• Skipper123

Bf - April / Maj 2026 👣

Hej, har bf i början av Maj och ska idag på tidigt ultraljud på grund av tidigare smärtor och att man ej såg något foster för en dryg vecka sedan.(troligen för tidigt).
    Önska mig lycka till! ✨

Ni som nyligen plussat kan väl hänga med i tråden och följas åt! 🌹🎉🌸

Skriv gärna bf datum 🥰

• Svar på tråden Bf - April / Maj 2026 👣
  • Skipper123

Ville bara uppdatera att ultraljudet visade en normal graviditet, vecka 6+0. Tyckte oss se ett litet 💓 flimra på skärmen.

Bör ha Bf 3/5

• Haringenfantasinuheller
    Skipper123 skrev 2025-09-08 11:49:07 följande:

Ville bara uppdatera att ultraljudet visade en normal graviditet, vecka 6+0. Tyckte oss se ett litet 💓 flimra på skärmen.

Bör ha Bf 3/5

Jag hoppar gärna in här. Meeen så mysigt att se. Vad var det för smärtor du hade? Bad du om ett tidigare? 
    Enligt sista mens så är mitt bf 6-7maj.
  • Skipper123

Jag hade typ huggande/skärande smärtor i vänster sida ungefär där äggstockar sitter.
    Men det gick över sedan. Men fick komma in akut efter att jag ringt. Dom ville kolla ultraljud och blodprover för hcg värden 2 ggr.

Vad roligt! Då är vi nära varandra med bf datum :)
    Har du några symptom? När plussade du? Har du ringt bm? ✨🌸

Skipper123 skrev 2025-09-08 12:34:29 följande:

Jag hade typ huggande/skärande smärtor i vänster sida ungefär där äggstockar sitter.
    Men det gick över sedan. Men fick komma in akut efter att jag ringt. Dom ville kolla ultraljud och blodprover för hcg värden 2 ggr.

Vad roligt! Då är vi nära varandra med bf datum :)
    Har du några symptom? När plussade du? Har du ringt bm? ✨🌸

Åh jag förstår. Skönt att dom kollade och att allt är bra.
    Ja jag mår så himla illa, trött och gråter för allt 😂 Jag plussade typ 28de augusti (hade mått illa sen ägglossningen och känt hur det "slet" i livmodern så jag visste att jag var det) Jag hade dock ett mf i januari och tog bort rester i juni. Så lite nojig är man. Jag har en tid nästa vecka. 

Har du några symtom? När plussade du? Har du barn sen innan?
  • Skipper123

Plussade väldigt svagt för typ 3 eller drygt 2 veckor sedan. Hur det är möjligt vet jag inte 🤣 men ungefär 9-10 dagar efter ägglossning. Man såg knappt strecket men gjorde flera med tiden och ett cb med veckoindikator.

Mitt illamående har börjat smyga sig på med start för ungefär en vecka sedan, det är ännu inte så illa och går i vågor, men jag räknar med att det slår till ordentligt snart, då jag med mina 3 tidigare graviditeter mått fruktansvärt illa och kräkts ända fram till och med 05e månaden eller mer. Har lidit av hyperemesis gravidarum när jag väntat alltså mina barn, så jag tror inte jag slipper undan denna gången.
    Övriga symptom är vansinnig trötthet, kissar 4 gånger nattetid och öm i tuttarna 😅
    Men det hör till.

Vad tungt med missfall 🌸😞 Är det ok att jag frågar i vilken vecka det skedde?  

Jag är oroad hela tiden att något ska ske.. särskilt då jag är 38 år fyllda och det tog iaf 5 månader innan vi blev gravida. Vill att veckorna springer iväg fort nu, helst att det vore vecka 12 redan så man åtminstone kan slappna av lite mer.

Skipper123 skrev 2025-09-08 14:57:17 följande:

Plussade väldigt svagt för typ 3 eller drygt 2 veckor sedan. Hur det är möjligt vet jag inte 🤣 men ungefär 9-10 dagar efter ägglossning. Man såg knappt strecket men gjorde flera med tiden och ett cb med veckoindikator.

Mitt illamående har börjat smyga sig på med start för ungefär en vecka sedan, det är ännu inte så illa och går i vågor, men jag räknar med att det slår till ordentligt snart, då jag med mina 3 tidigare graviditeter mått fruktansvärt illa och kräkts ända fram till och med 05e månaden eller mer. Har lidit av hyperemesis gravidarum när jag väntat alltså mina barn, så jag tror inte jag slipper undan denna gången.
    Övriga symptom är vansinnig trötthet, kissar 4 gånger nattetid och öm i tuttarna 😅
    Men det hör till.

Vad tungt med missfall 🌸😞 Är det ok att jag frågar i vilken vecka det skedde?  

Jag är oroad hela tiden att något ska ske.. särskilt då jag är 38 år fyllda och det tog iaf 5 månader innan vi blev gravida. Vill att veckorna springer iväg fort nu, helst att det vore vecka 12 redan så man åtminstone kan slappna av lite mer.

Jag önskar också att veckorna gick fortare. 
    Vecka 7+4 hände det. Jag är också orolig. Jag är 35 och har 3 barn sen innan (15år, 12år och 4år). Jag hade ju rester kvar och efter 6månader med det så fick jag jätteblödningar i en vecka. Jag började tro att jag inte kunde bli gravid igen. Det tar verkligen på en psykiskt.
    Jag håller verkligen tummarna för oss och hoppas att vi får följas åt hela vägen.
  • Anonym (Hej)
    Skipper123 skrev 2025-09-08 09:22:58 följande:
    Bf - April / Maj 2026 👣

Hej, har bf i början av Maj och ska idag på tidigt ultraljud på grund av tidigare smärtor och att man ej såg något foster för en dryg vecka sedan.(troligen för tidigt).
    Önska mig lycka till! ✨

Ni som nyligen plussat kan väl hänga med i tråden och följas åt! 🌹🎉🌸

Skriv gärna bf datum 🥰

Det finns ju redan en Bf april - tråd, så kanske bättre att göra en ren bf-Maj tråd? Blir så stor skillnad på någon som har bf i början på april, och någon som har bf i slutet på maj. 🤔

• Skipper123

Isåfall kör vi BF Maj här då :)
    Tänkte det kunde vara kul att följas åt med några runt datum som inte ligger så långt bort, typ BF slutet av April/ Början av Maj.

Men hur ändrar man rubriken i denna tråd till Maj, enbart? 😬👌🌸

Svar på tråden Bf - April / Maj 2026 👣