• Anonym (Oklart)

Det är två streck men t-strecket är på "fel plats"? Hjälp!!

Gjorde ett gravtest från Rfsu testa-tidigt då jag känt av vissa symptom som kan tyda på graviditet. Idag har jag ca 3 dagar kvar till beräknad mens och fick detta resultat? Jag får ett svagt rosa streck/skugga som man kan tolka som positivt MEN strecket är inte där det BÖR vara - utan 2-3 mm ut mot kanten istället?
    Så skumt....
    Fler som haft liknande resultat och visat sig faktiskt vara gravida eller vice versa? 
    Vad tror ni?
    Ja jag ska göra ett nytt test men ville tills dess bara höra om någon har erfarenhet av detta?

• Svar på tråden Det är två streck men t-strecket är på "fel plats"? Hjälp!!
  • Anonym (cb)

Ta ett clearblue test så vet du. 

• Anonym (Oklart)

Men vad tror ni?

• Anonym (Tut)

det är negativt när det inte är på rätt ställe. Håller inte med om att testa med clearblue, det första som kommer upp om man googlar blue dye pregnancy test är att de lättare ger falskt positiv. välj ett digitalt så fall. Deras tidiga som ger streck är ökända att ge falskt.

• Anonym (Oklart)

Okej, finns det dom som fått liknande resultat som jag ute i kanten men som sedan visat sig vara gravida ?

• Anonym (Tut)
    Anonym (Oklart) skrev 2025-09-05 15:39:51 följande:

Okej, finns det dom som fått liknande resultat som jag ute i kanten men som sedan visat sig vara gravida ?

Tips är att gå med i plussa tillsammans på Facebook, där får man snabba svar på test. 

• Anonym (Oklart)

Jag trodde att så länge det dyker upp två streck och test-strecket är rosa och inte grått så är det positivt - oavsett om det är svagt eller lite utanför linjen? fler som vill tänka högt?!? inte köpt CB än?

• Anonym (Tut)
    Anonym (Oklart) skrev 2025-09-05 19:36:59 följande:

Jag trodde att så länge det dyker upp två streck och test-strecket är rosa och inte grått så är det positivt - oavsett om det är svagt eller lite utanför linjen? fler som vill tänka högt?!? inte köpt CB än?

Det enda man du kan göra om du tror att det är positivt är att testa igen, är det positivt så kommer en linje på rätt ställe dyka upp. 

Det är materialskillnader i testen och under flikar kan färg samlas. 
    Om du googlar bilder på line progression så ser du att linjen hamnar på samma plats gång på gång på gång. Det är osannolikt att ett streck på fel plats är äkta ❤️

Svar på tråden Det är två streck men t-strecket är på "fel plats"? Hjälp!!