Emmett
Hej!
Vad tycker ni om namnet Emmett till en liten pojke? Storebror heter Arthur.
Har ni några andra förslag? Pappan och jag har väldigt svårt att komma överens om ett till killnamn....
Tack!
Hej!
Har ni några andra förslag? Pappan och jag har väldigt svårt att komma överens om ett till killnamn....
Tack!
Inget jag hade valt - men ett helt ok namn!
Min enda association till namnet är Emmett Till. Ett hedrande av honom (och hans mamma!) kan man ju se det som, om man vill.(Om du inte känner till vad som hände Emmett, googla bara om du orkar läsa om barn som drabbats av våld. I det här fallet rasistiskt. Det finns otäcka bilder.)
Emmett är fint! Jag hade nog valt Arvid. Arthur och Arvid blir jättefint!
Hej!
Tack!
Får också associationer till Emmett Till samt till vampyren Emmett i Twilight.
Inte så jättepositiva associationer alltså beroende på vem man är och hur man ser på saken.
Tänker på grannen i Skenet bedrar.
Arvid skulle vara fint tillsammans med Arthur.
Benjamin
Theodore
Elliot
Elias
Charlie
William
Simon
Samuel
Leo
Miles
Noel
James
Lucas
Isaac
Henry
Julian
Louis
Vincent
Oliver
Robin
Walter
Wilfred
Edmund
Cedric
Oscar
Albert
Einar
Evald
Reidar
Sixten
Hugo
Emmett är inte ett fult namn men väl engelskt för mig och jag är inte så förtjust i "efternamn som används som förnamn".
Men jag tycker Edmund skulle passa bra. Ett namn i lite samma stil, associerar till engelska kungar precis som Arthur. Edward och Edwin skulle också passa, om de inte ses som för vanliga av er.
Emmett är inte ett fult namn men väl engelskt för mig och jag är inte så förtjust i "efternamn som används som förnamn".
Men jag tycker Edmund skulle passa bra. Ett namn i lite samma stil, associerar till engelska kungar precis som Arthur. Edward och Edwin skulle också passa, om de inte ses som för vanliga av er.
Emeric, Enar, Enok, Ellgar, Eugen, Ezra, Evert, Engelbert, Esaias, Evald, Esau är fler lite ovanliga namn på E
Edgar som ovan. Theodor gillar jag med.