Fått nog av min syster
Hej alla. Jag har lillasyster som beter sig lite märkligt (i mitt tycke) mot mig?
Vi har inte haft någon jätte tight relation någonsin. Men setts på jul och födelsedagar och dyl.( Hon bor några mil bort ). Sen för ca 2 är sedan blev hon lämnad av sin man för en annan kvinna. Hon vart helt förkrossad och behövde stod. Jag va med om samma sak för flera år sedan så tror hon tyckte det va tacksamt att prata med någon som gått igenom samma sak. Vi hade daglig kontakt i nästan 1 års tid. Jag stöttade så mkt jag kunde men blev själv ganska "nedstämd" tillslut. Sen träffar hon en ny kille och slutar höra av sig helt. Hon svararde inte på sms eller när jag ringde. Mina barn och hennes barn är jämngamla så var tråkigt att hon bara stängde ute oss. Men det är inget konstigt i sig för hon är sådan som person. När hon behöver så går det bra att höras.
Nu fick jag ett sms av henne i dagarna fär hon frågar hur jag mår, sedan kommer en lista på datum som hon behöver hjälp eftersom hon ska flytta. Vi har inte hörts alls på 1 år.
Frågan jag vill ställa här är om jag är dålig om jag väljer att helt strunta i detta? Jag har ingen lust att komma springande när hon vill ha hjälp längre. Hon hör bara av sig när hon vill ha hjälp och jag finner detta nästintill fräckt? Tycker jag fel? Vad hade ni gjort?