Jobbiga fotbollsföräldrar har de värsta barnen
Vi har precis börjat spela fotboll. Barnen är sex och sju år gamla. Vissa ungar vet knappt vad en fotboll är, medan andra är duktiga från start. Alla verkar dock ha rätt kul på plan ändå.
Vissa föräldrar gnäller redan nu på nivån. Tränarna är för dåliga. Borde man inte nivåindela nu (så klart för de sämsta barnens skull...) och det är så himla tråkigt att alla barn inte alltid gör sitt bästa, låter det från föräldrar.
Gemensamt för dessa föräldrar är att deras barn är de som beter sig absolut sämst på plan. Om de inte knuffas, ägnar det träningarna åt att sparka undan kompisarnas bollar eller att helt enkelt tala om för andra hur dåliga de är. Allt medan föräldrarna gnäller på andra barn och träningarna.
Jag har redan gjort mig till ovän med en fotbollsmamma när jag upplyste om att jag anser det oacceptabelt att vara så negativ mot andra barn och att nivåindelning för sexåringar som knappt ens äger fotbollskor är hål i huvudet.
Men fortsätter det så här? Hur i hela friden blir man av med dessa hemska människor och deras ouppfostrade ungar?