• Anonym (Vad hände nu?)

Får inte längre "loggade du nyss in från stad xx" på facebook?

Jag har alltid fått ett mejl från facebook till mejlen kopplad till kontot där det står "Loggade du nyss in från stad XX". 

Upptäckte nu att jag inte har fått ett sånt mejl på 6 veckor. Har fb slutat skicka såna mejl? 

Jag har inte gjort några ändringar i inställningar själv och hittade inte var man klickar i att man vill ha det skickat till mejlen när jag kollade nyss. 

Vad vet du om det hela? Får du såna mejl fortfarande? 

• Svar på tråden Får inte längre "loggade du nyss in från stad xx" på facebook?
  • Anonym (Ingen)

Nästan ingen använder Facebook längre. Dags för dig att gå över till någon av de nyare plattformarna.

• Anonym (bara)

Det får jag bara om jag loggar in på en helt ny plats, de första kanske 3-4 gångerna. När de sedan känner igen ens möster så slutar mejlen komma.

• Anonym (f)
    Anonym (Ingen) skrev 2025-09-02 17:52:35 följande:

Nästan ingen använder Facebook längre. Dags för dig att gå över till någon av de nyare plattformarna.

Hm om vi bortser från otrevligheten i detta. Vad tycker du ersätter de funktioner med grupper som finns på FB och den höga aktiviteten som finns i vissa av dessa? Något som är användarvänligt.
  • Anonym (Ingen)
    Anonym (f) skrev 2025-09-02 19:18:18 följande:
    Hm om vi bortser från otrevligheten i detta. Vad tycker du ersätter de funktioner med grupper som finns på FB och den höga aktiviteten som finns i vissa av dessa? Något som är användarvänligt.
    Det är ofta samma gamla människor i alla dessa fb-grupper, som ältar saker i det oändliga. Facebook är passe sedan länge, jag trodde alla visste det.
  • Anonym (f)
    Anonym (Ingen) skrev 2025-09-02 21:02:12 följande:
    Det är ofta samma gamla människor i alla dessa fb-grupper, som ältar saker i det oändliga. Facebook är passe sedan länge, jag trodde alla visste det.

Alla vet att fåniga personer tycker detta. Inte som att vi är klistrade vid FB som i begynnelsen men det finns positiva saker. Vi som är i bra grupper som ger bra utbyte håller inte med. Tur att många som producerar content inser värdet att även ha det där med tanke på alla interaktioner de får. Det är ingen tävling vilket sociala medie som är mest hippt, en vuxen människa kan använda de bra bitarna från flera.

Märkligt att du inte kunna nämna ett likvärdigt alternativDrömmer

• Anonym (Vad hände nu?)
    Anonym (bara) skrev 2025-09-02 18:35:22 följande:

Det får jag bara om jag loggar in på en helt ny plats, de första kanske 3-4 gångerna. När de sedan känner igen ens möster så slutar mejlen komma.

Men jag har fått dom i åratal varenda gång jag har loggat in. Verkligen varenda gång. Och nu har jag inte fått ett enda sen jag kom hem igen från utlandssemestern för 6 veckor sen. Det är därför jag reagerar. Men jag får fortfarande mejl där det står typ din vän Sara skrev på någons tidslinje. 
Svar på tråden Får inte längre "loggade du nyss in från stad xx" på facebook?