Anonym (?) skrev 2025-09-04 15:48:49 följande:
Kände ni er vackra/attraktiva under graviditeten?
Det verkar ju vara så olika. Vissa känner sig vackra och andra får sämre självkänsla. Var det annorlunda beroende på vart i graviditeten ni var? Jag känner mig väl inte superfräsch och det är första trimestern. Det kanske vänder.
Första trimestern var rätt jobbig med barnen.
Men med första barnet (en pojke, vet inte om det har betydelse) så kände jag mig (och var) supervacker och strålade sådär som man läser om. Jag mådde bra, orkade träna, levde på som vanlig, gick upp lagom i vikt, hade fin hy, tjockt fint hår.
Sen var det andra barnet (flicka, vet återigen ej om det har betydelse). Mådde katastrof-illa nästan ända tills hon föddes, illamåendet lindrades bara av att äta så jag gick upp snabbt och mycket i vikt, såg väl mest ut som en val. Hade sammandragningar så jag kunde inte träna nåt, orkade inte heller pga illamåendet. Hade foglossning, halsbränna, svettades på ett konstigt sätt, ont överallt, gick som en stel gubbe. Ful och finnig, håret tappade liksom all glans och stuns.
Då hade jag ju också ett barn redan, så det gick inte heller att vila och anpassa på samma sätt, det påverkade säkert en hel del.