• RainbowFamilyDreams

RD och bara kraftig mensvärk..

Är det någon som har haft jätteont i magen / mensvärk direkt efter start med progesteron?

har RD 4 efter en FET femdagars: känner inga symtom mer än att jag haft molande värk sen i fredags förra veckan när jag började med cyclogest. Värken har blivit värre med dagarna, beräknad mens söndag/måndag.. har så ont att jag inte kan tänka på annat än värken. Inga andra gravsymtom: känns som det är dödsdömt igen, att progesteronet nu bara trycker tillbaka mensen som så gärna vill ut.
    nån som har haft det likadant oavsett utgång? har testdag 20/9 men hoppas nästan mensen kommer igenom ifall det nu är misslyckat. Har alltid mensvärk typ en vecka innan mens, hur ska man då kunna få embryot att fästa??

// Så trött och ont 

• Svar på tråden RD och bara kraftig mensvärk..
  • RainbowFamilyDreams

Nu har vi varit på ultraljud och allt gick bra! Vi fick se knytet och ett hjärta slå så fint. Det mätte till 1,47 cm :,). Väldigt rörande. Är i vecka 7+6 och det var helt enligt beräkningarna. Har nån blodansamling också som ?tryckts åt sidan?, tydligen kan det vara så men är inget farligt. Kan försvinna men också bli någon liten blödning av det, men inget farligt. Är otroligt lättade och glada just nuHjärta

Tänker på er<3

• Josefine1987
    RainbowFamilyDreams skrev 2025-10-14 18:22:39 följande:

Nu har vi varit på ultraljud och allt gick bra! Vi fick se knytet och ett hjärta slå så fint. Det mätte till 1,47 cm :,). Väldigt rörande. Är i vecka 7+6 och det var helt enligt beräkningarna. Har nån blodansamling också som ?tryckts åt sidan?, tydligen kan det vara så men är inget farligt. Kan försvinna men också bli någon liten blödning av det, men inget farligt. Är otroligt lättade och glada just nuHjärta

Tänker på er<3

Så alldeles fantastiskt att höra ♥️ så magiskt! Och redan nu vecka 8, underbart. 

Förlåt att jag svarat sent. Jag löste ditt härliga meddelande på jobbet i förrgår, men missade visst att skicka iväg mitt svar. 

Stor kram till er ♥️

• RainbowFamilyDreams

Tack så mycket Josefine. Imorgon ska vi på det ?riktiga? ultraljudet hos kliniken där vi behandlats. Ska bli intressant att se.
    Har ju ett litet hematom på 12 x 9,5 mm men förhoppningsvis ska det inte bli några problem. Men blir skönt med uppföljning. 

Hur går allt för dig och er?? Var befinner du dig i allting? Kram <3

Josefine1987 skrev 2025-10-16 18:47:16 följande:

Så alldeles fantastiskt att höra ♥️ så magiskt! Och redan nu vecka 8, underbart. 

Förlåt att jag svarat sent. Jag löste ditt härliga meddelande på jobbet i förrgår, men missade visst att skicka iväg mitt svar. 

Stor kram till er ♥️

• Josefine1987
    RainbowFamilyDreams skrev 2025-10-18 10:37:35 följande:

Tack så mycket Josefine. Imorgon ska vi på det ?riktiga? ultraljudet hos kliniken där vi behandlats. Ska bli intressant att se.
    Har ju ett litet hematom på 12 x 9,5 mm men förhoppningsvis ska det inte bli några problem. Men blir skönt med uppföljning. 

Hur går allt för dig och er?? Var befinner du dig i allting? Kram <3

Åh vad fint att få se den lilla igen ♥️ hoppas det går bra och med hematomer också. Vet du varför du har det?

Vi har pratat med Linnekliniken i Uppsala och det kändes så skönt. Dom var inte alls lika redo att ge upp som vår nuvarande klinik. Hade gärna börjat där direkt, men just nu är vi mitt i sista behandlingen i regionen. Ultraljudskontroll imorgon, sen får vi se när det blir uttag.

Lycka Till imorgon ♥️
  • RainbowFamilyDreams

Tack Josefine <3. Knytets hjärta slog fint idag också :). Mätte idag 19,5 mm i jämförelse med i tisdags när den mätte 14,75. Så än så länge ser ser fint ut där länge. Kunde lättare se lite tydligare form av huvud , kropp och armar och ben (mer som små paddlar haha) 8-+6 idag och än så länge beräknad BF 26 maj. Men mycket kan ju hända.

Vad spännande med Ultraljudskontroll imorgon, du får jättegärna uppdatera om du orkar? och när det blir planerat ägguttag. Håller verkligen mina tummar för er <3

Josefine1987 skrev 2025-10-19 08:45:25 följande:
    Åh vad fint att få se den lilla igen ♥️ hoppas det går bra och med hematomer också. Vet du varför du har det?

Vi har pratat med Linnekliniken i Uppsala och det kändes så skönt. Dom var inte alls lika redo att ge upp som vår nuvarande klinik. Hade gärna börjat där direkt, men just nu är vi mitt i sista behandlingen i regionen. Ultraljudskontroll imorgon, sen får vi se när det blir uttag.

Lycka Till imorgon ♥️
  • Josefine1987
    RainbowFamilyDreams skrev 2025-10-19 14:14:56 följande:

Tack Josefine <3. Knytets hjärta slog fint idag också :). Mätte idag 19,5 mm i jämförelse med i tisdags när den mätte 14,75. Så än så länge ser ser fint ut där länge. Kunde lättare se lite tydligare form av huvud , kropp och armar och ben (mer som små paddlar haha) 8-+6 idag och än så länge beräknad BF 26 maj. Men mycket kan ju hända.

Vad spännande med Ultraljudskontroll imorgon, du får jättegärna uppdatera om du orkar? och när det blir planerat ägguttag. Håller verkligen mina tummar för er <3

Men så häftigt att få följa hur den växer 😍 lilla pyrets så magiskt! 26e maj låter som en fantastik dag att fylla år på, härligt med sommarkalas. 

Ultraljudskontrollen blev ännu ett bakslag. Jag har svarat med fler blåsor än tidigare, men på bekostnad av att dom är mindre. Vi skulle behöva göra äggplock någon dag senare och tyvärr är det stängt då. Så nu blir det äggplock redan på fredag trors att blåsorna är mindre än vad jag någonsin haft. Känns helt tröstlöst 😔

• RainbowFamilyDreams

Hej Josefine :). Tack snälla <3. Det ska bli spännande. Känns ganska overkligt ännu men jag känner ju helt klart av det i kroppen på olika sätt och vis. Vi får se hur det blir närmaste veckorna, ser fram emot milstople 2 som är vecka 12 om tre veckor: hade lite bruna flytningar igår men kan ha berott på VUL. Hoppas det är en livskraftig krabat denna gång :).

Det låter ju supertufft med behandlingen och FY vad arg jag blir på de där tiderna när de måste ha stängt?! vår klinik behandlade aldrig inseminationer men IVF har de prioriterat på helgen både äggplock och återföringar och nu även ultraljud (även om det blev framflyttat av de själva). Har de sagt något ännu om statusen även om äggblåsorna är mindre? Men de verkar ändå bedöma det som rimligt att kunna göra ett äggplock? orkar du får du gärna uppdatera på fredag, hoppas de hinner växa till sig något. Kunde de mäta upp nån storlek redan nu på de blåsor som fanns? Varma kramar till dig, tänker så på dig och er <3

Josefine1987 skrev 2025-10-20 21:43:11 följande:

Men så häftigt att få följa hur den växer 😍 lilla pyrets så magiskt! 26e maj låter som en fantastik dag att fylla år på, härligt med sommarkalas. 

Ultraljudskontrollen blev ännu ett bakslag. Jag har svarat med fler blåsor än tidigare, men på bekostnad av att dom är mindre. Vi skulle behöva göra äggplock någon dag senare och tyvärr är det stängt då. Så nu blir det äggplock redan på fredag trors att blåsorna är mindre än vad jag någonsin haft. Känns helt tröstlöst 😔

• Josefine1987
    RainbowFamilyDreams skrev 2025-10-24 08:45:31 följande:

Lycka till idag Josefine!Hjärta

♥️♥️♥️
  • Josefine1987
    RainbowFamilyDreams skrev 2025-10-24 18:20:31 följande:

Hur har det gått? <3

11 ägg vilket är bäst hittills, haft 8 som mest innan. Ganska små blåsor, men hoppas några är mogna trots att vi helst hade velat vänta med uttag 1-2 dagar. 

Förhoppningen är att på måndag ringer dom och berättar hur det gått. Labb ringer bara tidigare om det gått riktigt dåligt, så tidigare har labb ringt redan på lördagen och sagt att det ser dåligt ut. 

Jag är tacksam för att kroppen svarade med fler ägg och hoppas så innerligt att dom inte ringer i helgen. 

Vad fint att du lyssnat på kroppen, varit hemma lite från jobbet och att du har en stöttande chef. Det är ju värt så mycket ♥️ ta hand om dig själv och prioritera dig, lillen i magen och din sambo. 

stor kram! (jag har svarat lite dubbelt i den andra tråden också, blir lite förvirrad av familjeliv). 

tusen, tusen tack för din pepp ♥️ den betyder så mycket!

• RainbowFamilyDreams

Åh vad fint :). förstår förvirringen kring trådarna, håller med! Kanske ska gå tillbaka till vår ?ursprungliga? tråd ;).
    Wow, fantastiskt ändå med 11 ägg! Det bådar ju lite gott förhoppningsvis att något är moget, kan de inte se något alls om mognandet vid själva plocket? Det var ju bra att det fanns ägg iallafall så det inte var tomma blåsor, men förstår din oro för man vet ju aldrig <3. Håller tummarna då att de inte hör av sig förrän på måndag då <33

Josefine1987 skrev 2025-10-24 18:38:21 följande:

11 ägg vilket är bäst hittills, haft 8 som mest innan. Ganska små blåsor, men hoppas några är mogna trots att vi helst hade velat vänta med uttag 1-2 dagar. 

Förhoppningen är att på måndag ringer dom och berättar hur det gått. Labb ringer bara tidigare om det gått riktigt dåligt, så tidigare har labb ringt redan på lördagen och sagt att det ser dåligt ut. 

Jag är tacksam för att kroppen svarade med fler ägg och hoppas så innerligt att dom inte ringer i helgen. 

Vad fint att du lyssnat på kroppen, varit hemma lite från jobbet och att du har en stöttande chef. Det är ju värt så mycket ♥️ ta hand om dig själv och prioritera dig, lillen i magen och din sambo. 

stor kram! (jag har svarat lite dubbelt i den andra tråden också, blir lite förvirrad av familjeliv). 

tusen, tusen tack för din pepp ♥️ den betyder så mycket!

Svar på tråden RD och bara kraftig mensvärk..