• Anonym (?)

Är han eg obrydd

Jag har en relation med en man sedan ett år 
    Vi är +40 båda två. 
    Ganska tidigt i relationen blev jag svårt sjuk och det går lite upp och ner . Ofta långa sjukhusvistelser 
    Av olika orsaker har vi gemensamt beslutat att han inte kommer på besök när jag är inlagd. Inga konstigheter 

Men han frågar aldrig något om min sjukdom, vad som händer, osv
    Han kan fråga hur jag mår men oavsett om jag svarar bra eller dåligt så är det liksom klart där.
    Jag har tagit upp det vid 2 tillfällen.
    Första  gången för ett halvår sedan,  och nu idag.
    Säger att det ibland gör mig ledsen och att det är lätt att tänka att han inte bryr sig så mycket. 
    Samma svar båda ggr. "Jag vill inte fråga för mycket, du får väl frågor hela tiden av andra. Men det handlar inte om att jag inte bryr mig.

Jag har svårt att sätta mig in i hur man kan bry sig och vara intresserad,  men ändå klara av att låta bli att fråga något alls, av respekt. 

Vad tror ni? 

• Svar på tråden Är han eg obrydd
  • Anonym (?)

Svårt att veta för er såklart 
    Men är det någon som känner igen hans beteende i sig själv?

• Anonym (mark)
    Anonym (?) skrev 2025-09-08 22:57:35 följande:
    Är han eg obrydd

Jag har en relation med en man sedan ett år 
    Vi är +40 båda två. 
    Ganska tidigt i relationen blev jag svårt sjuk och det går lite upp och ner . Ofta långa sjukhusvistelser 
    Av olika orsaker har vi gemensamt beslutat att han inte kommer på besök när jag är inlagd. Inga konstigheter 

Men han frågar aldrig något om min sjukdom, vad som händer, osv
    Han kan fråga hur jag mår men oavsett om jag svarar bra eller dåligt så är det liksom klart där.
    Jag har tagit upp det vid 2 tillfällen.
    Första  gången för ett halvår sedan,  och nu idag.
    Säger att det ibland gör mig ledsen och att det är lätt att tänka att han inte bryr sig så mycket. 
    Samma svar båda ggr. "Jag vill inte fråga för mycket, du får väl frågor hela tiden av andra. Men det handlar inte om att jag inte bryr mig.

Jag har svårt att sätta mig in i hur man kan bry sig och vara intresserad,  men ändå klara av att låta bli att fråga något alls, av respekt. 

Vad tror ni? 

När ni kom överens om att han inte kommer på besök när du är inlagd tycker jag satte standarden i hur involverad han ska vara i ditt sjukdomsläge. Jag vet inte varför ni kom överens om det, men för mig markerar det en distans i er relation och hur nära varandra ni kommer. 

Han tänker säkert att det är upp till dig nu hur mycket du vill dela med dig till honom om din sjukdom och ditt tillstånd. 
  • Anonym (Jo)

Hej TS, 
    jag tror att han vill visa hänsyn och respekt och bara vara sig till lags. Varför får han inte besöka dig? Jag tror att mkt kommer därifrån, att du skapar distans ? 

jag är också sjuk, inlagd ibland och jag har varit som du att välja att prata om det - blev inte bra, jag kände mig sjuk i min killes ögon. I en annan relation pratade jag inte om min sjukdom alls. Som att det helt enkelt inte fanns. Blev inte heller bra. 

• Meddelande borttaget
  • Anonym (De)

Det viktiga är väl att du berättar om förändringar i ditt sjukdomsläge, så att han vet i vilken situation som du befinner dig. Annars blir det jättekonstigt.

• Anonym (Klara)

Du är 40 +,  men vet inte om att det är så här män faktiskt är? Män är själviska och obrydda varelser av naturen. Varför tror du kvinnor ofta får styra upp allt i ett hushåll och med barn t.ex? 

Är i samma ålder, och det enda du kan göra för att rädda din egen mentala hälsa och välmående är att syna bluffen och gå vidare. Män är mest besvär.  Det är en befrielse för mig och många andra kvinnor som slutat dejta helt.

Annars får du nog finna dig i att leva så. Finns många kvinnor som nöjer sig med det. Jag är inte en av dom.
    Män bryr sig om sig själva och sina egna behov. 

• Anonym (O)
    Anonym (Klara) skrev 2025-09-09 10:30:32 följande:

Du är 40 +,  men vet inte om att det är så här män faktiskt är? Män är själviska och obrydda varelser av naturen. Varför tror du kvinnor ofta får styra upp allt i ett hushåll och med barn t.ex? 

Är i samma ålder, och det enda du kan göra för att rädda din egen mentala hälsa och välmående är att syna bluffen och gå vidare. Män är mest besvär.  Det är en befrielse för mig och många andra kvinnor som slutat dejta helt.

Annars får du nog finna dig i att leva så. Finns många kvinnor som nöjer sig med det. Jag är inte en av dom.
    Män bryr sig om sig själva och sina egna behov. 

Stackare. Din erfarenhet är dock inte representativ för min. Alla män jag har haft relationer med har varit underbara (utom en).
  • Anonym
    beli skrev 2025-09-09 08:43:49 följande:

Varför svarar du dig själv?

Hon la till något hon kom att tänka på efter att hon skickat...
  • Anonym (?)

Anledningen att han inte besöker mig är ett gemensamt väl genomtänkt beslut.
    Han har väldigt traumatisk upplevelse från sjukhus och blir blek och kallsvettig bara av att köra in på sjukhusets område

Svar på tråden Är han eg obrydd