• Anonym (Anonym)

Kompis ville ligga med mig, nu är det stelt

Jag är straight/bicurious vilket min vän vet om. Har bara varit med män. Hon har nyligen kommit ut som lesbisk. Hon är alltid ganska närgången med mig, men exempelvis tidigare när vi var på fest så började hon hångla med mig (kan tillägga att hon träffade en kvinna under den perioden). Jag försökte backa ur snyggt men hon började hångla med mig och hänga efter mig. Sen följde hon efter mig in på toaletten och frågade om hon fick slicka mig och om jag ville sova hos henne, men jag avböjde det. Nu känns allt bara jättekonstigt och hon har en ny nu, men alltså ja. Låtsas som ingenting nu, eller?

• Svar på tråden Kompis ville ligga med mig, nu är det stelt
  • Anonym (d)

Hon ville hångla och du sa ifrån: problemet är?
    Hon var för på och tog inte riktigt ditt nej: det känns inte bra ?

• Tecum

Det avgör du själv. Har du skäl att tro att hon fortsätter så blir det svårt. Men om du gillar henne i övrigt och hon har vett att respektera ett nej ser jag inget skäl att dumpa henne som vän.

• TriC

Ni är inte längrre vänner. Du är, men hon är något annat. Det är alltså en enkelriktad vänskap. 

Jag hade dragit mig undan. Åtminstone ett bra tag. 

• Anonym (Q)

Tycker att ett sånt här beteende gör det tydligt att homosexualitet gör människor översexuella, utan självbehärskning. Det är inte normalt att fråga sina polare om man får slicka på deras könsorgan. Klart sånt förstör vänskapen för alltid. 

• Anonym (d)
    Anonym (Q) skrev 2025-09-06 16:37:40 följande:

Tycker att ett sånt här beteende gör det tydligt att homosexualitet gör människor översexuella, utan självbehärskning. Det är inte normalt att fråga sina polare om man får slicka på deras könsorgan. Klart sånt förstör vänskapen för alltid. 

säg det till alla hetero som fyllehånglat med varandra eller bara en avsugning
  • Jimmy75

Lite hastig och galen analys där. Det har 100% med personliga egenskaper att göra och 0 med sexuell orientering.
  • Anonym (orion)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-09-04 21:20:56 följande:

Låtsas som ingenting nu, eller?

Ja, just det, låtsas som ingenting. Och sluta basunera ut att du är 'bicurious', vad det nu än är, i din tydligen lite queera och impulsiva bekantskapskrets så att du undviker liknande missförstånd i framtiden.
  • Tecum
    Jimmy75 skrev 2025-09-06 20:13:09 följande:
    Lite hastig och galen analys där. Det har 100% med personliga egenskaper att göra och 0 med sexuell orientering.
    Nja, det finns en tendens till att de "nyfrälsta", de som nyss kommit ur som bi/gay, gärna vill visa det och intalar sig att det finns ett antal likasinnade som inte vågar komma ut och ska då "hjälpa" dessa till frälsning...
    Vilket i praktiken leder till sexuella trakasserier.
  • Anonym (Miss X)

Såna vänner är man bäst utan.
    Jag hade verkligen aldrig umgåtts med henne igen. 

Samtidigt är det idiotiskt arr basunera ut den där "nyfikenheten" till en labb.

• Tukt

Vad baserar du detta på? Fakta, egna erfarenheter eller vad?
  • Anonym (M)

Hon betedde sig ju helt gränslöst. Det är värre än att hon är intresserad av dig. Man kan inte rå för att man har  känslor för någon men hon försökte tjata sig till sex på ett respektlöst sätt utifrån din beskrivning. 

Det i sig hade fått mig att omvärdera vänskapen. 

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Jimmy75
    Tecum skrev 2025-09-07 13:05:30 följande:
    Nja, det finns en tendens till att de "nyfrälsta", de som nyss kommit ur som bi/gay, gärna vill visa det och intalar sig att det finns ett antal likasinnade som inte vågar komma ut och ska då "hjälpa" dessa till frälsning...
    Vilket i praktiken leder till sexuella trakasserier.
    Inte för att jag har någon data som kan visa det ena eller det andra, men det du säger låter mer som en spridd fördom/skröna - populärt antagande. Givet att många egenskaper tenderar att följa normalfördelning så verkar det helt enkelt osannolikt och orimligt att det skulle finnas någon sådan tendens. Eller så misstolkar jag det du skriver, för jag uppfattar det som att du menar att det skulle vara en stor andel.
  • Tecum
    Jimmy75 skrev 2025-09-07 21:49:57 följande:
    Inte för att jag har någon data som kan visa det ena eller det andra, men det du säger låter mer som en spridd fördom/skröna - populärt antagande. Givet att många egenskaper tenderar att följa normalfördelning så verkar det helt enkelt osannolikt och orimligt att det skulle finnas någon sådan tendens. Eller så misstolkar jag det du skriver, för jag uppfattar det som att du menar att det skulle vara en stor andel.
    En stor andel vet jag inte men en viss andel av de nyfrälsta har detta beteende. Men det är en liten andel av den totala mängden gaypersoner.
    Både enligt egen erfarenhet och hörsägen av trovärdiga personer.
Svar på tråden Kompis ville ligga med mig, nu är det stelt