Svärföräldrar
Hej! Jag och min man har varit ett par i drygt 20 år, har två barn i tonårs åldern. Vi bor nära hans föräldrar och långt från mina i en småstad. Jag tycker min svärmor oftast är väldigt trevlig men ibland dyker det upp sidor när hon kan såra och försöka tvinga mig till saker. Tex har hon förklarat för mig hur orolig hon är för att vi inte uppfostrat våra barn tillräckligt strikt och att de tittar alldeles för mycket på skärm. Att jag berättar att det är så ungdomarna är nu hjälper inte alls. Sånt här som planering och barnuppfostran tar hon upp med mig eftersom min man inte svarar på såna frågor eller inte förstår. Nu har hon tipsat om att vi bör odla tomater, men eftersom jag gjort det i ca fem år och tappat lusten för det, är jag inte alls sugen på att odla just tomater. Häromdagen fick jag också tips från min man på olika tomater som funkar bra i vårt klimat, men vill hålla distans eftersom han gärna samarbetar med mig men sådant samarbete slutar ofta i att jag gör jobbet och han tar åt sig äran och påstår exvis sig ha vattnat hälften av gångerna medans det i själva verket är5 procent kanske. Bättre funkar att han får sköta sina projekt själv och sen upptäcka att det inte funkar. Så har det varit med det mesta här hemma exvis dammsugning.