• Anonym (Frida)

Han hotade att slå mig med något

Hej

varit i en relation nu fram och tillbaka som varit dålig länge, där han vägrar kommunikation. Vi har barn tillsammans som försvårat att bara avsluta det hela.

han har aldrig varit fysiskt aggressiv men igår sa han något han inte sagt förut , att han kommer slå mig med någonting om jag inte slutar (prata).

känns väldigt olustigt med detta hot. kånner mig väldigt ledsen idag och orkar inte göra något. Vill egentligen inte vara i samma lägenhet. Han har inte sagt förlåt. Känns också hotfullt och kränkande. jag undrar också om det är faktiskt fara och om han kommer att slå mig ?med något?

börjar fysisk misshandel så här? 

• Svar på tråden Han hotade att slå mig med något
  • Anonym (Under)
    Anonym (Frida) skrev 2025-09-22 18:13:46 följande:
    Han hotade att slå mig med något

Hej

varit i en relation nu fram och tillbaka som varit dålig länge, där han vägrar kommunikation. Vi har barn tillsammans som försvårat att bara avsluta det hela.

han har aldrig varit fysiskt aggressiv men igår sa han något han inte sagt förut , att han kommer slå mig med någonting om jag inte slutar (prata).

känns väldigt olustigt med detta hot. kånner mig väldigt ledsen idag och orkar inte göra något. Vill egentligen inte vara i samma lägenhet. Han har inte sagt förlåt. Känns också hotfullt och kränkande. jag undrar också om det är faktiskt fara och om han kommer att slå mig ?med något?

börjar fysisk misshandel så här? 

Känner du dig hotad i ditt hem så ska du naturligtvis försöka ta dig därifrån. Det borde inte finnas några frågetecken här.
  • Lynx123

Japp, det har redan börjat. För ditt barns skull, rädda er från den här situationen!

• Anonym (A)

Ja. Ta dig ur denna relation.

• Anirac

Jag hade dragit därifrån med barnen omg. För om han säger att han ska slå dig med någonting är ju helt galet och från tanke till handling är det inte långt imellan.
    Barnen ska aldrig behöva bevittna våld i familjen ALDRIG!

• Anonym (De)

Ja, det brukar börja med att någon är verbalt trakasserande och hotfull. Det börjar före första slaget och fungerar genom att bryta ned din motståndskraaft. Förstår att du känner dig nere idag.

Polisen kallar det för hotvåld.

Så börja planera för ett avslut. Barn mår dåligr av att växa upp i en familj där hot och misshandel förekommer. De lär sig också fel mönster. Så gör det för deras skull också. 

Ställ dig i alla bostadsköer som finns och börja själv ringa runt till privata världar. Hyresgästföreningen har en lista på privata värdar i olika städer på sin hemsida. Vissa fastighetsägare har inte vanligt kösystem utan man anmäler sig bara, ofta på hemsidan. Undersök hur du kan gå upp till att arbeta heltid, om du inte redan gör det. 

Det viktiga är att du bygger upp en egen plattform nu. 

Blir det mer sådant hot från hans sida så kontaktar du en kvinnojour. Du skulle kunna kontakta dem redan nu för att höra om de har några tips på hur du kan göra om han blir hotfull igen.Du kanske behöver åka dit om du inte har skäktingar eller en nära vän där du bor.

• Anonym (De)

Se till att lägga undan pengar och skaffa ett konto på banken som han inte har någon tillgång till, om du inte redan har det. 

• Anonym (Hm)

Jag håller med om att det finns varningsflaggor att ta på allvar här, samtidigt så KAN man säga saker i affekt som man egentligen inte menar. Att hota med att slå någon är naturligtvis allvarligt, men jag har förståelse för att man kan vräka ur sig riktigt pestiga saker om man blir pushad för mycket. Jag har gjort det. Det är naturligtvis INTE bra, men jag vet till 100% att jag aldrig skulle ?dänga en kastrull? i huvudet på min man bara för att jag sagt det när jag var arg en gång. Du måste nog titta på betydligt mer än en idiotisk mening i ilska innan du tar ett beslut. Här på FL älskar folk att skriva LÄÄÄÄÄMNA för allt. 

Svar på tråden Han hotade att slå mig med något