• Anonym (Gabriel Gräslök)

Tio dagar på Tinder utan några matchningar

Efter mycket om och men skaffade jag till slut Tinder. Tog några bilder, skrev en presentation och lät sen mina tjejkompisar kolla på min profil och de sa att den såg bra ut. Jag betalade för Guld (näst högsta?), satte 100km radie och började kolla runt och svajpade höger på de jag tyckte hade en bra profil.

Nu tio dagar senare, har jag inte fått en enda matchning. Jag måste erkänna att jag inte alls kan Tinder och inte visste vad jag skulle förvänta mig men trodde att jag skulle matcha med åtminstone nån. Inte ens en bot eller fejkprofil har jag matchat med. Och då bor jag ändå inte långt från storstadsområden.

Kan bara komma på följande orsaker:
    1. Det är nån inställning som gör att jag inte syns
    2. Jag har underskattat mängden män och försvinner i mängden
    3. Min profil är helt värdelös och jag är totalt odejtbar

En sak jag heller inte förstår är de profiler som säger att de inte är betalande och inte kan se likes utan man måste skriva direkt till dem. Hur funkar det? Vitsen med Tinder är väl att man inte kan skriva förrän man matchat och då måste båda svajpa höger? Eller?

• Svar på tråden Tio dagar på Tinder utan några matchningar
    Anonym (Nope) skrev 2025-10-05 23:35:15 följande:

Gissar att du har kollat deras frågor och googlat?

www.help.tinder.com/hc/sv/articles/115003340963-Discovery-inst%C3%A4llningar

Japp, de har jag tittat på. Tack för hjälpen men jag tror att jag nog får inse att detta inte var nåt för mig.

Blev väl lite besviken när alla runt omkring mig talade sig varma om Tinder. Hade inte förväntat mig någon anstormning men åtminstone nån kontakt.

Som fotnot kan sägas att det som gjort att jag hakat upp mig på de tekniska delarna är att jag inte fått några kontaktförsök från fejk-profiler. Alla andra sajter jag testat har jag fått snabb kontakt med "heta tjejer" som gärna vill "prata". Ganska uppenbart att de är botar eller försöker få en att betala. Men Tinder kanske håller rent hus vad gäller såna. Har dock snubblat över några uppenbara eskorttjänster.
  • Anonym (Nope)
    Anonym (Gabriel Gräslök) skrev 2025-10-05 23:50:19 följande:
    Japp, de har jag tittat på. Tack för hjälpen men jag tror att jag nog får inse att detta inte var nåt för mig.

Blev väl lite besviken när alla runt omkring mig talade sig varma om Tinder. Hade inte förväntat mig någon anstormning men åtminstone nån kontakt.

Som fotnot kan sägas att det som gjort att jag hakat upp mig på de tekniska delarna är att jag inte fått några kontaktförsök från fejk-profiler. Alla andra sajter jag testat har jag fått snabb kontakt med "heta tjejer" som gärna vill "prata". Ganska uppenbart att de är botar eller försöker få en att betala. Men Tinder kanske håller rent hus vad gäller såna. Har dock snubblat över några uppenbara eskorttjänster.
    Du får mejla och fråga då.
  • Anonym (fdPåJakt)
    Anonym (Gabriel Gräslök) skrev 2025-10-05 23:17:28 följande:
    Försöker bara utesluta olika möjligheter. Jag bor ganska nära Stockholm och har fortfarande inte en enda like. Mina bekanta säger att de tycker det är konstigt med tanke på hur bra det gick för dem på Tinder. Nu var det många år sedan så det kanske har ändrat sig, jag vet inte.

Kanske bara är så att jag är fel målgrupp för Tinder.
    Antingen gör du något fel, eller så är du helt enkelt inte någon som faller så många tjejer i smaken. Testa dina bilder på photofeeler så får du svart på vitt.
  • Smecker
    Anonym (Gabriel Gräslök) skrev 2025-10-05 23:14:36 följande:
    Är inte det här "ELO-teorin" som inte alls har blivit bekräftad? ELO är ett sätt att mäta någons skicklighet i spel som t ex schack. Personer inom samma ELO-spann är ungefär jämbördiga i skicklighet.

Har hört att det finns samma teori om Tinder, att om du får få eller inga likes så halkar du automatiskt ner i rankingen men så vitt jag vet är detta bara spekulationer.
    Spekulationer är det vi har, eftersom Tinder inte är öppna med hur exakt deras algoritmer fungerar. ATT det är algoritmstyrt är inget man behöver vara raketforskare för att inse. Man kan tycka att det borde vara rätt upp och ner att alla som stämmer in på ens inställningar visas i tur och ordning, men så är det inte. 
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (Kram)

tinder har ju en boost funktion som gör att du syns extra mycket för användare under en viss tidsram. Kanske något du kan prova en tidpunkt många är aktiva inne i dejtingappar, som en söndag. Hos mig så får man en gratis boost om man loggat in varje dag i en vecka.

• Anonym (Precis!)
    Surkräm skrev 2025-09-29 20:09:48 följande:

Jag fick inte en matchning på flera månader :/

Som kille ska man inte hålla på med nätdejting om man inte tillhör de 10% snyggaste.

Du är väl förstås en av alla de män som inte förstått att för att lyckas vid dating ska man bjuda på sig själv och vårda sitt utseende. Säkert en av de som bara skriver.: "Hej, läget?2 ,"Lust att träffas?" till kvinnor och knappt något mer. Varför vill ni att man ska tycka synd om er när ni inte anstränger er?
    Anonym (Precis!) skrev 2025-10-06 16:19:35 följande:
    Du är väl förstås en av alla de män som inte förstått att för att lyckas vid dating ska man bjuda på sig själv och vårda sitt utseende. Säkert en av de som bara skriver.: "Hej, läget?2 ,"Lust att träffas?" till kvinnor och knappt något mer. Varför vill ni att man ska tycka synd om er när ni inte anstränger er?
    Det svåra är att veta HUR man ska anstränga sig. Alla är ju olika och blir attraherade av olika saker.

Sen är inte ni tjejer så himla mycket bättre än vi killar heller. Ni gnäller också på ert misslyckade dejtingliv, bara på ett annat sätt och av andra orsaker.
  • Anonym (?)
    Anonym (Gabriel Gräslök) skrev 2025-10-06 21:01:58 följande:
    Det svåra är att veta HUR man ska anstränga sig. Alla är ju olika och blir attraherade av olika saker.

Sen är inte ni tjejer så himla mycket bättre än vi killar heller. Ni gnäller också på ert misslyckade dejtingliv, bara på ett annat sätt och av andra orsaker.
    ANVÄND INTE TINDER OM DET INTE FUNKAR FÖR DIG!

Att analysera algoritmer lär inte hjälpa. Att försöka i 10 månader lär kosta betydligt mer energi och tid än det ger. 
    Anonym (Kram) skrev 2025-10-06 14:45:21 följande:

tinder har ju en boost funktion som gör att du syns extra mycket för användare under en viss tidsram. Kanske något du kan prova en tidpunkt många är aktiva inne i dejtingappar, som en söndag. Hos mig så får man en gratis boost om man loggat in varje dag i en vecka.

Jo den har jag också kört en omgång.
  • Anonym (Precis!)
    Anonym (?) skrev 2025-10-06 21:31:50 följande:
    ANVÄND INTE TINDER OM DET INTE FUNKAR FÖR DIG!

Att analysera algoritmer lär inte hjälpa. Att försöka i 10 månader lär kosta betydligt mer energi och tid än det ger. 
    Män som betalar för att bli avvisade/ inte få någon kontakt med en kvinna. Men men.. det är deras pengar och deras problem. :)

Det är nog bara att inse att Tinder inte är min grej. Jag är nog helt enkelt fel målgrupp och kommer aldrig ha en chans där. Onlinedejting är ju av naturen väldigt ytligt och Tinder har ju tagit det lite till sin spets.

Jag har onlinedejtat i över 20 år och det har lett till allt från ligg, till kk, till familj, till kk igen. Jag har aldrig under den tiden betalat en krona utan alltid nyttjat gratissajter. Tinder är första (och förmodligen sista) gången jag betalat för det. Lite ironiskt men så är det. Kommer hålla mig till gratissajter i fortsättningen.

Svar på tråden Tio dagar på Tinder utan några matchningar