• Pepsimannen

Bjuda in bekant till trekant

Vi är ett gift par med barn. 
    vi har haft trekant 1 gång tidigare och fick mersmak. Detta var för 4 år sedan. 

vi var med på BC. Och fick över 20.000 meddelanden. Trots detta var det bara 1 vi kunde finna intressant, inte för att vi är kräsna Utan vi vill ha någon som har lite social finess. 

men nu till frågan. Vi känner oss tveksamma att bjuda in en främling. Och känner snarare att vi vill bjuda in en bekant eller någon vi känner. 

vi tror nervositeten skulle släppa, och att det blir mer avslappnat och kul om vi känner människan. 

hur hade ni gått till väga? Vi vill ju samtidigt vara diskreta med att vi vill krydda till det någon gång ibland 

• Svar på tråden Bjuda in bekant till trekant
  • Anonym (Igen)
    Pepsimannen skrev 2025-09-07 06:35:49 följande:

vi var med på BC. Och fick över 20.000 meddelanden. Trots detta var det bara 1 vi kunde finna intressant, inte för att vi är kräsna Utan vi vill ha någon som har lite social finess. 

men nu till frågan. Vi känner oss tveksamma att bjuda in en främling. Och känner snarare att vi vill bjuda in en bekant eller någon vi känner. 

vi tror nervositeten skulle släppa, och att det blir mer avslappnat och kul om vi känner människan. 

hur hade ni gått till väga? Vi vill ju samtidigt vara diskreta med att vi vill krydda till det någon gång ibland 

Finns många ständigt återkommande inlägg kring trekant. Börja kolla där
  • Anonym (Vilja)

Kort svar gör det inte. Blanda aldrig vanliga vänner med rena sexkontakter det är att be om helt onödiga problem. Mitt råd är att besöka en swingersklubb och där hitta vad ni söker för BC och liknande kan man tyvärr glömma om man inte har otroligt gott om tid och energi ängels tålamod att vaska fram guldkornen i dyngan. 

• Anonym (Jessica)

Jag har varit den där inbjudna bekanta vid tre separata tillfällen .. två olika hetero par och det tredje var två killkompisar . Dom är inte kompisar med varandra utan är i tre olika kretsar av bekanta. 
    (och innan någon frågar det är ca 25 år i tid vi pratar här så ingen får för sig något) 

Mina små tips... 

Se till att personen är singel och verkligen singel på riktigt , inte ens dejta någon.  Det besparar er massa bekymmer.  

Umgås lite extra med personen innan ni ens andas om saken. Ni ska ju liksom tända på varandra och finns det kemi så är det en början. 

Ställ frågan EN gång och i ett sammanhang som uppfattas seriöst och pålitligt.  Och ställ den öga mot öga tillsammans med din partner.  Håll igång en dialog och bolla lite tankar medan frågan ställs. 
    Läma frågan öppen och låt personen själv avgöra. Inget tjat. Inga efterföljande tjatiga och sliskiga sms en fredagskväll med alkohol inblandad.    

Får ni ett ja så var tre om att ställa upp regler . 

Jag hade inga problem att få frågan dä dessa personer är schyssta människor och som visste på förhand att jag var sugen på att testa lite olika saker och därför fick jag frågan från första början.  Saken hade diskuterats vid diverse större  middagar och tillställningar långt innan jag fick frågan .  Vilket också kan vara en hint om vem ni skulle kunna fråga. 

Fundera också på hur ni ställer er till ett nej och om det på något sätt kan förändra relationen med er vän. 

För vår del var det inga bekymmer att umgås efteråt vilket också är viktigt.  Det var respekt och noll svartsjuka.   Frågan har ställts igen men livet har kommit emellan för oss alla... dom båda paren är inte längre ihop , jag har gift mig och killkompisarna har flyttat åt olika håll pga jobb så vi har inget umgänge längre fysiskt utan mer på sociala medier.   Och eftersom det är nästan 30 år sedan första gången så är det inte så att det berodde på trekanten ...  

• Lynx123

Ledsen, men om ett bekant par hade frågat mig om.något sådant hade jag aldrig mer velat umgås med dem. Hade dels känts som mannens dåliga ursäkt att få ligga med mig, dels creepy AF från dem båda. Men det är jag det.

• Anonym (man)

Hade tyckte det varit nästan lite äckligt om någon av mina vänner ställde frågan. Hade inte sett dem på samma sätt någonsin igen.

• Anonym (Lina)
    Pepsimannen skrev 2025-09-07 06:35:49 följande:

Att ta någon bekant brukar bli dåligt......
    Meeen.... Jag och min kille har det. Vi har trekant med min bästa kompis. Det händer även att de har sex ensamma också vilket jag inte har något emot. Tycker det är najs att titta på eller bara höra dem. Detta funkar nog absolut inte för alla men vi känner en väldig trygghet i detta och alla gillar det. 
  • Pepsimannen
    Lynx123 skrev 2025-09-07 09:30:12 följande:

Ledsen, men om ett bekant par hade frågat mig om.något sådant hade jag aldrig mer velat umgås med dem. Hade dels känts som mannens dåliga ursäkt att få ligga med mig, dels creepy AF från dem båda. Men det är jag det.

Du får nog fundera på innebörden av vad ordet bekant betyder. 
  • Anonym (Jessica)

Jag kan förresten tillägga att var jäkligt försiktig med att dra in någon du spanat länge på för det blir en ny nivå av känslor som skulle kunna bli ett problem i din relation. Risken du tar år att du gläntar på pandoras ask och får känslor om ni kanske träffas fler gånger.  Det kan bli skevt i längden. Det händer oftare än man tror och är just anledningen till att det rekommenderas att besöka swingersklubb eller söka någon okänd man aldrig mer träffar. 
    Din sambo är kanske inte så sugen.på att du ligger med nån du suktat efter sedan länge.. 

• Anonym (Kille)

Jag och tjejen försökte få en vän att ha trekan med oss. Det första vi frågade var vad hon tyckte om trekant. Hon sa att hon tyckte det var okej, då vet man om personen kanske kan tänka sig det. Då frågade vi om hon ville ha det med oss men hon sa nej. Vi har frågat fler vänner men fått nej.

• Lynx123
    Pepsimannen skrev 2025-09-07 11:30:23 följande:
    Du får nog fundera på innebörden av vad ordet bekant betyder. 
    Det behöver jag inte. Jag vet redan att det betyder en person som man känner.
  • Loverboy

Ibland bjuder sambon in sin väninna till trekant, och ibland bjuder jag in en gammal vän till trekant å vi är fortfarande bästa kompisar med dom.

• Anonym (Renic)
    Lynx123 skrev 2025-09-07 09:30:12 följande:

Det är inte bara du utan de allra flesta. Normalfuntade personer förstår att det inte är en lämplig sak att fråga sina vänner om. Det är ett gränslöst och socialt handikappat beteende. 
  • Loverboy

Hellre någon som man litar på och känner sig trygg med i alla lägen. Gällande sex, sjukdomar och gränser. Än att plocka in någon random.

Svar på tråden Bjuda in bekant till trekant