• Anonym (Långe John)

Djup penetration

Jag undrar hur det känns som kvinna med djup penetration. Känns det skönare eller annorlunda jämfört med grundare penetration? Sämre rentav?
    Vilka positioner föredrar ni för djup penetration, hur ska kuken/dildon/saken träffa om det ska kännas rätt? En del verkar kunna njuta av att stimulera livmodertappen medan andra bara får jätteont.

• Svar på tråden Djup penetration
  • Anonym (SQ)

Ombyte förnöjer och som någon innan nämnde så krävs det en god uppvärmning annars är det inte så skönt att få en hård omgång på livmodertappen. Det är extremt skönt om det sker på rätt sätt och av rätt person/personer. 

• Anonym (TNT)
    Anonym (SQ) skrev 2025-09-16 03:31:18 följande:

Ombyte förnöjer och som någon innan nämnde så krävs det en god uppvärmning annars är det inte så skönt att få en hård omgång på livmodertappen. Det är extremt skönt om det sker på rätt sätt och av rätt person/personer. 

Av ren nyfikenhet. Har märkt att på många kvinnor gör man klokt i vara försiktig med stimulans av klitoris om man skall öppna upp för njutning via djupa penetreringar men att g-punkten är nyckeln till att öppna portarna för djupare nästan andliga upplevelser vid djup penetrering. Hur stämmer detta med dina erfarenheter. 
  • Anonym (För mig)
    Anonym (TNT) skrev 2025-09-13 14:23:03 följande:

Livmodertappen är i normala fall väldigt öm hos kvinnor men det är porten till de mest intensiva orgasmerna hos kvinnor och inom tantra berraktas dessa nästan som andliga upplevelser. Kräver att kvinnan är ordentligt upphetsad och det är inte ovanligt att det tar minst 45 av långsam omslutande sex innan hon är redo för dessa djupa intränganden, har man för bråttom kommer man bara att åsamka smärta så det bygger på att verkligen kunna känna in och verkligen ta tid på sig och tyvärr måste jag också säga att det krävs att man har en penis som är något över genomsnittet för att kunna ge en kvinna denna typ av orgasmiska upplevelser som kommer från riktigt djup penetration. Har arbetar med tantra och sex i många år och har haft förmånen att fått se många kvinnor få dessa intensiva orgasmer vilket är helt magiskt att bevitna. Specielt nör det är kvinnans första riktigt djupa orgasm. 

Får de kvinnorna orgasm av den penetrationen enbart eller behövs även klitorisstimulans?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Långe John)

Tack för alla svar hittills!

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Q45+)
    Anonym (TNT) skrev 2025-09-13 14:23:03 följande:

Livmodertappen är i normala fall väldigt öm hos kvinnor men det är porten till de mest intensiva orgasmerna hos kvinnor och inom tantra berraktas dessa nästan som andliga upplevelser. Kräver att kvinnan är ordentligt upphetsad och det är inte ovanligt att det tar minst 45 av långsam omslutande sex innan hon är redo för dessa djupa intränganden, har man för bråttom kommer man bara att åsamka smärta så det bygger på att verkligen kunna känna in och verkligen ta tid på sig och tyvärr måste jag också säga att det krävs att man har en penis som är något över genomsnittet för att kunna ge en kvinna denna typ av orgasmiska upplevelser som kommer från riktigt djup penetration. Har arbetar med tantra och sex i många år och har haft förmånen att fått se många kvinnor få dessa intensiva orgasmer vilket är helt magiskt att bevitna. Specielt nör det är kvinnans första riktigt djupa orgasm. 

Tack för ditt inlägg.
    För mig känns det som dina ord i stort bekräftar det jag har skrivit om mina egna upplevelser och erfarenheter.
    Din ord ger mig dessutom fler och kompletterande insikter.

Jag tycker att dina ord bekräftar och är åtminstone ganska samstämmiga med vad jag skrev i den andra tråden.
    Där jag bl a skrev:

"En lång och stor kan i början av samlaget kännas obekväm mot livmodertappen, han behöver göra rätt och ta det lite lugnt.
    Men det är fantastiskt hur den kvinnliga anatomin har förmåga att anpassa sig.

Med ökad upphetsning, efter en eller flera orgasmer,
    om han är riktigt stor så kan jag också behöva paus och upprepning,
    men efter ett tag så kan jag ta emot även riktigt stora utan några problem, utan tvärtom med mycket starkt ökad njutning.

Denna förmåga till anpassning är otrolig och jag gillar det.
    Att uppleva denna förändring tycker jag är upphetsande i sig, jag tror att jag i upphetsningen känner mig stolt och glad att jag lyckas ta emot hela utan problem, att vi kan ha samlag ganska intensivt, trots att det var omöjligt i början.

Jag skulle tro att många tjejer och kvinnor aldrig får uppleva detta, kanske de flesta aldrig får chansen att vara med om detta, och då saknar de helt naturligt den kunskap och erfarenhet om just detta hur den kvinnliga anatomin har förmåga anpassa sig och vilka otroligt häftiga orgasmiska upplevelser detta kan leda till.
    Jag kan vittna om att totalupplevelsen med denna djupa orgasm faktiskt kan likna en andlig upplevelse.
    Och när man fått chansen uppleva det en gång vill man göra det igen, och igen...
  • Anonym (Långe John)

Ni som njuter av djup penetration - är det något som har kommit med stigande ålder eller har ni alltid uppskattat det? Jag får intrycket att det kanske är mer mogna kvinnor som gillar det medan yngre kvinnor (under 30 ca) i högre utsträckning associerar djup penetration med smärta och obehag.

Med risk för att jag är ute och cyklar fullständigt

• Anonym (Q45+)
    Anonym (Långe John) skrev 2025-09-20 08:26:06 följande:

Ni som njuter av djup penetration - är det något som har kommit med stigande ålder eller har ni alltid uppskattat det? Jag får intrycket att det kanske är mer mogna kvinnor som gillar det medan yngre kvinnor (under 30 ca) i högre utsträckning associerar djup penetration med smärta och obehag.

Med risk för att jag är ute och cyklar fullständigt

Jag tror det kommer med erfarenhet men har knappast något direkt samband med ålder eller med hur kroppen fysiskt förändras med ålder.

Övning ger färdighet.
    Jag har i något annat inlägg ganska ingående beskrivit vad jag behöver för att kunna njuta av djup penetration.
    Men innan jag hade fått flera chanser att öva mig så var det svårt.
    Innan jag hade fått chansen öva så kunde jag aldrig tro att djup penetration skulle kunna ge en sådan njutning, utan mer att det kunde medföra smärta och obehag.

Med övning och med erfarenhet kan följa t ex bättre förmåga att öppna sitt sinne, ökad nyfikenhet, bättre förmåga slappna av och typ att njuta av stunden, ta vara på de chanser och möjligheter som livet erbjuder.
    I mitt eget fall gäller också jag med ökad erfarenhet, med ökad kunskap, vågar jag numera kommunicera tydligt med min partner, på ett helt annat sätt än tidigare i livet.

Med fler goda erfarenheter och härliga upplevelser i bagaget så vågar jag vara mer modig och välja att säga ja "låt mig/oss testa..." 
    I stället för att som tidigare i livet, med mindre erfarenhet, utan övning, så kanske jag ofta valde den enkla vägen och rutinmässigt sa nej till något nytt och okänt...

• Anonym (SQ)
    Anonym (TNT) skrev 2025-09-16 05:31:56 följande:
    Av ren nyfikenhet. Har märkt att på många kvinnor gör man klokt i vara försiktig med stimulans av klitoris om man skall öppna upp för njutning via djupa penetreringar men att g-punkten är nyckeln till att öppna portarna för djupare nästan andliga upplevelser vid djup penetrering. Hur stämmer detta med dina erfarenheter. 
    Till att börja med så har jag varit extremt upphetsad då jag haft sex med den man som jag syftar på. Dessutom har jag "värmts upp" av en något mindre ( dock över medel) tillhörande min primära partner. Sist men inte minst har jag varit med 2 män jag litar på och attraheras av att få vara med på det sättet jag beskriver.
    Med det sagt så har jag, tyvärr,  upplevt motsatsen med en man som inte hade samma koll på sin XXL. Med andra ord så beror upplevelsen,  i mitt fall,  på omständigheter och förutsättningar, inte bara på längden. Till sist så måste jag erkänna att det är en extremt intensiv upplevelse som ger mig de mest fantastiska orgasmer jag upplevt.
  • Anonym (Q45+)

Vi som har erfarenhet (det är bara att beklaga att vi tyvärr utgör en minoritet...) vet att djup penetration ger en helt annan typ av njutning med fler och starkare vaginala orgasmer.
    Och för oss är det självklart att storleken har betydelse. Stor betydelse.

Givetvis finns det många andra aspekter som också har betydelse, men nu handlar ju tråden om djup penetration.

Jag och många med mig vet.
    Men tyvärr är det vanligt att detta väcker behov av vissa att förneka och säga att vi har fel. Många verkar ha behov av att hävda att ökad njutning med en välutrustad man och djupa orgasmer bara är myter.
    Därför har jag intresserat mig mer om hur och varför jag upplever skönare sex med fler och starkare orgasmer, och fler olika typer av orgasmer, än vad de flesta kvinnor verkar ha förmånen att få uppleva.

Det finns massor av olika naturliga förklaringar till våra starka upplevelser och det finns faktiskt välgrundad forskning som stödjer och förklarar.

Det beror inte bara på vad vi gillar, inte bara på vilka preferenser vi har, utan det handlar också om ren neurologi för mig och de kvinnor som får möjlighet uppleva dessa enorma skillnader i njutning och orgasmer genom djupare penetration och genom att älska med en man som har betydligt både grövre och längre kuk.

Det finns vedertaget vetenskapligt stöd genom modern hjärnforskning, bl a B Komisaruk, Professor i hjärnforskning vid Rutgers University, som genom fMRI-scanningar visat att det kvinnliga underlivet faktiskt har flera olika nervbanor till hjärnan.
    Det är vetenskapligt bevisat att Vagusnerven går direkt till hjärnan, inte som vanligt via ryggmärgen, och att denna nerv aktiveras vid stimulans av de djupare delarna av slidan (t ex det området som ibland omnämns som A-punkten och AFE-zonen) och stimulans av cervix (livmodertappen).
    Det är belagt att Vagusnerven, och starkare djupare orgasmer, tydligt skiljer sig från den vanliga nerven som är kopplad till klitoris (Pudendussnerven) som ger oss våra vanliga orgasmer.
    (Tvivlare, eller du som har ett ärligt intresse, studera gärna t ex The Science of Orgasm, Komisaruk.)

De flesta kvinnor, vare sig de är experter, tyckare eller kvinnor generellt, kan givetvis inte förhålla sig till, kan inte tycka något om, sådana upplevelser som de aldrig har haft.
    Men det är en ganska vanlig och fullt normal reaktion hos oss människor att förneka eller förminska betydelsen av det som är okänt, sådant som vi inte känner till, som vi saknar erfarenhet från och saknar kunskap om.
    Ibland hänvisas till statistik, som t ex att endast omkring 20% av alla kvinnor uppger att storleken faktiskt har betydelse, detta samtidigt som bara omkring 20% av alla kvinnor uppger att du har upplevt vaginal orgasm.
    Vilket ju då är ganska självklart eftersom vi bara utgör en minoritet vi kvinnor som faktiskt har äkta kunskap och erfarenhet från att på bra sätt älska med en större kuk och har fått uppleva denna typ av exceptionella sexuella upplevelser med djupare och starkare orgasmer.

Storleken har betydelse.
    "Men en stor gör ont".
    Ja, en stor kan göra ont, men då har man faktiskt gjort fel.
    Du är inte tillräckligt sexuellt upphetsad. När kvinnan är tillräckligt sexuellt upphetsad ändras slidan rent fysiskt, det som kallas "tenting", de inre delarna av slidan vidgar sig och förlängs, och att faktiskt livmodern lyfts uppåt och bakåt in i bäckenet. Då kan man utan obehag, med stark njutning, ta emot en mycket större kuk som också spänner ut slidväggarna på djupet vilket leder till starkt ökade njutningskänslor. Med övning och med ökad vana blir det allt lättare att uppnå, allt lättare att ta emot en betydligt större kuk, och uppnå mycket starkare njutning med fler och kraftfullare orgasmer.
    Slidan kan anpassa sig relativt väl till en kuk av genomsnittlig storlek, och sexuella tekniker kan ge njutningsfulla klitorisorgasmer. Självfallet också tillsammans med en man som har mindre kuk.
    Men slidan kan också anpassa sig till en betydligt större kuk, som då kan leda till mycket bättre och starkare sexuella upplevelser med fler och starkare vaginala orgasmer.

Det är väl bäst att jag tillägger att min åsikt är att bara en större kuk i sig aldrig kan ersätta en bra man som jag älskar.
    Men en mycket välutrustad älskare har på naturlig sätt förutsättningar att ge mig en annan typ av, och starkare, sexuella upplevelser och orgasmer.

Svar på tråden Djup penetration