• Anonym (Fundersam47)

Skriva sin längd på dejtingappar som kort man?

Jag har en fundering till både killar och tjejer gällande det här med längden på dejtingappar. Jag är själv 176 cm lång och ser bra ut för övrigt. Jag är bra när man väl ses så får jag bara bra dejter så har jag stor chans till fler träffar, även om tjejen i fråga kanske är över 1.70 cm ibland. Jag har en känsla av att jag blir bortsorterad pga längden som jag idag anger. 

Vad tror ni är bäst i mitt fall, borde jag ange längden eller inte? 
    Min nästa fråga är eg om det är okej att fråga efter kvinnans vikt, om de frågar efter min längd? 

• Svar på tråden Skriva sin längd på dejtingappar som kort man?
  • Anonym (Just det)

Längden har betydelse för de flesta kvinnor men för männen har storleken större betydelse

• Anonym (Under180)
    Anonym (A) skrev 2025-09-15 17:27:12 följande:

176 cm är inte kort som man, det är högst normalt, till att börja med. Sen tycker jag absolut att du ska vara transparent med din längd, har kvinnor problem med det, så är det deras och inte ditt problem. De är helt enkelt inte värda att spilla tid på.

Jo, 176 är för kort för de flesta kvinnor. En riktig man ser till att vara över 1.80 om han vill attrahera kvinnor.
  • Anonym
    Anonym (Under180) skrev 2025-09-16 03:42:59 följande:
    Jo, 176 är för kort för de flesta kvinnor. En riktig man ser till att vara över 1.80 om han vill attrahera kvinnor.
    Hur menar du att man ska "se till" det?
    Man är inte en låtsasman om man är kortare, även om det inte är attraktivt med korta män!
  • Anonym (C)

Såg att Nicole Kidman hade en man som var kortare än hon själv. Men det vanliga är väl att man är lika långa eller att tjejen är kortare.

Så ute på dejtingsidorna är det säkrare att dejta någon som är lika lång eller kortare om man är kille.

Fördelen med korta killar är att de skiljer sig mer sällan och att de faktiskt lever längre. 

• Anonym (xxx)
    Hornper skrev 2025-09-15 08:29:20 följande:
    Nja, jag kallar henne inte tutt-fia, jag sade bara att hon är en sådan. Tutt-fia är för mig en hederstitel, som bara kan föräras damer med minst F-kupa.

Men åter till ämnet! Om en kvinna vill veta hur lång en tänkbar dejt är, så är det väl högst rimligt att hon uppger sina egna kroppsmått.
    Det är väl mer rimligt att fråga om längden. Vill man ha svar på en fråga så frågar man. 
  • Anonym
    Hornper skrev 2025-09-15 08:29:20 följande:
    Nja, jag kallar henne inte tutt-fia, jag sade bara att hon är en sådan. Tutt-fia är för mig en hederstitel, som bara kan föräras damer med minst F-kupa.

Men åter till ämnet! Om en kvinna vill veta hur lång en tänkbar dejt är, så är det väl högst rimligt att hon uppger sina egna kroppsmått.
    Kroppsmåttet längd brukar inte vara några problem att säga.

Eller tänkte du på bystmåttet? Är du i såfall beredd att svara på kukmått?
  • Anonym (x)
    Anonym (Under180) skrev 2025-09-16 03:42:59 följande:
    Men inte för alla kvinnor.
  • Anonym
    Anonym (x) skrev 2025-09-16 15:11:13 följande:
    Det påstods inte heller?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym skrev 2025-09-16 15:02:19 följande:

Eftersom kvinnor sexualiserar kroppslängd så borde det vara detsamma som ange bystmått eller kukmått. 
  • Hornper
    Anonym skrev 2025-09-16 15:02:19 följande:

Självklart tänkte jag på bystmåttet! 
    Och lika självklart skulle jag vara beredd att uppge längd och omkrets på mittpotentiellt penetrerande fortplantningsorgan, i erigerat resp. slakt tillstånd. Gärna med bild och allt, inga problem.
    Men här kan det bli komplicerat, eftersom damer inte verkar vilja efterfråga alltför detaljerad information (Buhu, usch och fy, han skickade en dickpick!).

Kanske är det så att just kroppslängd spelar i en egen liga. Det utgör en variabel som det kan anses okontroversiellt att fråga efter och att uppge. Att fråga efter bystmått anses dock ofint, av någon anledning som jag har svårt att förstå. För mig är det i högsta grad central information som jag skulle vilja få tillgång till omedelbart, om jag skulle tvingas ut på köttmarknaden igen. 
  • Anonym (C)
    Anonym (x) skrev 2025-09-16 15:11:13 följande:
    Det är så konstigt. Jag är lite äldre och tänker tillbaka på när jag var ute en del. Inte funderade jag på killars längd, (utom någon enstaka gång, om killen var tydligt kortare än jag). 

Hur han såg ut för övrigt, hur han var klädd, hur han dansade och om han var trevlig var däremot viktigt. Det måste ha förändrat sig på senare år? Undrar av vilken orsak. 
  • Anonym
    Anonym (C) skrev 2025-09-16 21:39:30 följande:
    Det är så konstigt. Jag är lite äldre och tänker tillbaka på när jag var ute en del. Inte funderade jag på killars längd, (utom någon enstaka gång, om killen var tydligt kortare än jag). 

Hur han såg ut för övrigt, hur han var klädd, hur han dansade och om han var trevlig var däremot viktigt. Det måste ha förändrat sig på senare år? Undrar av vilken orsak. 
    Då hur gammal är du som "lite  äldre "?
  • Anonym (Just det)
    Anonym (C) skrev 2025-09-16 21:39:30 följande:

Tror inte det är så konstigt faktiskt. Du är "äldre" och troligen säker nog att stå upp för vad du tycker och är inte rädd för att avvika från vad som upplevs vara norme.

Yngre kvinnor är generellt betydligt ängsligare och räddare för vad andra ska tycka och tänka om deras val av pojkvän.. De är också räddare från att avvika från normen och vad som anses vara snyggt och inne för tillfället. Tänk om du måste berätta för dina 25-åriga väninnor att du har fattat tycke för en man som "bara" är 170 cm lång och så är du kanske själv 167 cm. Vad ska de säga? "Alla" vet ju att "korta" män inte är snygga bla bla bla.... Det enda som är gott nog för dig är ju en man som är minst 185 cm (vilket är långt färre än hälften av männen)...
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Just det) skrev 2025-09-16 23:00:45 följande:
    Tror inte det är så konstigt faktiskt. Du är "äldre" och troligen säker nog att stå upp för vad du tycker och är inte rädd för att avvika från vad som upplevs vara norme.

Yngre kvinnor är generellt betydligt ängsligare och räddare för vad andra ska tycka och tänka om deras val av pojkvän.. De är också räddare från att avvika från normen och vad som anses vara snyggt och inne för tillfället. Tänk om du måste berätta för dina 25-åriga väninnor att du har fattat tycke för en man som "bara" är 170 cm lång och så är du kanske själv 167 cm. Vad ska de säga? "Alla" vet ju att "korta" män inte är snygga bla bla bla.... Det enda som är gott nog för dig är ju en man som är minst 185 cm (vilket är långt färre än hälften av männen)...
    Yep, sen har du massor av TikTokers som pratar om att mannen ska va lång.
    vm.tiktok.com/ZNdgspabu/

Taylor Swift - wildest dreams.
    "He's so tall and handsome as hell"

• Anonym
    Anonym (Just det) skrev 2025-09-16 23:00:45 följande:

Skulle tippa att jag är äldre än den "lite äldre" personen som inte återkom med vilken ålder det handlar om.
    Sextiotalist som jag är. Glad

För mig handlar det inte alls om vad andra tycker utan om vad jag själv finner attraktivt.
    En man på 170 cm är en bra bit kortare än jag och skulle aldrig kunna fånga mitt intresse.

Lika lite som en svart man, en asiat eller en spinkig man. Helt enkelt för att jag inte finner dem attraktiva.
    Och det är min fulla rätt!

Varför skulle någon ha en relation med en person som de inte attraheras av?

Har inte du några preferenser eller tvärtom, några dealbreakers?
  • Anonym (Hmmmm)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-09-16 15:13:27 följande:
    Eftersom kvinnor sexualiserar kroppslängd så borde det vara detsamma som ange bystmått eller kukmått. 
    Kvinnor sexualiserar INTE kroppslängd. Det var det löjligaste jag läst.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Hmmmm) skrev 2025-09-17 08:13:14 följande:
    Det är bara det viktigaste utseende kriteriet för kvinnor vid val av en partner?  
  • Anonym (x)
    Anonym (Hmmmm) skrev 2025-09-17 08:13:14 följande:
    Verkligen.
  • Anonym (x)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-09-17 11:08:22 följande:
    Det är bara det viktigaste utseende kriteriet för kvinnor vid val av en partner?  
    Knappast.
Svar på tråden Skriva sin längd på dejtingappar som kort man?