• Anonym (Bränd)

Relation med någon som har NPF diagnos

Efter 3 års relation med en kvinna med NPF diagnos börjar min ork ta slut. Hon är en fantastisk fin människa som inte vill mig illa och varje dag berättar hur mycket hon älskar mig. Men om jag ska vara hård så är hon oduglig på det mesta. Hon kan inte hålla ordning på någonting varken hemmet eller ekonomin. Hon har väldigt svårt med tidsuppskattning och är alltid sen. I princip allt ska ske på hennes villkor. Hon har ju massor av bra sidor också. Hon är en kämpe som oftast får iväg sitt NPF barn till skolan Oftast så kämpar hon sig iväg till kontoret och arbetar på ett jobb som egentligen inte passar henne. Men hon gör det för att ekonomin ska gå ihop. Någon i liknande situatio? Hur får ni det att gå ihop utan att helt bränna ut er själv?

• Svar på tråden Relation med någon som har NPF diagnos
  • Anonym (svårt)

Svår situation TS. Men förstår dig. Verkar vara jobbigt att det finns noll struktur.

Du kan ju inte ändra på henne, det kan man inte med någon. 
    Du kan bara jobba på dig själv. Har du kommunicerat för henne hur mycket hennes beteende faktiskt påverkar dig? Hur jobbigt det är för dig att leva med? Finns det, utgående från din upplevelse, möjlighet att skissa på gemensamma lösningar för att vardagen ska bli mer dräglig för dig?

Låter som du är en sån som tar på dig mycket ansvar och inte alltid kommunicerar dina behov. Det kan du jobba på!

Svar på tråden Relation med någon som har NPF diagnos