Skål ta mig f*n ...
Eller tvi o fy f*n!!
Jag är verkligen ingen expert på vad som är skadligt alkohol brukande. Men om man är "tvungen" att köpa hem från bolaget varje jä**a helg PLUS mitt i veckan nästan varje vecka, så är det ett skadligt beteende tänker jag... eller har jag fel?
Enligt min sambo så är jag extremt överdriven, så jäkla överlägsen och bara klagar o gnäller. För att han satte i sig 35 cl whiskey och typ 6 st 50 cl starköl igår, det är ju ingenting enligt honom.
Att jag och barnen mår dåligt av att han dricker struntar han rakt i. Blir bara arg och sur när vi säger att vi inte vill att han dricker. För vi kan då så rakt inte bestämma om han ska dricka eller inte, det är hans rättighet att kunna göra det när han är ledig. Men att häva i sig en kvarting 40%ig alkohol och flera burkar öl dagen innan jobb, (visserligen med start på eftermiddagen) tycker jag inte är okej. Vill bara påpeka att han kör inte bil så det är inte för dens skull
Har min sambo utvecklat ett alkoholberoende? Ibland om vi har dåligt ställt så kan han ha rätt långt uppehåll, men visst har han "tiggt" åt sig ett 6-pack på ica nån gång trots att vi haft lite pengar och borde lagt dessa pengar på något nyttigare.
Vill inte lämna honom, men vet inte om jag orkar så mycket till. Men hur ska jag få honom att förstå? Jag har sagt till honom att vi kanske skulle bo på varsitt håll, så kan han göra som han vill. Men här står jag kvar ännu 😞. Mycket är nog för att jag blir så osäker på om det bara är jag som överdriver. För det är så han får mig att känna varje gång jag säger ifrån.