• Anonym (Ledsen)

Är han otrogen?

Jag har ertappat min sambo sen 3 år tillbaka, att upprepade gånger chatta med andra kvinnor. Oftast hittar han dem på Facebook och sedan fortsätter dom på WhatsApp. När jag kommit på honom och konfronterat honom blir han ångerfull, men bortförklarar med att det bara är en lek, en sysselsättning. Jag antar att han går igång på denna syssla. Han bedyrar att han älskar mig och aldrig skulle lämna mig. Jag fattar inte själv hur jag kan förlåta!! Sist detta hände, utan att han visste om det ringde jag upp kvinnan han chattat och ljugit för, och förklarade att allt han sa var lögn, han ljuger om ålder, status, att han är singel ALLT! Jag tyckte synd om henne och berättade hur det låg till. Jag vet inte om han vet om detta. 

Är detta otrohet? Jag har sagt till honom att för mig är det otrohet. Men jag älskar honom så mycket, att jag alltid förlåter. Vad skulle ni gjort?

• Svar på tråden Är han otrogen?
  • Anonym (?)

Välj om du vill behålla honom eller inte

• Anonym (Lögnen är större problem än en kvart i sängen med en annan)

Jag hade varit mer förbannad för att han ljuger om allt än att han är pseudo-otrogen.

Vet du ens vad han ljuger för dig om? 

Jag hade kollat skulder hos KF och Lexbase och ringt Skatte och kollat upp om han har andra barn och rubbet om jag kom på att jag hade en storljugande partner.

• Anonym (A)

Ja, inte okej tycker jag.

• Anonym (m)

Jag vet inte om jag hade brytt mig om det så mycket. Men om det tar mycket tid från oss som par så kanske han inte är så intresserad av mig längre, då kan det vara dags att fundera på om man är rätt för varandra.

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (Lögnen är större problem än en kvart i sängen med en annan) skrev 2025-09-12 19:52:25 följande:

Jag hade varit mer förbannad för att han ljuger om allt än att han är pseudo-otrogen.

Vet du ens vad han ljuger för dig om? 

Jag hade kollat skulder hos KF och Lexbase och ringt Skatte och kollat upp om han har andra barn och rubbet om jag kom på att jag hade en storljugande partner.

Tidigt i vårt förhållande började jag kolla upp ganska mycket om honom då jag tyckte han verkade lite hemlig. Hittade inget allvarligt?nu är han mycket ärligare, förutom denna pseudo otroheten. Hur ska jag få honom att sluta?
  • Olsdotter
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-09-12 20:34:51 följande:
    Tidigt i vårt förhållande började jag kolla upp ganska mycket om honom då jag tyckte han verkade lite hemlig. Hittade inget allvarligt?nu är han mycket ärligare, förutom denna pseudo otroheten. Hur ska jag få honom att sluta?
    Du kan inte få honom att sluta.

Du har sagt att du anser att han är otrogen, och han gör det ändå. Du stannar alltså även när han är otrogen, och nu vet han det. Han har inga skäl i världen att sluta.

Du kan förändra dig själv, ingen annan. Han är som han är.
  • Anonym (Sätta gränser)

Har ni problem i övrigt i förhållandet? Är det någon han flyr från, har han bekräftelsebehov, låg självkänsla...Då behöver han ta itu med sina problem...

Jag tycker att det är en mildare form av otrohet. Det är inget som du ska behöva acceptera. Meddela honom att han om han fortsätter på det viset så behöver han inte ljuga om sin status längre....

Det är inte attraktivt och det visar inte på självrespekt att inte ha några gränser. Dra gränsen vid att du inte accepterar detta beteende längre.

Du kan ju fråga honom om vad han hade tyckt om du skulle göra samma sak, chatta på detjingsidor och ljuga om din status etc...? 

• Anonym (Gombo)

Jag är gift och sexchattar anononymt vid sidan av. Vet inte hur hon skulle reagera, men jag är väldigt försiktig. TS man har slarvat, det var dumt.

TS kan nog inte få honom att sluta helt, men kan kräva att han inte utsätter dig för det. Och du ska inte spionera på honom, det är lika fult som att sexchatta.

Om han älskar dig och ert samliv är bra så finns inget problem. Jag hoppas att min fru också har ett fantasiliv och onanerar och njuter av att ha en kropp. Det är inget som drabbar mig, snarare gör det henne mer öppen för erotik.

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (Gombo) skrev 2025-09-13 07:31:35 följande:

Jag är gift och sexchattar anononymt vid sidan av. Vet inte hur hon skulle reagera, men jag är väldigt försiktig. TS man har slarvat, det var dumt.

TS kan nog inte få honom att sluta helt, men kan kräva att han inte utsätter dig för det. Och du ska inte spionera på honom, det är lika fult som att sexchatta.

Om han älskar dig och ert samliv är bra så finns inget problem. Jag hoppas att min fru också har ett fantasiliv och onanerar och njuter av att ha en kropp. Det är inget som drabbar mig, snarare gör det henne mer öppen för erotik.

Intressant att få ett svar från någon som gör detta😊
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Sätta gränser) skrev 2025-09-12 23:44:29 följande:

Har ni problem i övrigt i förhållandet? Är det någon han flyr från, har han bekräftelsebehov, låg självkänsla...Då behöver han ta itu med sina problem...

Jag tycker att det är en mildare form av otrohet. Det är inget som du ska behöva acceptera. Meddela honom att han om han fortsätter på det viset så behöver han inte ljuga om sin status längre....

Det är inte attraktivt och det visar inte på självrespekt att inte ha några gränser. Dra gränsen vid att du inte accepterar detta beteende längre.

Du kan ju fråga honom om vad han hade tyckt om du skulle göra samma sak, chatta på detjingsidor och ljuga om din status etc...? 

vi har det bra förövrigt, han är ganska ?auktoritär?, finns mycket svartsjuka i botten, han skulle ALDRIG acceptera att jag sex chattade. När jag skriver detta inser jag att detta förhållande inte kommer att fungera?jag accepterar inte det han gör.  
  • mijau

Ja det är klockrent otrohet inget tvivel. Förtroendet är borta och jag lovar det kommer aldrig tillbaka. Slösa inte fler år på den här mannen för han kommer göra det igen. Han kommer nog vara bättre på att dölja det i framtiden.

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Är han otrogen?