• Gräddtårtan

Vaccinering, resa

Vaccin/resa med bebis!

Hur tidigt har ni fått vaccinera era bebisar med grundskyddet? Normalt ges detta efter 3 månaders ålder (enligt vaccinationsprogrammet)  men vi önskar få det tidigare då vi ska ut och resa med bebisen. Enligt diverse källor ska man kunna vaccinera bebisen redan vid 6 veckor vid sådana skäl, men vår BVC-kontakt säger att hon inte får göra detta.

Någon annan som vaccinerat bebis via BVC innan dessa 3 månader? Någon annan som blivit nekad?
  • Svar på tråden Vaccinering, resa
  • Anonym (Hm)

Vi blev nekade och det är jag tacksam för idag. Nu är vår dotter redan 3 år men vi ville resa tidigt. Dock avstod vi från detta just pga att vi inte fick ta vaccinationerna av vår bvc. Tur var det för dottern fick ganska kraftiga reaktioner av Vaccinen (ja typ alla gånger) med mycket hög feber och vätskebrist för hon inte åt. Jag hade inte velat utsätta henne för det när hon bara var 8 veckor, vilket var runt då vi ville resa. Det behöver ju inte bli så för alla naturligtvis, men om det inte är en livsviktig resa bör ni lyssna på BVC tänker jag. 

Svar på tråden Vaccinering, resa