• Anonym (Finns det fler?)

Varför pratar vi bara om orgasmen men inte känslan under sex?

Jag har inga särskilda svårigheter att få orgasm, även om det tar en stund. MEN känslan på vägen dit är tyvärr inte särskilt skön rent fysiskt tyvärr. Finns det nån annan kvinna som upplever samma sak? Allt jag läser om är bara kvinnor som inte får orgasm, vilket givetvis är tråkigt, men att inte njuta av sex och smekningar är inte heller särskilt kul ...

• Svar på tråden Varför pratar vi bara om orgasmen men inte känslan under sex?
  • Anonym (JuLängre)

Ju längre du har sex och njuter under sexakten, desto kraftigare och skönare blir ju orgasmen. Sedan är det nog vanligt att kvinnor känner mindre njutning om hon känner sig "underlägsen" mannen, eller känner att det är han som hela tiden  bestämmer hur det ska vara. Jag som kvinna blir absolut kåtast när mannen överlåter åt mig att bestämma, särskilt om jag får honom att verkligen kämpa för att tillfredsställa mig.

Tyvärr strävar många bara efter orgasmen och missar att njuta "på vägen" dit, vilket är minst lika viktigt. Sexuell upphetsning är något som ska byggas upp under en längre tid fram till orgasmen.

• Anonym (Malin)

Jag känner inte alls igen det, älskar smekningar före och under sex. Jag kommer inte av enbart penetration, men det är skönt ändå och inget jag vill vara utan.

Det måste vara jobbigt för dig och jag undrar, är du kär i den du har sex med? Du borde ju njuta av hans smekningar då. Hur byggs din orgasm upp när du inte  njuter av sexet?

• Anonym (Finns det fler?)

Tack för era svar! Jag är nu 45 år och det har alltid varit såhär. Jag kan vara hur kär och kåt som helst, men kroppen ger liksom inget "svar" eller att det är skönt. Jag har väl lärt mig hur min orgasm byggs upp och när det är nära, även om det inte är så fantastiskt skönt. Jag läste i en annan tråd om en kvinna som inte kunde få orgasm, men hon beskrev ändå hur hon kunde "skrika av njutning" och det är så långt från min verklighet jag kan komma. Det var därför jag ville veta om det fanns fler som upplevde det som jag, får se om det dyker upp någon som känner igen sig ...

Svar på tråden Varför pratar vi bara om orgasmen men inte känslan under sex?