• BuoBä

Mönstrade kläder till lång 9-åring?

Jag har en 9-årig tjej som fortfarande älskar glitter, enhörningar, katter, blommigt och andra söta mönster på kläder, men hon är lång och behöver stl 146 i kläder. 
    Vi var på de vanliga kedjorna igår och på deras tween-avdelningar så är det grått, beige och jeans som gäller. Möjligen en enfärgad lila tröja. Vi var på Cubus, KappAhl, H&M och Lindex.

Så min fråga är, var hittar man "barnkläder" med glada färger och mönster i stl 146? Tex körsbär som verkar finnas på allt, men bara upp till stl 128. Jag känner till Villervalla och liknande märken, men det är lite _för_ mycket mönster. Polarn o. Pyret har rätt typ mönster men har tydligen slutat med kläder större än stl 140.

• Svar på tråden Mönstrade kläder till lång 9-åring?
  • Anonym (Mamma Mu)

Det verkar ta stop på mönstrade färgglada kläder med favoritfigurer i en viss storlek.
    Känns som det förväntas att äldre barn med storlek från 140 endast vill ha miniatyr kopior på vuxnas kläder, så dumt.
    Jag skulle i erat fall ( om ni ej får andra tios) satsa på mössor, vantar, strumpor, strumpbyxor, tajts ,trosor, diadem  mm med figurerna då istället.
    Kanske bon prix har kläder med motiv i större storlekar, minns att jag beställde söta kläder från dem förut.
    Allternativ är att köpa tyg med favorit motivet och sy själv en kjol, klänning, top efter ett enkelt mönster ( finns väldigt många superenkla och basis mönster) eller be någon annan att sy upp för en slant.
    Det är vad jag kan komma på🤷🏽?♀️

• BuoBä
    Anonym (Mamma Mu) skrev 2025-09-14 17:15:58 följande:

Det verkar ta stop på mönstrade färgglada kläder med favoritfigurer i en viss storlek.
    Känns som det förväntas att äldre barn med storlek från 140 endast vill ha miniatyr kopior på vuxnas kläder, så dumt.
    Jag skulle i erat fall ( om ni ej får andra tios) satsa på mössor, vantar, strumpor, strumpbyxor, tajts ,trosor, diadem  mm med figurerna då istället.
    Kanske bon prix har kläder med motiv i större storlekar, minns att jag beställde söta kläder från dem förut.
    Allternativ är att köpa tyg med favorit motivet och sy själv en kjol, klänning, top efter ett enkelt mönster ( finns väldigt många superenkla och basis mönster) eller be någon annan att sy upp för en slant.
    Det är vad jag kan komma på🤷🏽?♀️

Ja, så tråkigt med allt det svarta! 
    Tack för tips!Jag ska kolla Bon Prix. Next verkar ha litegrann också.

Jag kan sy, men det är det där med att hinna med i en fullpackad vardag... Plus att bomullsjersey som metervara ofta är väldigt dyrt. (Eller färdigasydda kläder som egentligen är allt för billiga, beroende på hur man ser det.)
Svar på tråden Mönstrade kläder till lång 9-åring?