Jag är så dålig på dejtingappar, hjälp mig
Jag skilde mig för några år sen och har nyligen gått ut på dejtingappar. Det är ganska lätt att få matchningar men jag tror jag gör ett klassiskt nybörjarfel. Jag tillskriver skrivandet för mycket betydelse. Nu har jag skrivit med en man i cirka en månad och förra helgen planerade vi in en dejt som nu till helgen. Jag tycker att han efter det lite har tappat intresse. Han skriver varje dag långa meddelanden, där han frågar saker, berättar om sig själv men den senaste tiden bara ett eller två om dagen. Jag svarar alltid snabbt, det är en av mina frågor. Är det dumt att svara snabbt? Jag är så nyfiken så jag vill alltid läsa vad han skickar direkt och då ser han ju att jag läst och då känns det taskigt att inte svara. Jag kan bli hängande i luften i många timmar men då har han inte läst svaret. Gör det något om jag läser men inte svarar direkt?
Jag har också svårt att ha flera konversationer igång samtidigt, jag tycker det känns taskigt både mot den jag planerar dejt med och mot den andra som på något vis blir reserv. Problemet är ju att jag då lägger för stor vikt vid den jag planerar dejt med och tänker för mycket på om han ska skriva, vad han skriver osv . Jag vill ju att det här ska vara roligt men det blir jobbigt när jag inte kan slappna av mer. Hur ska man tänka i dejtingdjungeln?