• Anonym (emmakarolina)

Har jag rätt att bli ledsen?

Jag har varit tillsammans med min pojkvän i 2,5 år och allt har varit jättebra men idag hände något.
    Vi pratade om missbruk och jag sa att man verkligen måste vilja själv och ta hjälp av vården för att bli fri från missbruket. Han tyckte då att jag var oförstående eftersom jag själv äter sömntabletter och har gjort ett antal år för att kunna sova och orka jobba, alltså inte för att "flumma". Varför har inte jag tagit hjälp att sluta? Han jämför alltså mej med en missbrukare. Anledningen till att jag tar tabletterna är att jag var med om ett överfall och efter det mådde dåligt. dricker nästan aldrig och anser inte att jag är "missbrukare" Min läkare tycker att jag ska fortsätta med dom så jag orkar jobba. Äter dessutom lägsta dosen. 

Vad tycker ni? Är det samma sak? Blev jätteledsen när han sa så.

• Svar på tråden Har jag rätt att bli ledsen?
  • Anonym (Fredde)

Tycker att du tar åt dig på tok för mycket. Ryck på axlarna och gå vidare. Din läkare har ju gett sin välsignelse till att du nyttjar sömntabletter - lägsta dosen..

• Anonym (Prova)

Frågan är väl om du verkligen behöver dem idag?
    Kanske inte att jämställa med regelrätt missbruk... men hur vet du att du ens behöver dem?
    Att hålla fast vid en medicin eller vilken drog som helst som en snuttefilt.. lite röd flagg för mig. Även om du varit med om ett trauma, att käka sömntabletter resten av livet ska man inte behöva, du kanske inte ens behöver dem?

• Anonym (ggg)

Jävligt konstig jämförelse faktiskt. Att behöva en låg dos sömntabletter är långt ifrån att missbruk. För att missbruka något måste man...missbruka det

• Anonym (Överkänslig)

Tycker att du överdriver. Missbruk kan se ut på olika sätt och man kan vara beroende av olika saker. Han menade förmodligen inte att  jämföra dig med någon som hänger på plattan med en spruta i armen liksom. Så nej, jag tycker inte att du ska vara så känslig.

• Anonym (Överkänslig)