Blir aldrig nöjd med städningen
Någon som jobbar med städning/ lokalvård som kan guida mig?
Har haft hemstädning de senaste 12 åren. Det har varit några olika firmor över åren men brukar behålla varje ganska många år, ca 3. Men ingen har jag varit riktigt nöjd med. Jag vill ha 4 timmar varje vecka men det verkar vara omöjligt. Antingen så körs det fastpris och då städar man på typ 2,5 timme även om det kommunicerats att fastpris är ca 4 timmar per gång. Andra har debiterat per timme och sagt att de behöver ca 4 timmar för vårt hus. Sen städar de i 3 timmar men debiterar för 4? med argumentet att de kan görs Ett fyra timmars jobb på 4 så då borde det ju inte spela någon roll.
Till saken är att jag gärna betalat för 5 timmar och att man verkligen gör allt. Jag städar mellan gångerna i vecka (dammsuger nedanvåning, tar badrum, kök) för det blir skitigt med 2 tonåringar. Så det är kanske inte det skitigaste huset. Men varför tar man inte allt det som jag inte hinner med - spindelnät, en fettig hand på ett fönster, missar torka innerdörrar, fläckar på kakel, går inte hela vägen in i hörnorna vid våttorkning.
hjälp mig att förstå varför det blir såhär hela tiden?