• Anonym (Sverige i dag)

Gränsbevakarna Sverige.

Vad tänker folket i Sverige när vi ser dessa progam. Går det ens att diskutera om vad allt som händer i Sverige. Eller tänker alla "Jag bryr mig inte" 

Finns fler program som gör att man undrar vart Sverige är på väg.

• Svar på tråden Gränsbevakarna Sverige.
  • Anonym (Sverige i dag)
    Anonym (s) skrev 2025-09-03 16:07:47 följande:

djup tråd

På vilket sätt? Förklara.
  • Anonym (A)

Mest mat, alkohol och läkemedel som tas.

• Anonym (s)
    Anonym (Sverige i dag) skrev 2025-09-03 16:16:39 följande:
    På vilket sätt? Förklara.
    Poängen var att du kanske skulle förklara vad du vill diskutera...
  • Anonym (Sverige i dag)
    Anonym (s) skrev 2025-09-03 16:56:38 följande:
    Poängen var att du kanske skulle förklara vad du vill diskutera...
    Jag ville diuskutera om det man ser gränsbevakarna/polisen jobbar med och även tullarna och allt runtomkring detta.

Oavsett hur mång gånger en resenär rest och kommit tillbaka så har man saker man inte får ta med sig. OSV.
  • Anonym (J)

Tänker du på TV programmet som går ut på att göra bra TV eller på hur gränsbevakningen i Sverige fungerar rent allmänt? Det är två olika frågeställningar. 

• Anonym (Sverige i dag)
    Anonym (J) skrev 2025-09-03 19:39:39 följande:

Tänker du på TV programmet som går ut på att göra bra TV eller på hur gränsbevakningen i Sverige fungerar rent allmänt? Det är två olika frågeställningar. 

Den som går i tv
  • Anonym (J)
    Anonym (Sverige i dag) skrev 2025-09-03 21:11:13 följande:
    Den som går i tv
    Ok. Och vad ska jag tycka till om ett underhållningsprogram?
  • Anonym (s)

Längesen jag såg svenska gränsbevakarna men det är mig veterligen samma koncept som de andra gränsbevakarprogrammen. Inget nytt under solen där.

• Anonym (Sverige i dag)
    Anonym (J) skrev 2025-09-03 22:12:49 följande:
    Ok. Och vad ska jag tycka till om ett underhållningsprogram?
    Jag ser det inte som ett undehållningsprogram för det händer i verkligeheten.

Anser du även att Stocholms polisen och I polisens kamera och även Nyheterna är underhållningsprogram? Allt som kommer i tv är kanske för dig underhållningsprogram.
  • Anonym (Resenärer)

På 1970-talet smugglades djur och barn in i landet.
    När kamerorna rullar hundratals timmar då klipper de ju ihop något som vi vill titta på och gärna förfasa oss över 

• Anonym (Sverige i dag)
    Anonym (Resenärer) skrev 2025-09-04 12:14:58 följande:

När kamerorna rullar hundratals timmar då klipper de ju ihop något som vi vill titta på och gärna förfasa oss över 

Kamerorna rullar på även när Nyheterna går så tror du att det är samma sak då.
  • Virriga Vera

Jag vet inte vad folk i Sverige tänker, jag vet bara vad jag tänker och det är inget nytt under solen. Folk har i alla tider försökt smuggla både det ena och det andra, de har försökt komma in på förfalskade papper. De bråkar och bär sig för jävligt åt. De försöker lura gränsvakter och tullare och har gjort i alla tider.

• Anonym (Sverige i dag)
    Virriga Vera skrev 2025-09-04 13:03:14 följande:

Jag vet inte vad folk i Sverige tänker, jag vet bara vad jag tänker och det är inget nytt under solen. Folk har i alla tider försökt smuggla både det ena och det andra, de har försökt komma in på förfalskade papper. De bråkar och bär sig för jävligt åt. De försöker lura gränsvakter och tullare och har gjort i alla tider.

Ja jag håller med dig, men det borde vara så att tullare och gränsvakterna skulle få mer makt att inte ta in personer som lurar utan skickar tillbaka direkt.

Personer som smugglar ut stora summor och annat dyrbart ska in på kåken och är man Svensk så sitter man verkligen av tiden som ges och är man icke svensk då skickas man till sitt hemland och släpperr aldrig mer in i Sverige mer.
  • Anonym (A)
    Anonym (Resenärer) skrev 2025-09-04 12:14:58 följande:

Det tror jag med.
Svar på tråden Gränsbevakarna Sverige.