• Anonym (Positivt?)

Ett svagt svagt positivt gravtest men det svaga strecket försvann?

Fick ett svagt svagt svagt test-streck på icas egna gravtest. Fick strecken under tiden för avläsningen. Men sen efter 45 min så var det borta?
    någon som fått såhär men vart gravid??
    och hur kan det bli så isåfall?
    såhär såg testet ut efter 5 min.

• Svar på tråden Ett svagt svagt positivt gravtest men det svaga strecket försvann?
  • bakgrundsljud

Mitt test såg ut ungefär sådär (från RFSU). Jag trodde inte riktigt på det men tog ett nytt tre dagar i rad och det var likadant. Är gravid i v 16 nu, så ja, jag tror ditt test är positivt Cool

• Anonym (T)

Testa om någon dag igen. Ofta stannar positiva resultat kvar eller blir starkare efter tiden. 

klllar man för tidigt kan det vara färg som dröjer sig kvar.

• Anonym (Positivt?)

En liten detalj här är dock att jag hade mens i 4-5 dagar och den tog slut igår. Det var mens med noll klumpar så väldigt rent blod bara. Den var 4 dagar sen och kom på kvällen vilket den aldrig gjort innan. Hade inte heller så mycket mensvärk som jag brukar och kände mig väldigt stabil i humöret trots att jag borde haft mycket mer pms. Blödde ungefär som jag brukar, eller kanske liiite mindre. Men sen igårkväll och framförallt idag så har jag liksom verkligen känt av att jag har bröst. Det har nästan kittlats bakom brösten/bröstvårtorna som är svårt att beskriva. Jag har inte haft ont i dom men dom har bara känts annorlunda, så svårt att förklara. Därför gjorde jag ett test idag som blev såhär efter 5 min (se bilden) men efter 45 min var strecket totalt borta somsagt...?

Svar på tråden Ett svagt svagt positivt gravtest men det svaga strecket försvann?