• Anonym (Undrande filur)

Hyresgästföreningen, positivt el negativt

Hej!
    Skulle vilja ha så många åsikter som möjligt om Hyresgästföreningen.
    Både positiva och negativa.
    Är det värt att vara medlem?

• Svar på tråden Hyresgästföreningen, positivt el negativt
  • Anonym (?)

Som många likande organsiationer. 
    Plus
    Solidariskt
    Väldigt bra att ha vi en konflikt med värdan

Minus
    Kostar pengar
    Kanske fel åsikter

• Anonym (Aldrig mer)

Vi var medlemmar och stötte på problem med hyresvärden och inomhustemperaturen i bostaden. HGF var så flata! Dels visste inte vad de pratade om och gav ständig fel information. Dels glömde de att skicka ut information till oss och hävdade att det visst var skickat. När brevet väl kom var det utskrivet samma dag som vi ringt och påmint. De hade alltså ljugit om att det var utskickat sen tidigare. De hade i alla fall kunnat se till att ändra dateringen på brevet? 

Vi gick snabbt ur och jag vägrar numera släppa in deras representanter när de försöker ta sig in i vår låsta port.

• Anonym (Kattis)

Vi fick fantastisk hjälp när husen skulle bli bostadsrätter och vi blev uppsagda under semestern förra året.

• Anonym (Jenny)

Det beror helt på var man bor osv. 

Har haft nytta av HGF när jag hade problem med dåvarande boende. Värt varenda krona. 

Men vet att det finns bättre och sämre HGF. Tror det bästa är att skriva ungefär var i landet du är alternativt fråga en lokal facebookgrupp om det. 

• Anonym (Undrande filur)

Tack för svar hittills!
    Bor i Jönköping.

• Surkräm

Om man känner att sin hyresvärd är oseriös kan det vara bra att gå med. Är man nöjd ser jag inget problem.

• Anonym (Rabatt)

Man får en himla massa rabatter som medlem så det kan löna sig bara för den saken skull. 

Svar på tråden Hyresgästföreningen, positivt el negativt