• Anonym (Undrar)

Män

Nu behöver jag tips från er män. Ni som har en relation men även behöver mycket tid kanske med vänner eller annat. När är man för på? Hur mycket frihet/ fritid behöver ni. Men vill ändå fortfarande ha ett förhållande. O då menar jag inte att det finns en tredje part inblandad. Utan du älskar din partner.  

• Svar på tråden Män
  • Anonym (M)

Eftersom vi båda har aktiv fritid och jobb blir det med automatik att vi får tid för annat än varandra. Eftersom vi båda i grunden vill vara tillsammans styr vi också så att det blir så.

• Anonym (M)

Mera
    Vi föröker också verkligen göra saker tillsammans, inte bara sitta i TV-soffan.

Vi bokar in teater, gör utflykter, bestämmer oss för att testa en ny restaurang, åker på en hotellhelg, tränar.

• Anonym (L)

Jag skulle säga att i ett fungerande förhållande är egen tid och gemensam tid lika mycket prioriterat . Man kommunicerar och checkar av med varandra hela tiden kontinuerligt och tar aldrig beslut ovanför någons huvud.  Detta är liksom något som fungerar utan att man ens anstränger sig eftersom båda parter är mån om varandra.  

Börjar man känna att en partner känns för på eller det börjar halta i prioriteringar så är det hög tid att lyssna på den varningssignalen och fundera på om förhållandet kanske inte är så jättebra just nu.  Att nån blir klängig och den andra kanske vill slippa undan att umgås - ja då är det inte sunt på nån punkt  och man behöver lite självinsikt...

• Tecum

Omöjligt att svara på i timmar räknat. Men man måste prioritera relationen och ta sig tid att göra saker tillsammans. Om man INTE har behov av egentid eller några speciella intressen utanför hemmet måste man ändå ge partnern dennes egentid. Man måste känna av och diskutera var som är rimligt för bägge.

Ett exempel: När jag var yngre var jag mycket intresserad av jakt och jagade i princip varje lör-sön från okt t o m januari. Inga problem för min fru, hon hade egna intressen. Men jag såg till att kompensera under resten av året även fast hon inte krävde det.

• Anonym (Undrar)

Tack för alla svar. 

Svar på tråden Män