-
Hjälp!!Jag plussade precis! 😭 Inte alls planerat, har haft sex en gång 4-5 dagar innan ÄL.Har ett barn född 2017 och ett född 2024 (10 mån). Jag har sedan bebis nummer 2 kom velat ha ett till men min man har sagt ? absolut inte?. Han är tydlig med att vi inte ska ha fler barn.Jag har haft regelbunden mens eller ÄL efter förlossningen. Jag mådde extremt dåligt under min andra graviditet och riktigt bra i min första. Min man vill inte att jag ska må dåligt igen.Jag vågar inte berätta för honom om att jag har plussat 😭😭. Hur gör man? Hur ska man tänka?Min yngasta kommer bara vara 1,5 år, är det inte orättvist mot honom? Hur går man tillväga om man nu vill göra abort? 😢
-
Svar på tråden Oplanerad gravid
-
Berätta för honom, är han fortfarande helt bestämd med att inte vilja ha fler skulle jag överväga abort. Men samtidigt lite oansvarigt att ligga oskyddat när det absolut inte ska bli fler.
Jag är själv av åsikten att två barn räcker och min man är öppen för fler (och vill därför inte sterilisera sig). Jag har aldrig gått på hormoner och vill klippa äggledarna vilket min man är rädd att jag kommer ångra. Jag är så rädd även om vi kommer ha skyddat i fertila perioden att jag ska bli gravid igen och min man inte ska vara med på abort (även om jag kan göra det mot hans vilja).
Ni behöver göra ett gemensamt beslut, inte för er skull utan för de barn ni redan har. Den lösningen som blir bäst för dem är den ni ska välja ❤️ ledsen att ni är i denna situation men tror verkligen ni behöver prata om den för att komma vidare.