Bonusbarn vill sova i sängen
Jag har en bonusson på fyra år som i vanliga fall sover toppen på nätterna. Men på senaste vill han komma in och sova hos oss sista morgontimmarna innan jobbet. Jag tycker själv att detta är jättejobbigt då jag har väldigt svårt att sova, dels då jag är höggravid men också då jag lätt vaknar av mista ljud/rörelse från allt annat än min sambo. Medans min sambo mest tycker att det är mysigt stt ha pojken i sängen. Vi kan därför bli oense när vi diskuterar detta.
Känner mig elak som ber sambon och bonussonen att gå tillbaka till hans säng, vill ju såklart inte att pojken ska känna sig bortstött när/ifall han vaknar på natten, men upplever samtidigt att ifall vi låter han sova kvar inne hos oss så blir det oftare och oftare då han lätt skapar nya ?rutiner?. Jag oroar mig för detta dels då vi snart har en liten bebis som sover inne med oss men också då det resulterar i att jag inte får sova klart innan jag ska upp och jobba.
(Kan även tillägga att sambon oftast jobbar hemifrån med ?valfri? starttid de veckorna när pojken är här så han blir inte utan sömn. Medans jag stiger upp 06 varje morgon och är i stark behov av dessa timmar)