Anonym (Just det) skrev 2025-09-16 23:00:45 följande:
Tror inte det är så konstigt faktiskt. Du är "äldre" och troligen säker nog att stå upp för vad du tycker och är inte rädd för att avvika från vad som upplevs vara norme.
Yngre kvinnor är generellt betydligt ängsligare och räddare för vad andra ska tycka och tänka om deras val av pojkvän.. De är också räddare från att avvika från normen och vad som anses vara snyggt och inne för tillfället. Tänk om du måste berätta för dina 25-åriga väninnor att du har fattat tycke för en man som "bara" är 170 cm lång och så är du kanske själv 167 cm. Vad ska de säga? "Alla" vet ju att "korta" män inte är snygga bla bla bla.... Det enda som är gott nog för dig är ju en man som är minst 185 cm (vilket är långt färre än hälften av männen)...
Skulle tippa att jag är äldre än den "lite äldre" personen som inte återkom med vilken ålder det handlar om.
Sextiotalist som jag är.
För mig handlar det inte alls om vad andra tycker utan om vad jag själv finner attraktivt.
En man på 170 cm är en bra bit kortare än jag och skulle aldrig kunna fånga mitt intresse.
Lika lite som en svart man, en asiat eller en spinkig man. Helt enkelt för att jag inte finner dem attraktiva.
Och det är min fulla rätt!
Varför skulle någon ha en relation med en person som de inte attraheras av?
Har inte du några preferenser eller tvärtom, några dealbreakers?