• Hampus80

Har lite svårt att komma!

Tja!

En fråga!
    Jag har lite svårt att komma, alltid hård inga problem, men det sista saknas.
    Någon som har ett bra tips på detta problem?
    Tar inga piller för vad jag har fått för mig så är dessa bara för att få upp den och det är inte problemet här står ståtligt;)
    Är heller inte så gammal så borde inte vara vare problemet, endast 45 år.

Tack på förhand.

• Svar på tråden Har lite svårt att komma!
  • Jimmy75

Om du börjar tänka på det och hänga upp dig på det kan det låsa sig. Få saker påverkas så lätt och starkt av tankar och psyket som sex och orgasm. 

• Hampus80

Tusen tack för respons och ett svar ska ha det i åtanke.
    Det var lätt tvärt om förut så kan tänka mig att mycket sitter i huvudet.
    Men har försökt att inte tänka på det.

• Hampus80

Många som sett tråden men svarar ej.
    Förstår att alla kanske inte har problem men ni som har ett eventuellt svar eller vet svaret hojta till tack.
    OBS man får svara anonymt.

• Hampus80

Kan tillägga att det inte är livsviktigt för mig att komma då hela samlaget är väldigt skönt men känner att sambon blir inte lika nöjd så det är för hennes skull jag undrar.

• Anonym (NHS)

Efter 40 kan det absolut bli problem, prata med din läkare.

• Anonym (Nightstride)

De gånger jag har svårt att komma beror det att jag kommit för ofta senaste timmarna/dagarna, eller alkohol, eller att vi använt ett glidmedel som typ har en bedövande effekt.

Eller möjligen att jag inte riktigt är där, om hon tagit initiativ till sex när jag inte alls är på de tankarna men jag går med på det ändå. Då har det också hänt att jag inte lyckas komma i mål.

Kanske självklara saker men den bästa hjälpen jag kan ge, tyvärr. 

• Anonym (x)

Prata med din läkare på VC.

• Hampus80

Tack för svar men vad kan VC göra åt saken?
    Är inte känd för att gå till VC i onödan brukar alltid bli besviken vid dessa besök tyvärr.
    Gå hem och vila, försök att inte överanstränga dig mm.

• Anonym (NHS)
    Hampus80 skrev 2025-09-13 19:54:24 följande:

Tack för svar men vad kan VC göra åt saken?
    Är inte känd för att gå till VC i onödan brukar alltid bli besviken vid dessa besök tyvärr.
    Gå hem och vila, försök att inte överanstränga dig mm.

Utreda vad det beror på?
  • Anonym (NHS)
    Hampus80 skrev 2025-09-13 20:20:00 följande:

Finns det då medicin som kan göra att jag kan komma?

Nej, det finns ingen medicin som gör att kommer. Däremot kan de undersöka dig för att utesluta fysiska orsaker. Om det är en fysisk orsak, så kan de behandla orsaken. Om det inte är en fysisk orsak kan du få hjälp med det mentala.
  • Anonym (Yepp)
    Anonym (NHS) skrev 2025-09-13 21:53:04 följande:
    Nej, det finns ingen medicin som gör att kommer. Däremot kan de undersöka dig för att utesluta fysiska orsaker. Om det är en fysisk orsak, så kan de behandla orsaken. Om det inte är en fysisk orsak kan du få hjälp med det mentala.
    Har också fått svårt att komma. Lite rabarbersvaj vid både avsugning och missionär. 
    Lösningen just nu är bakifrån,
    Är fet, 58 och särbo.
    Har just börjat nytt liv.... och jävlar vad det ska bli åka av, hahahaha
  • Anonym (Yepp)

Eller inte ,,,Frågade på skoj om jag skulle beställa piller på nätet,,,,
    Den blicken ....var tydligen  allt som behövdes, hahaha
    Men jag är ok med det. Bara det händer ibland, vilket det gör.
    Men kan sakna det som bara händer. Det gör hon också men vi har olika lång startsträcka.
    Men när vi tajmar ..... då jävlar
    Är 58 och 57, tycker om varandra  mycket men kämpar lite med sex.
    Saknar det spontana. Men efter 11 åt är man väl inte så spontan.
    Vill bevara det spontana för bådas skull.
    Hur gör jag?

• Anonym (123)

Min sambo hade samma problem. Han är också 45. Det blev bättre med tiden (1,5 år tillsammans). Han hade, enligt honom själv, någon psykisk spärr i början när vi träffades (och hade haft det länge men inte hela livet). Vi har lyckats jobba bort det nästan helt. Men jag blir fortfarande lite spänd när han är på gång men misslyckas. Han talar alltid om det dessutom. Det verkar vara en stor grej för honom och han envisas med att komma. Han har mycket kontrollbehov under sexet, troligen på grund av det. Allt går ut på att nå orgasm (inte min tyvärr), så pass mycket att vi förlorade passionen och intimiteten nästan direkt. Nu när vi har jobbat bort spärren satsar vi på att få tillbaka dessa bitar. Jag önskar såklart att det inte hade varit så komplicerat och att man bara kunde vara nära varandra och utforska varandra utan ett mål. Men mycket av hans manliga stolthet verkar vara kopplat till sexet. Han har väldigt stora proportioner och är väldigt stolt över det och det kanske i hans huvud krockar med att han har svårt att komma. Han är också väldigt dominant i sängen och var i princip omöjlig med kommunikation under första halvåret av vår relation.

Jag kan förstå din partner lite. Vi har tyvärr blivit itutade att mäns utlösning är en bekräftelse och att något annat skulle betyda att vi inte längre är åtrådda.

Jag tror att vi nådde mest framgång med min sambos orgasm när jag började ta över mer och förbjöd honom att komma. Jag bad honom att inte göra något alls, att inte slänga av mig och inte tala om vad jag ska göra. Jag bad honom att blunda och vara tyst och höll i hans händer. Ganska snart hittade jag en ställning och en rytm som gjorde att han kom på mindre än en minut. För honom var det här jättestort och häftigt. Så testa er fram. Om det är viktigt för någon av er, fortsätt testa. Men personligen skulle jag vara mer rädd om kärleken och passionen, lekfullheten och nyfikenheten. Att njuta av varandras kroppar, leka med varandra och vila i varandras armar.

• Hampus80

Så fint svar det kom från hjärtat 
    jag tror kanske att det är jag som förstorar upp det hela fast jag är nöjd om hon kommer.

utomordentligt svar123 ;)

• Anonym (Vega)

Har haft perioder när något spökat i huvudet som gjort att jag både har slaknat eller har haft svårt att komma.

Något som har funkat ett par gånger är då att min tjej ligger på rygg och smeker sig medan jag onanerar,  jag befinner mig då på samma ställe som i missionären mellan hennes ben. Jag har då lyckats få igång maskineriet flera gånger och vi har fortsatt tillsammans. Men ibland har jag fått avsluta utanför om du är med på vad jag menar, ingen 100%-ig lösning.

Jag är en 47årig man med fast förhållande sedan många år. 

• Allan 1

Jag kan också känna ibland att vad hände nu. Plötsligt saknar jag . Har även upplevt att jag har svårare att komma fast det är skönt. 
    Funderat mycket, tänkt lite kring att tjejen inte är den som ger mycket av sig själv. 
    Är de att jag känner av att min njutning inte är så viktigt från hennes sida. 
    Hon njuter och får orgasmer,men inte jag. 

• Anonym (till TS)

Tror ditt problem främst är mentalt. Har liknande problem. För mig handlar det om att jag måste känna mig trygg med personen, trygg på djupet. Gör jag inte det, om där finns tillitsbrist, så kan jag inte komma.

Kolla in podden Sexterapeuten 

• Anonym (NHS)
    Anonym (Yepp) skrev 2025-09-13 23:13:53 följande:

Eller inte ,,,Frågade på skoj om jag skulle beställa piller på nätet,,,,
    Den blicken ....var tydligen  allt som behövdes, hahaha
    Men jag är ok med det. Bara det händer ibland, vilket det gör.
    Men kan sakna det som bara händer. Det gör hon också men vi har olika lång startsträcka.
    Men när vi tajmar ..... då jävlar
    Är 58 och 57, tycker om varandra  mycket men kämpar lite med sex.
    Saknar det spontana. Men efter 11 åt är man väl inte så spontan.
    Vill bevara det spontana för bådas skull.
    Hur gör jag?

Ja, fetma är ju i hög grad en fysisk orsak. Det bästa om du vill vara spontan är väl att försöka gå ner i vikt. Blodtryck kan också påverka ståndet. Fast nu handlade ju tråden om TS oförmåga att komma, inte om att han har problem med potensen.
  • Jimmy75
    Anonym (123) skrev 2025-09-13 23:16:10 följande:

Min sambo hade samma problem. Han är också 45. Det blev bättre med tiden (1,5 år tillsammans). Han hade, enligt honom själv, någon psykisk spärr i början när vi träffades (och hade haft det länge men inte hela livet). Vi har lyckats jobba bort det nästan helt. Men jag blir fortfarande lite spänd när han är på gång men misslyckas. Han talar alltid om det dessutom. Det verkar vara en stor grej för honom och han envisas med att komma. Han har mycket kontrollbehov under sexet, troligen på grund av det. Allt går ut på att nå orgasm (inte min tyvärr), så pass mycket att vi förlorade passionen och intimiteten nästan direkt. Nu när vi har jobbat bort spärren satsar vi på att få tillbaka dessa bitar. Jag önskar såklart att det inte hade varit så komplicerat och att man bara kunde vara nära varandra och utforska varandra utan ett mål. Men mycket av hans manliga stolthet verkar vara kopplat till sexet. Han har väldigt stora proportioner och är väldigt stolt över det och det kanske i hans huvud krockar med att han har svårt att komma. Han är också väldigt dominant i sängen och var i princip omöjlig med kommunikation under första halvåret av vår relation.

Jag kan förstå din partner lite. Vi har tyvärr blivit itutade att mäns utlösning är en bekräftelse och att något annat skulle betyda att vi inte längre är åtrådda.

Jag tror att vi nådde mest framgång med min sambos orgasm när jag började ta över mer och förbjöd honom att komma. Jag bad honom att inte göra något alls, att inte slänga av mig och inte tala om vad jag ska göra. Jag bad honom att blunda och vara tyst och höll i hans händer. Ganska snart hittade jag en ställning och en rytm som gjorde att han kom på mindre än en minut. För honom var det här jättestort och häftigt. Så testa er fram. Om det är viktigt för någon av er, fortsätt testa. Men personligen skulle jag vara mer rädd om kärleken och passionen, lekfullheten och nyfikenheten. Att njuta av varandras kroppar, leka med varandra och vila i varandras armar.

Mycket bra reflektioner. Tyvärr kan det du skriver i mitten om mäns utlösning som bekräftelse bli en ond cirkel för båda om man inte kan prata öppet om det. Det är lätt för mannen att tänka likadant, att det är något han MÅSTE göra annars är det fel på honom, eller att han skickar fel signaler till sin partner och så fort något sånt sätter sig i tanken är det tvärkört.
Svar på tråden Har lite svårt att komma!