• Mellepelle123

Översvämning på balkongen

När det regnar kommer det absurda mängder vatten på balkongen som ligger över HELA balkongen ända fram till dörren och då är den ganska stor. Det rinner från grannen där uppe både längs med dörren och vid kanten. Det är inte lite utan varje gång så blir de verkligen översvämning och det ligger kvar i flera dagar innan det torkar. När jag kollar på dom andra grannarna har dom inte alls lika mycket vatten på deras. Ska man kontakta hyresvärden eller bara låta det vara?

• Svar på tråden Översvämning på balkongen
  • Anonym (?)
    Mellepelle123 skrev 2025-09-10 16:02:42 följande:
    Översvämning på balkongen

När det regnar kommer det absurda mängder vatten på balkongen som ligger över HELA balkongen ända fram till dörren och då är den ganska stor. Det rinner från grannen där uppe både längs med dörren och vid kanten. Det är inte lite utan varje gång så blir de verkligen översvämning och det ligger kvar i flera dagar innan det torkar. När jag kollar på dom andra grannarna har dom inte alls lika mycket vatten på deras. Ska man kontakta hyresvärden eller bara låta det vara?

Varför skulle du inte kontakta hyresvärden?
  • Mellepelle123
    Anonym (?) skrev 2025-09-10 16:04:15 följande:
     Varför skulle du inte kontakta hyresvärden?
    Det är ju ganska normalt att de kommer vatten när det regnar så dom kanske inte tar det seriöst 
  • Anonym (Maja)

Jag hade absolut kontaktat värden. Att balkongen blir blöt är en sak, men det ska ju inte samlas mängder av vatten.

• Anonym (Hm)

Hade absolut kontaktat värden.

• Anonym (Isabella)

Kontakta värden! Balkonggolvet ska luta lite svagt utåt, så att vattnet rinner av! 

Svar på tråden Översvämning på balkongen