• Anonym (Anonym)

Tröja för 1900 SEK (BILD)

Tja

Har hittat en snygg tröja för tjejer fast vill köpa åt mig själv som (MAN).

Kan man köpa en storlek större för män av en tjejtröja? Vilka fel kan uppstå om man köper en tjejtröja till en kille?

Tycker denna tröja är riktigt snygg och vill köpa tjejmodellen till mig själv. Killmodellen av samma tröja har tråkiga färger.

BILD: ibb.co/1fD78p2F

Vad tycker ni om denna tröja? 

• Svar på tråden Tröja för 1900 SEK (BILD)
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Urk) skrev 2025-09-06 23:17:50 följande:
    Vänta lite. Den kommer garanterat att reas ut senare.
    Efter hur lång tid ungefär?
  • Anonym (B)

Köp den om du gillar den, min modemedvetne tonårsson har köpt ett par plagg som varit för kvinnor, fungerade bra. Ett par byxor och något annat, minns inte. 

Kvinnomodeller är ju ofta smalare över axlarna och bredare över baken men kanske funkar. 

Tyvärr tycker jag den är ovanligt skitful. 

• Anonym (Linda)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-09-06 22:49:17 följande:
    Jag är 170 cm. Tänkte köpa MEDIUM storlek. 

Brukar väga runt 55 kg
    Medium låter för litet.  Finns det en storlekstabell så använd den och mät dig själv som jämförelse.  
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Linda) skrev 2025-09-06 23:45:03 följande:
    Medium låter för litet.  Finns det en storlekstabell så använd den och mät dig själv som jämförelse.  
    Modellen på Peak Performances hemsida bär s och är 176 lång.

Kollade storleksguiden och den säger att man ska bära MEDIUM om man väger 65kg och 170 lång.  Så ska nog köra på MEDIUM
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-09-07 00:07:47 följande:
    Modellen på Peak Performances hemsida bär s och är 176 lång.

Kollade storleksguiden och den säger att man ska bära MEDIUM om man väger 65kg och 170 lång.  Så ska nog köra på MEDIUM
    Kan du länka den för det lät konstigt.  Kläder mäts i centimeter och inte kilon. 

Dvs ex byxbenen mäter 86 cm från midja och ner eller en armlängd är 47 cm från axel till handled ..   det.är så du vet om storleken är för liten eller inte.  
  • Anonym (Hej)

Vilken gräslig tröja. 😄

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Hej) skrev 2025-09-07 01:01:12 följande:

Vilken gräslig tröja. 😄

Tackar uppskattar det. Cool

Ah, gjöm inte bort mig, jag känner din intrig.
    Jag känner mig glömd, ser du min tröja som är så illa bedömd.
    Min tröja må vara ful, det är en invite för strul. Låt oss ha kul. 
    Jag tänker på dig dagligen, men jag kan ej få dig beklagligen. 
    Min tröja är den påminnelsen om den förbannelsen.
  • Anonym (Wok)
    Anonym (Hej) skrev 2025-09-07 01:01:12 följande:

Vilken gräslig tröja. 😄

+1
  • EnAnonumius
    Anonym (Anonym) skrev 2025-09-06 22:32:19 följande:
    Undrar för att det är en tjejtröja, ville veta om något fel kan uppstå? Men antar att jag köper en större storlek än vad jag brukar ha så funkar det utmärkt. 
    Om du tittar så finns det en länk där det står "storlekstabell" bredvid bilden. Tryck på den länken så får du fram hur du skall mäta, och på så sätt få fram vilken storlek du skall köpa.

Men annars så kan man säga så här, lite grovt..
    En manlig medium är motsvarande en kvinnlig large. 
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (J)

Säker bra som värmeplagg vid vandring och skidåkning. I andra sammanhang, nej tack. 

• Anonym (XYZ)

Den skulle jag inte vilja ha om så någon kastade den efter mig gratis.

Tyvärr!!

• Anonym (Big sweater)

Det finns andra märken än Peak vettu. Vad är det du tycker är bra med dem? Jag frågar för jag vet på riktigt inte vad som skulle vara speciellt bra med dem. 

Sen måste jag säga att den där fleecejackan var riktigt jävla ful. Alltså på riktigt totalt gräslig.

Och att pröjsa 2 000 spänn för en plasttröja. Helt vansinnigt korkat! Har du hört talats om ull?

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Big sweater) skrev 2025-09-07 21:51:24 följande:

Det finns andra märken än Peak vettu. Vad är det du tycker är bra med dem? Jag frågar för jag vet på riktigt inte vad som skulle vara speciellt bra med dem. 

Sen måste jag säga att den där fleecejackan var riktigt jävla ful. Alltså på riktigt totalt gräslig.

Och att pröjsa 2 000 spänn för en plasttröja. Helt vansinnigt korkat! Har du hört talats om ull?

Jag tycker att den är riktigt snygg.
  • Anonym (Big sweater)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-09-07 22:01:36 följande:
    Jag tycker att den är riktigt snygg.
    Pröjsa 2 000 spänn för att sprida mikroplaster. Smart.
Svar på tråden Tröja för 1900 SEK (BILD)