-
Jag har funderat mycket på vad vi män missar i långa relationer. Det är lätt att tappa bort sig själv i ett långt förhållande. Man blir förälder, man blir kollega ? men frågan är: Känner du dig fortfarande sedd och åtrådd som den kvinna du är??Jag är uppriktigt intresserad av att höra hur ni upplever det här skiftet. Hur behåller man gnistan och känslan av att vara en älskarinna, när vardagen tar över? Vad är det som saknas mest för att du ska känna dig beundrad och respekterad i ditt eget hem??Och framför allt: Hur kan vi män bli bättre på att validera, så att man undviker att hamna där? -
Svar på tråden ?Från Älskare till Inneboende: Känner du dig sedd som kvinna?
-
Från älskare till inneboende säger du.
Det kanske är en generationsfråga runt semantiken, jag vet inte hur gammal du är, men "ÄR du helt", säger jag åt det, som är under 30.
Om en man går in med den attityden/inställningen/synsättet så är det ju dömt från början. Jag vill inte ha varken en älskare eller en inneboende. Jag vill ha en partner, en sambo, någon som är och ser mig som en jämlike. Inte något utbyttbart när det inte längre passar. -
Du har helt rätt. Min fråga var klumpigt formulerad. Det du säger om att inte vilja bli reducerad till en roll, utan att vara en jämlik partner, är det som är det viktigaste.Anonym (fel ingångsattityd) skrev 2025-09-16 21:03:04 följande:Från älskare till inneboende säger du.
Det kanske är en generationsfråga runt semantiken, jag vet inte hur gammal du är, men "ÄR du helt", säger jag åt det, som är under 30.
Om en man går in med den attityden/inställningen/synsättet så är det ju dömt från början. Jag vill inte ha varken en älskare eller en inneboende. Jag vill ha en partner, en sambo, någon som är och ser mig som en jämlike. Inte något utbyttbart när det inte längre passar.
?Vad anser du är de viktigaste handlingarna för att man ska känna sig sedd och uppskattad i vardagen? -
Detta handlar nog om hur det kan bli i långa förhållanden. Inte att någon går in med den attityden.Anonym (fel ingångsattityd) skrev 2025-09-16 21:03:04 följande:Från älskare till inneboende säger du.
Om en man går in med den attityden/inställningen/synsättet så är det ju dömt från början. Jag vill inte ha varken en älskare eller en inneboende. Jag vill ha en partner, en sambo, någon som är och ser mig som en jämlike. Inte något utbyttbart när det inte längre passar.
-
Ja, du har rätt. Men jag uttrycker mig lite klumpigt med.Anonym (Stinaz) skrev 2025-09-16 21:24:17 följande:Detta handlar nog om hur det kan bli i långa förhållanden. Inte att någon går in med den attityden.