att män är passiva och blir servade? Min upplevelse är att män redan från barndomen förväntas prestera för att visa sig duktiga och bli uppskattade. Killar ska vara framåt och tuffa, bra i idrott eller bra på praktiska och tekniska saker så de blir händiga som vuxna. 
    Skolan påstås vara anpassad för flickor och inte pojkar, jag vet inte men fram tills nu har pojkar i genomsnitt haft sämre betyg. Vissa lärare kanske omedvetet känner att "pojkar är pojkar" och lägger inte så mycket tid på att hjälpa dem och ställa krav. Men det är inte att serva, det är att svika! Hur tänker du där?

Kraven på att prestera är ännu tydligare i vuxen ålder. Inte bara i yrkeslivet utan rent allmänt, mäns värde ligger i det de uträttar. Hur många män kan få fördelar av att de ser bra ut, annat än i dejtingsammanhang? Medan det finns statistik på att vackra kvinnor har lättare i karriären.
    När kvinnor söker män har deras kravlista ofta tyngdpunkten på praktiska saker. Han ska vara händig, ha ett stabilt yrke, tjäna åtminstone hyfsat och gärna ha en karriär. Plus vara jämställd och ta minst hälften av vardagssysslorna. De män som inte lever upp till iaf det mesta av detta riskerar att förbli singlar. Jämför gärna med de krav kvinnor har på sig för att få en fast relation...

Så på vilket sätt surfar män fram på räkmackor jämfört med kvinnor?
    Många bra poänger där. Kvinnors kravlista/önskelista är ofta längre än kinesiska muren medan önskemålen från män på sina partners är väsentligt kortare..... ibland bara en handfull önskemål... Ganska tydligt då att män måste anstränga/leverera/prestera betydligt mer för att hitta en partner jämfört med kvinnor. Det betyder också att det är betydligt lättare för män att trampa genom isen när de väl har en relation. Plötsligt leverar han inte topp notch på alla hennes 219 kravpunkter och då lämnar hon honom. Därav att kvinnorna står för den överväldigande majoriteten av begärda skilsmässor.

De äktenskap som har högst andel skilsmässor är de mellan två kvinnor (gissa varför) och de med lägst är de mellan två män. Tänkvärt!

Kvinnorna behöver däremot inte göra mycket för att behålla sina män när det gäller att prestera i hushållet. Det är ofta först när han träffar en annan kvinna som han blir varse att han skulle kunna ha det betydligt mer harmoniskt och mindre stressigt och inte behöva prestera 24/7 om han bestämmer sig för att lämna. Först då agerar han....och lämnar henne... eller är otrogen, ihop om att inte bli upptäckt, för han vill inte såra henne med en skilsmässa.

Det är något en inbiten feminist aldrig skulle kunna erkänna, inte ens när det finns så tydlig empiri för det. Den självpåtagna offerkoftan är väl för varm och mysig.

Jag är också nyfiken på hur pojkar "får allt serverat" av sina föräldrar men en eventuell syster skulle inte få samma sak?
  • Anonym (Antibot)
    Anonym (Misandri) skrev 2025-09-07 17:17:41 följande:
    Många bra poänger där. Kvinnors kravlista/önskelista är ofta längre än kinesiska muren medan önskemålen från män på sina partners är väsentligt kortare..... ibland bara en handfull önskemål... Ganska tydligt då att män måste anstränga/leverera/prestera betydligt mer för att hitta en partner jämfört med kvinnor. Det betyder också att det är betydligt lättare för män att trampa genom isen när de väl har en relation. Plötsligt leverar han inte topp notch på alla hennes 219 kravpunkter och då lämnar hon honom. Därav att kvinnorna står för den överväldigande majoriteten av begärda skilsmässor.

De äktenskap som har högst andel skilsmässor är de mellan två kvinnor (gissa varför) och de med lägst är de mellan två män. Tänkvärt!

Kvinnorna behöver däremot inte göra mycket för att behålla sina män när det gäller att prestera i hushållet. Det är ofta först när han träffar en annan kvinna som han blir varse att han skulle kunna ha det betydligt mer harmoniskt och mindre stressigt och inte behöva prestera 24/7 om han bestämmer sig för att lämna. Först då agerar han....och lämnar henne... eller är otrogen, ihop om att inte bli upptäckt, för han vill inte såra henne med en skilsmässa.

Det är något en inbiten feminist aldrig skulle kunna erkänna, inte ens när det finns så tydlig empiri för det. Den självpåtagna offerkoftan är väl för varm och mysig.

Jag är också nyfiken på hur pojkar "får allt serverat" av sina föräldrar men en eventuell syster skulle inte få samma sak?

Dock har inte alla kvinnor världens kravlista. 
    Jag har alltid tyckt att det är överflödigt, för precis som du kan ha någon som uppfyller alla önskemål men har noll personkem, så kan du ha någon som inte uppfyller något som du blir störtförälskad i. Jag har svårt att tro att jag är enda kvinnan i världen som tänker så. 

• Anonym (Grisis)
    Det där skulle vara intressant om det hade gått att testa i verkligheten. Att som kvinna först uppföra sig normalt, dvs man hjälps åt. Till att sen uppföra sig som genomsnittsmannen - man byter till vinterhjulen/sommardito 2 ggr per år. Gör nån liten skötsel på huset, inget annat om man inte blir uppmanad till det och med största motvilja efter några veckor. Barnen, mat, städa, det är hans jobb. Hur skulle han reagera, hade varit riktigt kul att se. Stoor förvåning, det är min gissning.
  • EnAnonumius
    Anonym (m) skrev 2025-09-07 13:53:18 följande:
    Nu var det väl inte en allmänfattlig sanning du efterfrågade där utan om hur kvinnor kan tänka när de stannar i en relation?
    Du svarade bara detta på det citera dig och DINA ord (inlägg 150): 

"För att de har bra värderingar."
    (slut på citatet)

Så jo det var verkligen på sin plats att ge dig en näsknäppa, då man var tvungen att  be dig att förklara vad du menade.
    Man klan faktiskt inte utgå (ta för givet) från att folk har samma åsikter om vad som skall klassas "goda vädringar" per se. 

Fast har du förstått att du har helt fel med din åsikt om att det är bra värderingar att stanna kvar i ett destruktivt förhållande, då man lär barnen indirekt att det är okey att behandla ena föräldern som dörrmatta? Eller skall du stå fast vid att det är goda vädringar att stanna kvar och bli behandlad som en dörrmatta och man skall lära barnen detta? Du vet barnben lär sig mycket om var de ser och märker också., Inte bara via ord. För Jimmy75 förklarade ju detta för dig på ett pedagogiskt och bra sätt faktuskt... 
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • ClumsySmurf

De äktenskap som har högst andel skilsmässor ä'r de mellan två kvinnor (gissa varför) och de med lägst är de mellan två män. Tänkvärt!

"De äktenskap som har högst andel skilsmässor ä'r de mellan två kvinnor (gissa varför)"

Båda är yngre och blir förälskade i någon som bara passar 50/50 och klagar sen på att den andre inte förändras för hennes skull tills de ledsnar på varandra och vill skiljas?

• ClumsySmurf
    Anonym (Grisis) skrev 2025-09-07 18:03:25 följande:
    Det där skulle vara intressant om det hade gått att testa i verkligheten. Att som kvinna först uppföra sig normalt, dvs man hjälps åt. Till att sen uppföra sig som genomsnittsmannen - man byter till vinterhjulen/sommardito 2 ggr per år. Gör nån liten skötsel på huset, inget annat om man inte blir uppmanad till det och med största motvilja efter några veckor. Barnen, mat, städa, det är hans jobb. Hur skulle han reagera, hade varit riktigt kul att se. Stoor förvåning, det är min gissning.

Ska du göra som genomsnittsmannen får du göra betydligt mer än så medan de jämställda männen klagar på hur lite du anstänger dej när det kommer till obetalt arbete, ungefär lika lite som jämställda kvinnor anstränger sej för att kolla statistik för obetalt arbete innan de gnäller om det, i åratal.

• Anonym (Singel48)
    Anonym (Rumpnissa) skrev 2025-09-07 15:46:02 följande:
    Det beror på tre faktorer. 

1. Den ena är att 90% av användarna på Tinder är män, så konkurrensen är enorm. 

2. Kvinnor är mer selektiva. Det beror rent genetiskt på att kvinnor på gruppnivå inte har i närheten av lika stor sexualdrift som män, samt att kvinnor evolutionärt är den som bär på fostret när hon blir gravid med allt vad det innebär. En blivande mamma ska inte bara genomgå en jobbig graviditet med medicinska hälsorisker utan sedan också ta hand om ungen i 20 år. Alltså är det viktigt för henne vem pappan är. Pappan kan göra 100 kvinnor gravida, behöver inte genomgå några som helst hälsorisker. Därför är kvinna mer selektiv än mannen.

Vill man som man ha en kvinna på sin nivå eller som cirkulerar kring ens nivå så ska man inte nätdejta. Utan jaga i verkliga livet och använda sociala skills. 

Jag har efter något år som singel kommit fram till ca samma slutsats som dig!! 

Apparna fungerar därav dåligt för män som inte tillhör kategorin top 5% rent utseendemässigt. Apparna fungerar dåligt även för kvinnor eftersom de främst likar top 5%. Om de väl syns irl så blir antingen mannen besviken eftersom kvinnan inte uppfyller kraven rent utseendemässigt, eller så leder det till tillfälligt sex. Därefter går mannen vidare till nästa eftersom jakten tog slut och att han inte vill ha en seriös relation med någon som är ett par nivåer under. Dessutom verkar de män som tillhör just top 5 utnyttja situationen, de är oseriösa och mest ute efter sex. Lite generaliserande. Resultatet blir hur som att både kvinnor och män tycker att apparna suger ?

• Anonym (Olika förutsättningar)
    Anonym (Singel48) skrev 2025-09-08 04:45:40 följande:

Jag har efter något år som singel kommit fram till ca samma slutsats som dig!! 

Apparna fungerar därav dåligt för män som inte tillhör kategorin top 5% rent utseendemässigt. Apparna fungerar dåligt även för kvinnor eftersom de främst likar top 5%. Om de väl syns irl så blir antingen mannen besviken eftersom kvinnan inte uppfyller kraven rent utseendemässigt, eller så leder det till tillfälligt sex. Därefter går mannen vidare till nästa eftersom jakten tog slut och att han inte vill ha en seriös relation med någon som är ett par nivåer under. Dessutom verkar de män som tillhör just top 5 utnyttja situationen, de är oseriösa och mest ute efter sex. Lite generaliserande. Resultatet blir hur som att både kvinnor och män tycker att apparna suger ?

Män kan ofta tänka sig att ha sex med en kvinna som är ett par nivåer under honom. Men att han ska ta detta på allvar, kära ner sig och vilja sätta bo med denna kvinna är högst osannolikt.

Om du som kvinna upplever att männen är nonchalanta så är du troligen och letar i en för hög kategori av män.
  • Jimmy75

Procentsatser hit och dit....snackas lika mycket procent här som man gör på riksbanken. Skillnaden är att de inte drar sina siffror eller analyser ur det där lilla hålet på baksidan. När man läser resonemanget som förs här inne av (gud vad jag är sugen på att ange en procentsats nu) sorgligt många så kommer jag fram till en enda sak - det är ett fullständigt mirakel att människan fortfarande fortplantar sig över huvud taget. Är det såhär ni håller på när ni väljer/valde partner också - vilken människosyn. Här har framförts en och annan vettig tanke men på det stora hela Kräks

• Anonym (Antibot)

Vet många som träffats via appar som flera presenter fortfarande lever lyckliga tillsammans så nä kan inte se att alla tycker att appar funkar dåligt. 

Senast förra helgen var jag på bröllop där paret träffats på tinder och de är väl 4 år sen nu. Har en vän som varit tillsammans med den hon träffade i typ 15 år nu och de är oxå gifta och har barn, bara för att nämna några. 

• Anonym (Man)
    Jimmy75 skrev 2025-09-08 06:32:07 följande:

Procentsatser hit och dit....snackas lika mycket procent här som man gör på riksbanken. Skillnaden är att de inte drar sina siffror eller analyser ur det där lilla hålet på baksidan. När man läser resonemanget som förs här inne av (gud vad jag är sugen på att ange en procentsats nu) sorgligt många så kommer jag fram till en enda sak - det är ett fullständigt mirakel att människan fortfarande fortplantar sig över huvud taget. Är det såhär ni håller på när ni väljer/valde partner också - vilken människosyn. Här har framförts en och annan vettig tanke men på det stora hela Kräks

Jag tycker också det är enormt fånigt att sätta siffror på hur attraktiva människor är. Men dom som skriver det har ändå inte helt fel. Många män och även åtminstone vissa kvinnor har lägre krav kör tillfälligt sex än för ett förhållande och så funkar jag också. Däremot har jag aldrig utgett mig för att vilja ha förhållande med någon jag inte velat det med.

Och visst finns det en del män som inte vill ha förhållande alls men tror ändå även dom snyggaste männen vill det fast med rätt kvinna, men tills dom träffat henne kan många tänka sig ha lite kul längs vägen.
  • Anonym (Singel48)
    Anonym (Antibot) skrev 2025-09-08 10:22:25 följande:

Vet många som träffats via appar som flera presenter fortfarande lever lyckliga tillsammans så nä kan inte se att alla tycker att appar funkar dåligt. 

Senast förra helgen var jag på bröllop där paret träffats på tinder och de är väl 4 år sen nu. Har en vän som varit tillsammans med den hon träffade i typ 15 år nu och de är oxå gifta och har barn, bara för att nämna några. 

Jag håller med om att apparna kan fungera och känner ju också till exempel där det har fungerat, det är väl därför jag ställer mig frågan om det finns tankar på hur man kan få bättre matcher.. så fint att läsa om bra exempel så kan man hålla hoppet uppe, jag får försöka hitta nycklarna till framgång då Glad 
  • Anonym (Singel48)
    Jimmy75 skrev 2025-09-08 06:32:07 följande:

Nja det är nog inte såhär de flesta håller på när man väljer partner och tror de allra flesta har en fin människosyn. Siffrorna och procenten är mer till för att beskriva vad man upplever så tror inte du behöver vara bekymrad över det. 
    De flesta känner väl till vilken typ av partner man kan attrahera irl och tycker bara inte det stämmer överens med vad man attraherar på apparna som man då. Tyvärr är det svårt att träffa någon irl iaf för egen del, annars hade ju det varit enklast att bara stänga ner apparna om man upplever att de inte fungerar.   
Svar på tråden Varför likar inte tjejer killar på sin egna nivå på Tinder?