• Anonym (Sara)

Tar era män alltid hänsyn till er njutning?

Jag har fått minskad sexlust senaste månaderna och har därför haft jättesvårt att komma när vi haft sex. Förut kom jag lätt bara genom penetration. 

Han tar sällan hänsyn till min njutning när vi har sex och har aldrig gjort det i större utsträckning. Det händer ju, men inte så ofta. Dessutom kommer han oftast väldigt snabbt. För mig har det inte varit något problem förrens nu, när min sexlust avtagit.

Detta har lett till att jag nu mera inte kommer när vi har sex och hans "huvudakt" blir som mitt förspel. Så när han är klar är ju jag upphetsad och vill ha mer men det vill han sällan ge mig, skyller på att klockan är mycket och att han är trött - trots att han tog initiativet och var jättepigg 5 min tidigare. 

Är dom flesta män så här?

• Svar på tråden Tar era män alltid hänsyn till er njutning?
  • Jimmy75
    Anonym (m) skrev 2025-09-11 17:35:52 följande:

Har upplevt det mer nu än tidigare med män. Dessa har bara tid med sin egen njutning verkar det som. Själv kan jag inte njuta om jag inte vet att även sexpartnern får sitt. Det är en stor del av det för mig så jag har svårt att förstå män som vill ha det sådär, sex utan ömsesidig njutning och tillfredställelse. Men det är som det är och jag vill inte heller försöka få någon att utföra sex som den tydligen inte är intresserad av. Då går jag hellre vidare från den personen.

Kan bara instämma i åsikten att det är märkligt att man inte är intresserad av partnerns njutning. Det är ju mer än halva grejen.
  • Anonym (Cc)

Om en man inte tar hänsyn till din njutning , så skulle man kunna säga att han onanerar med dig som redskap.

• Anonym (The Meg)
    Anonym (Sara) skrev 2025-09-12 18:29:56 följande:
    Då kommer ju inte mycket hända på den fronten just nu
    Då är det ju så. Du ska ju inte ha sex utan lust. Sexlusten kan gå i vågor. Lyssna på din kropp.
  • Anonym (Malin)
    Anonym (The Meg) skrev 2025-09-15 14:14:26 följande:
    Då är det ju så. Du ska ju inte ha sex utan lust. Sexlusten kan gå i vågor. Lyssna på din kropp.
    Ibland behövs det att man sätter igång med sex för att få igång lusten.
  • Anonym (The Meg)
    Anonym (Malin) skrev 2025-09-15 16:59:51 följande:
    Förväxla inte sex med förspel.
    Tror den här missuppfattningen är en förklaring till att kvinnor tappar sugen på sex i vissa förhållanden.
  • Anonym (ej TS men intresserad)
    Anonym (The Meg) skrev 2025-09-15 18:11:26 följande:
    Förväxla inte sex med förspel.
    Tror den här missuppfattningen är en förklaring till att kvinnor tappar sugen på sex i vissa förhållanden.
    Hej, jag har nog denna typ av förväxling. Kan du inte berätta mer. Handlar det om att ge sig mer tid för mötet? 

Ofta vill ju killen ganska snabbt penetrera och precis som TS kan jag bli uppvärmd av det, men sen vill ju även jag komma. Har du några tips och idéer om förspel? Ibland känns det som det blir oralsex av slentrian bara. Då blir det inget läckert förspel.
  • beli
    Anonym (ej TS men intresserad) skrev 2025-09-15 18:17:29 följande:
    Hej, jag har nog denna typ av förväxling. Kan du inte berätta mer. Handlar det om att ge sig mer tid för mötet? 

Ofta vill ju killen ganska snabbt penetrera och precis som TS kan jag bli uppvärmd av det, men sen vill ju även jag komma. Har du några tips och idéer om förspel? Ibland känns det som det blir oralsex av slentrian bara. Då blir det inget läckert förspel.
    Läs Marika Smiths Buffésex, den har allt.
  • Anonym (Sara)
    Anonym (The Meg) skrev 2025-09-15 14:14:26 följande:
    Det finns mycket jag inte har lust med men som jag gör ändå. Jag gillar sex med min partner som ett sätt att komma honom nära och det förgyller vår relation, oavsett om min sexlust är hög eller låg.

Att han inte alltid tar hänsyn till min njutning varje gång är ju väldigt frustrerande tidvis men jag har insett att det är positivt för min del. Jag hade tröttnat snabbt om han alltid tog hänsyn till min njutning och såg sexet som ett projekt för att få mig att komma 1+ gånger. Hur sexigt är det att känna sig som ett projekt? 
  • Anonym (Sara)
    Anonym (Malin) skrev 2025-09-15 16:59:51 följande:
    Precis. Och en del tjejer gillar inte ens förspel, inkl mig själv. 
    beli skrev 2025-09-15 19:29:46 följande:
    Läs Marika Smiths Buffésex, den har allt.
    Will do
    Anonym (Sara) skrev 2025-09-15 22:21:37 följande:
    Precis. Och en del tjejer gillar inte ens förspel, inkl mig själv. 
    Så kan jag också vara men man vill ju komma också.
  • Anonym (Eliah)

När jag och min fru har sex (vi har varit gifta i över 15 år) så är det i princip helt uformat för hennes njutning. Jag smeker, ger oralt, fingrar allt. När hon kommit säger hon att jag kan komma för penetration. Jag gillar att se henne njuta men ibland vore det ju kul att själv få bli lite omhändertagen också. Oralt har jag bara fått någon enstaka gång. 

• HerrLugn
    Anonym (Sara) skrev 2025-09-11 15:30:38 följande:
    Tar era män alltid hänsyn till er njutning?

Jag har fått minskad sexlust senaste månaderna och har därför haft jättesvårt att komma när vi haft sex. Förut kom jag lätt bara genom penetration. 

Han tar sällan hänsyn till min njutning när vi har sex och har aldrig gjort det i större utsträckning. Det händer ju, men inte så ofta. Dessutom kommer han oftast väldigt snabbt. För mig har det inte varit något problem förrens nu, när min sexlust avtagit.

Detta har lett till att jag nu mera inte kommer när vi har sex och hans "huvudakt" blir som mitt förspel. Så när han är klar är ju jag upphetsad och vill ha mer men det vill han sällan ge mig, skyller på att klockan är mycket och att han är trött - trots att han tog initiativet och var jättepigg 5 min tidigare. 

Är dom flesta män så här?

Nej, alla män är inte så. Det du beskriver om att bli som ett förspel är otroligt frustrerande. Ett bra sexliv handlar om ömsesidighet, att båda parter känner att de är med i processen. Det du skriver om att han sedan är för trött, fast han själv tog initiativ, är något som många tyvärr får uppleva. Jag hoppas att du får utrymme att prata om detta med din man.
  • Anonym (Sara)
    HerrLugn skrev 2025-09-16 15:37:22 följande:
    Nej, alla män är inte så. Det du beskriver om att bli som ett förspel är otroligt frustrerande. Ett bra sexliv handlar om ömsesidighet, att båda parter känner att de är med i processen. Det du skriver om att han sedan är för trött, fast han själv tog initiativ, är något som många tyvärr får uppleva. Jag hoppas att du får utrymme att prata om detta med din man.
    Det hoppas jag med.
  • HerrLugn
    Anonym (Sara) skrev 2025-09-16 15:53:36 följande:
    Det hoppas jag med.
    Jag hoppas att det finns en väg framåt för dig. Att ha den typen av samtal kan vara otroligt svårt, men det är ofta där förändringen börjar.
Svar på tråden Tar era män alltid hänsyn till er njutning?