Har vi fått vägglöss????
Hej!
Jag har de senaste 2-3 veckorna upptäckt bitmärken (liknar myggbett typ) som kliar och ibland gör lite ont på framförallt armarna men nu även mot ländryggen och funderar på om detta kan vara vägglöss???
Anledningen till att jag är rädd att det rör sig om just vägglöss är då bitmärkena endast kommer efter att jag har sovit eller varit i sängen. Jag har, på grund av detta, blivit helt nojjig och tvättat lakan i 60 grader helt orimligt ofta, letat efter spår med ficklampa, googlat, dammsugit och kollat madrasser men till ingen lycka. Har inte hittat några blodfläckar på lakan osv. heller.
Fram tills idag. Jag vaknade vid 5-tiden av att det kliade på ena armen och upptäckte nya bett. Återigen satte jag då igång ficklampa och till min fasa upptäckte jag då en ca 1mm stor rödbrun prick som dessutom rörde på sig.
Absolut panik och genomvidrig känsla. Jag har bifogat bild då jag undrar om någon känner igen detta? Är det vägglöss vi har fått? Vi har inte varit utomlands, jag är sjukskriven just nu och sitter mest hemma och känner mig därför smått galen. Jag är så hemskt rädd att det rör sig om vägglöss? Men visst är detta likt? Ska man kontakta anticimex/hyresvärd asap?
Tacksam för alla råd och svar jag kan få!