Känner mig ofrivilligt barnlös trots jag har barn…….
Jag fick barn för 2 år sedan. Innan jag fick barn har jag alltid tänkt att jag vill ha tätt mellan barnen, runt 2 år. När barnet väl kom började jag tänka om. Jag älskade att få barn, så det var inget med att jag tyckte det var jobbigt. Men jag började känna att jag ville ge min dotter mitt fokus p uppmärksamhet så när hon var strax över 1 år var jag inte alls sugen på att bli gravid. jag var mer inne på att inte skaffa fler barn utan bara ha henne. Med tiden blev jag lite mer sugen på att skaffa ett syskon men att det kanske skulle va 3-4 år emellan.
jag känner mig bara så vilsen och orolig, kluven o allt just nu..
jag har inte fått mensen tillbaka än och gått på utredning vilket visat att jag har energibrist och kommer börja med hormoner om den inte kommer igång Då gravid kan jag inte bli Ändå? min Moderkaka fastnade under förlossningen vilket gjorde att jag akut fick opereras och höll på att förblöda vilket gör att jag är så otroligt rädd för kommande förlossning Och tänker om det är värt att skaffa en till.
mina mamma kompisar jag lärde känna har redan fått sitt andra barn och min närmaste jag även hon väntat lite berättade precis hon är gravid.
mina tankar börjar gå att nu kommer det bli minst 4 år emellan OM jag väljer att skaffa ett till. Jag känner på typ ovfrivilligt barnlös eller va man säger trots att jag egentligen inte ens försöker bli gravid..
jag ville mest dela mina tankar för jag känner mig sååå kluven på allt?.. någon som har 4-5 år emellan sina barn?