• Humlan88

Skulle åkt och firat min syster, men vi behöver ställa in. Får så dåligt samvete.

Jag å sambon skulle åkt och firat min syster som fyller 40. Hon ska åka till en stuga med familjen och tanken var att vi skulle komma och knacka på och "överaska " men jag känner att vi inte riktigt har råd (haft mycket utgifter) då ska vi åka 3 timmar enkel väg å stanna en natt och gå på resturang. Dessutom är jag orolig för min sambo som är på väg ner I en depression och han hade nån viktig tävling på lördag som han vill göra. Nu har jag så jäkla dåligt samvete. Men kanske vi kan fira min syster en annan dag, eller ska vi åka ändå

• Svar på tråden Skulle åkt och firat min syster, men vi behöver ställa in. Får så dåligt samvete.
  • Anonym (Kr)

Hur mycket kostar att delta på tävling jämfört med resan?  

• Humlan88
    Anonym (Kr) skrev 2025-09-11 17:27:32 följande:

Hur mycket kostar att delta på tävling jämfört med resan?  

Tävlingen kostar ingenting 
  • Anonym (Beror på!)

Kan du inte åka själv om sambon har en tävling han vill gå på?
    Visserligen kostar resan dit men blir mindre kostnad för restaurangbesök mm.

Samtidigt vet ju inte din syster om att ni hade planerat att komma, vem hade ni bestämt med att ni skulle komma? hennes man/sambo?
    har hennes familj ordnat med något för att ni skulle komma?
    Svårt att säga vad du ska göra, om det skulle betyda jättemycket för din syster att du kommer kanske det är värt kostnaden, skulle det vara lika roligt för henne att ni firade henne en annan dag så är väl det en möjlighet.

Däremot tycker jag inte att bara din sambos tävling ska avgöra om ni åker eller ej, utan i så fall att flera saker som just att ni inte har råd, att sambon mår dåligt osv.

• Humlan88
    Anonym (Beror på!) skrev 2025-09-11 17:30:52 följande:

Kan du inte åka själv om sambon har en tävling han vill gå på?
    Visserligen kostar resan dit men blir mindre kostnad för restaurangbesök mm.

Samtidigt vet ju inte din syster om att ni hade planerat att komma, vem hade ni bestämt med att ni skulle komma? hennes man/sambo?
    har hennes familj ordnat med något för att ni skulle komma?
    Svårt att säga vad du ska göra, om det skulle betyda jättemycket för din syster att du kommer kanske det är värt kostnaden, skulle det vara lika roligt för henne att ni firade henne en annan dag så är väl det en möjlighet.

Däremot tycker jag inte att bara din sambos tävling ska avgöra om ni åker eller ej, utan i så fall att flera saker som just att ni inte har råd, att sambon mår dåligt osv.

Nej hon vet inte,  var sambon . Men de hade inte ordnat något "extra" för att vi skulle komma. Å jag tror hon skulle uppskatta lika mycket om vi firar henne nån annan gång. Dessutom har hon sagt att hon inte vill göra något speciellt när hon fyller 
  • Anonym (a)
    Humlan88 skrev 2025-09-11 17:44:55 följande:
    Nej hon vet inte,  var sambon . Men de hade inte ordnat något "extra" för att vi skulle komma. Å jag tror hon skulle uppskatta lika mycket om vi firar henne nån annan gång. Dessutom har hon sagt att hon inte vill göra något speciellt när hon fyller 
    Så, om hon har sagt det, varför har du dåligt samvete? ;) Gör något mer personligt i budgetstil senare.
  • Anonym (Jo)

Fira vid ett senare tillfälle.

• Humlan88
    Anonym (a) skrev 2025-09-11 17:51:00 följande:
    Så, om hon har sagt det, varför har du dåligt samvete? ;) Gör något mer personligt i budgetstil senare.
    För att vi har sagt att vi ska komma till sambon innan
  • Anonym (Beror på!)
    Humlan88 skrev 2025-09-11 17:44:55 följande:
    Ja men då om ni tycker att det kostar för mycket så kan ni ju fira henne vid ett senare tillfälle.
    Hon vet ju som sagt inte om att ni skulle ha kommit så det är ju inget hon blir besviken över.
    Hon blir säkert glad över att blir firad en annan gång, kanske tom roligt att bli firad flera ggr, sin familj på födelsedagen och firad av er vid ett annat tillfälle.
  • Anonym (a)
    Humlan88 skrev 2025-09-11 18:27:00 följande:
    För att vi har sagt att vi ska komma till sambon innan
    Självklart förstår jag att det kan kännas jobbigt men vad hon inte vet lider hon inte av. Till sambon meddelar du snarast att något dykt upp och att hon får firas senare och att du önskar dom en fin dag
  • Anonym (H)

Eftersom det var tänkt som en överreskning så blir hon inte ledsen.

Fira henne med en överdådig hemlagad middag när hon kommer hem! Billigare men ändå omänksamt.

Svar på tråden Skulle åkt och firat min syster, men vi behöver ställa in. Får så dåligt samvete.