• Anonym (Shrek?)

Tjejer: Om en ful kille börjar flirta med er?

Hej tjejer. Det är en sak jag funderar på. Jag frågade en tjejkompis för ett tag sedan om hur hon skulle reagera på om en killa började ragga/flirta med dig på stan och hur hon skulle reagera och då svarade hon: Det beror på om han är snygg eller inte. Jag frågade inte mer efter det.

Min fråga till er är: Hur skulle ni reagera på om en ful kille började flirta/ragga på er på stan? Inte creepy eller något bara lite ful. Skulle ni tycka det var obehagligt?

• Svar på tråden Tjejer: Om en ful kille börjar flirta med er?
  • Anonym (x)
    Mayjel skrev 2025-09-12 20:35:24 följande:
    Läs trådstarten ordentligt istället för att dryga dig. TS beskriver flirtande som likartat med att ragga. Hur tydligt som helst.
    Tycker också att det är tydligt.
  • Jimmy75
    Mayjel skrev 2025-09-12 20:35:24 följande:
    Läs trådstarten ordentligt istället för att dryga dig. TS beskriver flirtande som likartat med att ragga. Hur tydligt som helst.

Det är ju faktiskt helt sant. Till och med mer än en gång ser jag nu. Det blev ju en ödmjukande upplevelse på ett sätt jag helst hade varit utan. Jag ber på riktigt om ursäkt att jag först missade det, hur nu det är möjligt... och sedan att jag svarade som jag gjorde eftersom jag inte gick och kollade TS.

Ja det är helt uppenbart vad som menas. Det var just delen om det avsåg att ragga jag var ute efter.

• Just Precis

Flirtar kan betyda helt olika saker. Om man gör det genom att vara rolig och charmig på ett avslappnat och intelligent sätt så kan man bli attraktiv i mina ögon, även om inte direkt bildskön egentligen.

Och om en tvålfager typ flirtar på ett klyschigt sätt blir han oattraktiv.

• Anonym (Fråga)
    Anonym (H) skrev 2025-09-12 19:49:52 följande:

Är väl ok.  Värre om någon kort eller att de sen visar sig ha en liten kuk

Om han är kort, har liten kuk och är ful då?
  • Olsdotter
    Anonym (Shrek?) skrev 2025-09-12 19:44:13 följande:
    Tjejer: Om en ful kille börjar flirta med er?

Hej tjejer. Det är en sak jag funderar på. Jag frågade en tjejkompis för ett tag sedan om hur hon skulle reagera på om en killa började ragga/flirta med dig på stan och hur hon skulle reagera och då svarade hon: Det beror på om han är snygg eller inte. Jag frågade inte mer efter det.

Min fråga till er är: Hur skulle ni reagera på om en ful kille började flirta/ragga på er på stan? Inte creepy eller något bara lite ful. Skulle ni tycka det var obehagligt?

Inte obehagligt, däremot bör killar vara medvetna om att de alltid är en i mängden när de flirtar med tjejer.
  • Anonym (nej)

Jag var ute ikväll och råkade ut för två olika sorts approach. Den ena var en kille som bjöd på en shot vid baren när jag skulle beställa. Jag tackade nej men han insisterade och jag tackade och drack den. Tio minuter senare satt han klistrad vid vårt bord och trodde han hade någon slags frikort pga shoten han bjudit på. Det tog en timme att bli av med honom och då var vi till slut tvungna att bli otrevliga för att han skulle fatta vinken. 

Den andra var en kille som kom fram och påpekade att jag handlat av honom imorse. Det visade sig att han jobbar i butiken jag handlar hos. Han pratade en stund och visade sitt intresse men när han märkte att det inte var besvarat önskade han oss en bra kväll och gick tillbaka till sina kompisar. 

Den ena var ok och den andra var ett creep. Ja, flirta gärna, men försök inte köpa dig in och inse när flirten inte är besvarad och ta det som en man.

Utseende är helt orelevant i sådana här sammanhang. Börja med att vara en schysst kille, det är första steget oavsett utseende. Och sen kan utseende ha betydelse men jag tex gillar biffiga killar och min kompis gillar långa smala killar med glasögon. Så... 

• Anonym (Fulakillar)

Finns en tjock ful kille som jag tror är gravt autistisk som bor nära mig. Han flirtar på ett mycket creepy och obehagligt sätt när jag kommer. Jag tycker att sådant borde vara åtalbart, eftersom det känns som ett ofredande.

• Anonym (Kvinna ....)

Det är ALDRIG okej att ragga på okända kvinnor på stan tycker jag. Ingen "normal" man gör så, därav är det i alla lägen obehagligt och ovälkommen. Utseende har inget med saken att göra då personen saknar normalt vett och sociala spärrar. 

Usch jag fullkomligt avskyr det! Bara SLUTA ni män som gör sånt. 

• Anonym (H)
    Anonym (Fråga) skrev 2025-09-12 21:31:14 följande:
    Om han är kort, har liten kuk och är ful då?
    Går bort direkt då kort 
  • Nordinni

Hade inte spelar någon roll om personen hade varit snygg eller ful för jag är inte intresserad. 

• Anonym (Fråga)
    Anonym (H) skrev 2025-09-13 09:01:38 följande:
    Går bort direkt då kort 
    Lång med liten kuk och ful då?
Svar på tråden Tjejer: Om en ful kille börjar flirta med er?