• Annaalexandras

Ingen ökning på gravtest

Jag hade min sista mens 1/8 och har en cykel på 30-32 dagar. Jag brukar ha en kort lutealfas på 11 dagar och tror att jag hade ägglossning kring 22-23/8.

I tisdags 2/9 plussade jag på cb digitalt och även på cb early och fick ett svagt streck på den vanliga röda RFSU-stickan.
    Jag har testat med RFSU-stickorna sen dess och dom ökar ingenting! Jag tog inget test imorse men igår hade det ändå gått 72 timmar sedan jag tog det första tester så det borde ju verkligen ha dubblats..

Jag misstänker missfall men varför börjar jag inte blöda? Kan det var utomkveds?
    Strecken på rfsu är så svaga att jag är osäker på om en barnmorska ens skulle tolka dom som positiva, men jag har ju ett positivt digitalt test så jag vet ju att jag är/var gravid. Vad gör man i den här situationen?
    Har tid för inskrivning 12/9.

• Svar på tråden Ingen ökning på gravtest
  • Anonym (qwerty)

Sluta pissa på massa jävla stickor om du redan fått en graviditet bekräftad.
    Så jäkla onödig stress.

• Annaalexandras
    Anonym (qwerty) skrev 2025-09-06 16:06:42 följande:

Sluta pissa på massa jävla stickor om du redan fått en graviditet bekräftad.
    Så jäkla onödig stress.

Tack för dina otroligt stöttande ord! Jag började blöda efter att jag skrev inlägget så min "jäkligt onödiga stress" var rätt befogad.
  • LindaB10

Brukar kallas ?kemisk graviditet?, dvs missfall som sker innan vecka 5. Har också varit med om det. testade precis som du positivt på digitalt någon dag innan mens, lyckan varade i ungefär 48 timmar sen började jag blöda. vet att det är jobbigt. Många som inte ens vet om att detta sker då ?mensen? brukar komma typ i tid. 

Inget som påverkar dina framtida chanser att bli gravid, håller tummarna för dig ❤️

Idioten som skrev om att ?sluta pissa bla bla? kan dra åt helvete. 

Svar på tråden Ingen ökning på gravtest