• Anonym (Frida)

Kvinna - Är du okej med att din partner fotografer dig naken?

Du som kvinna. 

Om du har en partner i form av en pojkvän eller flickvän. Hen tycker du är vacker och vill fotografera dig naken, kanske vid havet eller i skogen. Är du okej med det? 

Om din partner säger att hen tycker du är så otroligt vacker och vill föreviga dig på bild, är det okej för dig att hen tar nakenbilder då?
    Inga smygbilder utan planerade fotograferingar under samtycke. 

Ponera att din partner är en person som du inte tror kommer sprida materialet vidare och som ger ett empatiskt och seriöst intryck. Det är en person du i övrigt känner att du kan lita på. 

• Svar på tråden Kvinna - Är du okej med att din partner fotografer dig naken?
  • Anonym (-)

Om jag tagit nakenbilder av min fru aldrig i helvete hade jag lagt ut dem ifall vi blivit ovänner.

• Anonym (-)

Hade bilder på en tjej jag hade för många år sedan. Förstörde dem efter ett tag. Hade aldrig lagt ut dem eller visat dem för någon annan även om vi inte var ett par länge alls. Vad säger det om en männsika som gör det?  Är man ovänner så är det väl bättre att berätta om den andra partens beteende än att bete sig helt sjukt själv.

• Anonym (Borderlina)

Ja det hade vart ok. Jag känner mig helt trygg med honom och skickar ofta bilder/filmsnuttar till honom. Men jag skulle avråda någon annan från det ändå.

Jag kan göra det för att jsg känner att jag litar på honom till 110% och det ligger inte alls i hans sätt att vara att han skulle visa någon eller lägga upp det. 

Men till alla andra vill jag avråda detta. Folk är värre än man tror. Min mamma skickade min gamla porr (från före honom) till min svärmor när mamma var sur på mig för att hon i te fick låns mer pengar.

• Anonym (Kiii)
    Anonym (-) skrev 2025-09-09 00:15:10 följande:

Om jag tagit nakenbilder av min fru aldrig i helvete hade jag lagt ut dem ifall vi blivit ovänner.

Och så är ju de allra flesta. Men det är inte helt ovanligt att bli bestulen på sin mobil. Och då har man ingen aning om var ens bilder hamnar, förutom att de är i händerna på en person med tveksam moral. 
  • Anonym (Nakenkatt)

Mitt ex fick en egengjord nakenkalender av mig i present. Vi fortsatte göra den tillsammans, så varje månad tog han en Polaroid (ofta kopplat till månaden/årstiden) och så skrev jag en passande kommentar till bilden. Tror vi hann göra den i två år, kanske lite mindre. Det var blandat nakenbilder och sexbilder. 

När vi gjorde slut tänkte jag be honom ge mig den så han inte kunde använda bilderna, eftersom jag kanske inte stod för världens mest vänliga uppbrott (trodde dock egentligen aldrig att han skulle göra något med dem), men innan jag hann be honom hade han skickat boken med bilderna i till mig. 

• Anonym (82)
    Grässtrå77 skrev 2025-09-08 18:25:02 följande:
    Jag tänker som du, nakenbilder är inget att oroa sig för. Sexbilder skulle kunna bli jobbiga om de tex skulle råka visas för mina barn tex så det skulle jag inte ställa upp på.
    Nej sexbilder ska förstås inte barn se.
  • Anonym (82)
    Anonym (Kiii) skrev 2025-09-09 07:15:32 följande:
    Och så är ju de allra flesta. Men det är inte helt ovanligt att bli bestulen på sin mobil. Och då har man ingen aning om var ens bilder hamnar, förutom att de är i händerna på en person med tveksam moral. 
    Därför lägger man över dem till dator, usb-sticka, extern hårddisk.
    Telefonen ska man helst fylla med så lite personligt som möjligt egentligen eller med ointressanta saker för den som eventuellt skulle sno den. Bilder från resor och annat man är ute och gör, familjebilder, djur, naturbilder och en och en annan selfie är nog inte det minsta intressant för den som stjäl en telefon så liknande kategorier har jag gott om på telefonen.
  • Anonym (82)
    Anonym (Borderlina) skrev 2025-09-09 01:03:52 följande:

Ja det hade vart ok. Jag känner mig helt trygg med honom och skickar ofta bilder/filmsnuttar till honom. Men jag skulle avråda någon annan från det ändå.

Jag kan göra det för att jsg känner att jag litar på honom till 110% och det ligger inte alls i hans sätt att vara att han skulle visa någon eller lägga upp det. 

Men till alla andra vill jag avråda detta. Folk är värre än man tror. Min mamma skickade min gamla porr (från före honom) till min svärmor när mamma var sur på mig för att hon i te fick låns mer pengar.

Herregud vilka mammor det finns!

Hon skulle få pris för det årets sämsta mamma.

• Mandel

Så länge mitt ansikte är bortvänt så man inte kan se att det är jag på bilderna spelar det ingen roll om jag är naken, "porrigt" klädd eller mitt i en sexakt.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (82)
    Mandel skrev 2025-09-10 08:41:23 följande:

Så länge mitt ansikte är bortvänt så man inte kan se att det är jag på bilderna spelar det ingen roll om jag är naken, "porrigt" klädd eller mitt i en sexakt.

Nej det är ju knappast så att man blir igenkänd. Om man nu inte råkar ha en väldigt speciell tatuering som också syns på bilden.
  • Meddelande borttaget
  • Mayjel

Skulle aldrig tillåta. Man vet inte en mans sanna natur förrän relation tagit slut. Sen känns det allmänt otryggt att ha sådana bilder ändå, särskilt om bilderna förvaras i en dator. 

• Anonym (Trygg)
    Anonym (Frida) skrev 2025-09-07 16:05:23 följande:
    Kvinna - Är du okej med att din partner fotografer dig naken?

Du som kvinna. 

Om du har en partner i form av en pojkvän eller flickvän. Hen tycker du är vacker och vill fotografera dig naken, kanske vid havet eller i skogen. Är du okej med det? 

Om din partner säger att hen tycker du är så otroligt vacker och vill föreviga dig på bild, är det okej för dig att hen tar nakenbilder då?
    Inga smygbilder utan planerade fotograferingar under samtycke. 

Ponera att din partner är en person som du inte tror kommer sprida materialet vidare och som ger ett empatiskt och seriöst intryck. Det är en person du i övrigt känner att du kan lita på. 

I dagens läge nej. Tyvärr. Vem vet hur det är om 10 år, då kanske vi är skilda och han är bitter.
  • Mandel
    Anonym (82) skrev 2025-09-10 22:15:01 följande:
    Nej det är ju knappast så att man blir igenkänd. Om man nu inte råkar ha en väldigt speciell tatuering som också syns på bilden.
    Har inga tatueringar så riskfritt på den punkten 😎
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Anna)

Min man och jag har varit tillsammans 20 år. Han får ta vad som helst för bilder på mig. Hade han inte lagrat dem på ett säkert sätt utan haft dem i typ iCloud med osäkert lösenord hade jag däremot sett det som ytterst respektlöst och inte ok. 

Att han medvetet skulle läcka dem finns inte på kartan för mig. Förutom att han själv har moral så är det ju ett brott som han skulle bli anmäld för. 

• Anonym (ABC)
    Anonym (Trygg) skrev 2025-09-11 07:50:32 följande:
    I dagens läge nej. Tyvärr. Vem vet hur det är om 10 år, då kanske vi är skilda och han är bitter.
    Precis så.
Svar på tråden Kvinna - Är du okej med att din partner fotografer dig naken?