• Anonym (Ledsnat)

Pratar om alla sina ex

Jag har träffat en man i drygt ett år nu. Sedan dag 1 har han konstant pratat om olika ex, dejter och älskarinnor. Känner att jag vet nästan lika mycket om flera av dessa kvinnor som jag vet om honom, så att ni förstår nivån. Så snart ett ämne kommer upp, då ska det även nämnas att något ex tyckt si eller gjort så. Ibland är det även orelaterat till ämnet.

Varför detta beteende? Jag förstår det inte alls.

Han har haft hundratals kvinnor och väldigt få något längre förhållanden, högst på något år. Om det har betydelse.

• Svar på tråden Pratar om alla sina ex
  • Anonym (Ledsnat)
    Anonym (red flag) skrev 2025-09-19 21:27:45 följande:

Jag tror säkert att han är framgångsrik i sitt jobb.
    Det behöver inte betyda att han är framgångsrik privat.
    Jag tycker att han verkar känslomässigt instabil. Han pratar om sina ex dagliven men blir sur när du gör det vid ett enstaka tillfälle. Det är dubbel moral, han ställer högre krav på dig än sig själv. 
    Han kanske pratar om sina ex för att göra dig svartsjuk....sjukt i såfall.
    Om det är så han känner sig bekräftad så är det knäppt och han verka ha ett väldigt stort bekräftelse behov.
    Är han svartsjuk av sig också. Han kan bli kontrollerande om ni gifter. Han viill gifta sig snabbt för att han vill äga dig, att du ska stanna kvar.
    Sen så ger han sken av romantik för att få dig på fall och beundrar dig lite för mycket, sätter dig på en pidestal typ. Det är verkligen en red flag.
    Sen kommer den andra sidan fram, du pratar med en manlig granne och efteråt så kallar han dig för hora. 
    En vän hade en pojkvän ett tag som jag inte tyckte verkade bra. Fick veta sen att
    det tog slut. Hon hade varit hemma hos och hittade ett par jättestora (inte hennes storlek) damtrosor hos honom..... Hon hade konfronterat honom och det hade blivit bråk. Han erkände att han lagt dom där för att göra henne svartsjuk. När hon ville lämna låste han inne henne. Hon lyckades ta sig ut senare. Han var också en casanova och hade haft flera kvinnor innan. Efter det gjorde hon slut och bröt kontakten. Jag tycker du ska vara på din vakt. 

Han är inte framgångsrik privat, nej. Däremot uppfattar jag honom som en stabil person så tillvida att han har självdisciplin.
    Han är territoriell. Det är ingen fördel, men de flesta män är det.
    Håller med om att det är knäppt ifall att han får bekräftelse av mina reaktioner på ex-snacket, och det gör att jag överväger att lämna och är även orsaken till att jag skulle tacka nej till ett frieri. Vi har det väldigt bra förutom för detta problem med alla mängder av ex som dyker upp i alla situationer och sammanhang.

Tror att han vill gifta sig med mig därför att han vet att jag håller vad jag lovar, så håller med dig. Han vill försäkra sig om att jag inte lämnar honom.
  • Anonym (Ledsnat)
    Goneril skrev 2025-09-20 00:22:51 följande:

Den här mannen, hur framgångsrik han än tycks vara, är fullkomligt promiskuös. Hur kan du, TS, leva med den vissheten? Han är gränslös, en vacker kvinna i vilket sammanhang som helst väcker hans lust även om han samma dag förklarat dig sin kärlek.                                                                                                                                     Hur har han hunnit med alla dessa erövringar när han samtidigt nått astronomiska höjder yrkesmässigt? Och inga kompisar? Det säger en hel del om en person om han har vänner, då finns hjälpsamhet, lojalitet och trofasthet, egenskaper som man måste kräva av en partner.                                                                                                                                                                                      Jag tror att TS är förblindad av hans framtoning och inte ser klart. Är hans yrkesmässiga framgång en dagslända eller har han ett stabilt yrke? Det finns massor av nischer inom media till exempel där någon står i rampljuset ett tag men som snart försvinner nånstans i kulisserna.Han kan ju även vara VD för ett stort börsnoterat företag vilket skulle ge lite mer stabilitet, men promiskuiteten och avsaknaden av vänner är personliga brister som kvarstår.

Jag har inga större problem med promiskösitet. Så länge jag är nummer 1,2,3,4 och 5 bryr jag mig inte nämnvärt. Jag har annat att tänka på.

Ser honom inte som en trofast person så tillvida att han inte gör sådant han inte vill. Det gör inte jag heller, går när något inte gynnar mig eller funkar med mig. Vi båda är dock lojala.

Hans yrke är stabilt. Att han är framgångsrik så sett är oomtvistat men irrelevant för ämnet. 

Är jag förblindad? Ja, kanske. Jag är svag för framgångsrika män. Samtidigt är han långt ifrån den ende framgångsrika mannen i landet.
  • Anonym (Ledsnat)
    Anonym (ALBAN) skrev 2025-09-20 00:30:10 följande:
    Avsaknad av vänner är en sak, men problemet är att han är som en alkoholist som ständigt behöver fylla på med nya äventyr. Omättlig och gränslös.

Ganska övertygad om att han har köpt sex.
    Köpt sex tror jag inte att han har, främst av det skälet att jag ständigt får höra om diverse ligg och borde fått höra om det isf.

Däremot gillar han spänningen i romantiska äventyr, definitivt!
  • Anonym (ALBAN)
    Anonym (Ledsnat) skrev 2025-09-20 01:49:02 följande:
    Köpt sex tror jag inte att han har, främst av det skälet att jag ständigt får höra om diverse ligg och borde fått höra om det isf.

Frågan är dock varför du ska få veta om allt detta. Fråga honom varför du behöver den informationen.
  • Anonym (Hmmm..,,)
    Anonym (Ledsnat) skrev 2025-09-20 01:49:02 följande:

Jag skulle tänka att inom en snar framtid är det du som är ett stående samtalsämne (tillsammans med alla tidigare ligg såklart) till nästa tjej.
  • Anonym (Ledsnat)
    Anonym (Hmmm..,,) skrev 2025-09-20 16:04:52 följande:
    Jag skulle tänka att inom en snar framtid är det du som är ett stående samtalsämne (tillsammans med alla tidigare ligg såklart) till nästa tjej.
    Det är möjligt. 
  • Anonym (Ledsnat)

Jag gjorde slut.

Tack för alla era tankar, de var till stor hjälp.

• jenniferlopez
    Anonym (Ledsnat) skrev 2025-09-21 11:07:59 följande:

Jag gjorde slut.

Tack för alla era tankar, de var till stor hjälp.

hur tog han det? 

• Anonym (Ledsnat)
    jenniferlopez skrev 2025-09-21 21:13:51 följande:

hur tog han det? 

Han blev väldigt ledsen. Sa att han är en idiot, aldrig vill ha någon annan och att han hoppas att jag kommer tillbaka till honom. Ungefär så.
  • Anonym (Hmmm..,,)
    Anonym (Ledsnat) skrev 2025-09-21 21:16:13 följande:
    Han blev väldigt ledsen. Sa att han är en idiot, aldrig vill ha någon annan och att han hoppas att jag kommer tillbaka till honom. Ungefär så.
    Det är nog ingen större fara, han lär ha en ny inom ett par veckor max och då blir du som sagt en av samtalsämnena.
  • Anonym (Ledsnat)
    Anonym (Hmmm..,,) skrev 2025-09-22 09:38:19 följande:
    Det är nog ingen större fara, han lär ha en ny inom ett par veckor max och då blir du som sagt en av samtalsämnena.
    Han har definitivt en ny (eller gammal) älskarinna eller ett par älskarinnor imorgon. Tidigare har han inte varit så speciellt snabb på att ingå relationer, men vem vet... Inte mitt problem.
  • Goneril

Märklig tråd, den här skildringen av en framgångsrik man som helt saknar referenspunkter privat och i stället tuggar på om sina före detta älskarinnor! Nog borde det finnas något från yrkeslivet som han kunde berätta! Jag har svårt att greppa den här snubben, hans personlighet verkar avskalad. TS säger att hon gillar framgångsrika män, och vem gör inte det, men det måste finnas lite trovärdighet i konceptet och det saknar jag här. En fantombild måhända?                                                                                                                                                                   Det som också är märkligt är att TS accepterar en promiskuös man. Det innebär ju att hon får acceptera otrohet; jag har svårt att tro att han motstår frestelser i längden. Han har ju den livsstilen och den väljer man inte bort; kanske som nygift eller nyligen hopflyttad, men vad händer i den grå vardagen? Hade TS haft en konstnärlig eller filosofisk läggning skulle hon kanske kunna bortse från mannens förflutna, men det tycks inte vara fallet. Ingen Jean Paul Sartre och Simone de Beavoir här..

Svar på tråden Pratar om alla sina ex