• Anonym (Sybbie)

Agnes _______ ?

Hej!
    Letar mellannamn till vår Agnes och kan inte bestämma oss...

Snälla hjälp och rösta på det ni tycker är vackrast av alternativen nedan.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Agnes _______ ?
  • Anonym (Olm)

Har ni någon koppling till något av namnen? Andranam är ju ofta släktnamn, att man döper efter någon man ser upp till etc.

• MammaTillDansband

Hittills är vi 5 som röstat, och alla har röstat olika. Spännande!

Ni tyckte inte Cecilia var ett bra alternativ, då? Eller kan ni tänka er flera förnamn? Man får ha hur många förnamn som helst, men bara ett tilltalsnamn.

• trollhona

Agnes Elfrida föll min röst på, just för att det är ett vackert namn som få använder numera. Dessutom tycker jag de klingar fint ihop när man läser dem tillsammans.

• Anonym (Hm)
    MammaTillDansband skrev 2025-09-27 17:47:31 följande:

Hittills är vi 5 som röstat, och alla har röstat olika. Spännande!

Ni tyckte inte Cecilia var ett bra alternativ, då? Eller kan ni tänka er flera förnamn? Man får ha hur många förnamn som helst, men bara ett tilltalsnamn.

Första som kom upp i mitt huvud också. Min dotter heter Cecilia i andranamn och i kombination med Agnes passar det utmärkt. Många kanske associerar det med Maria Gripes bok dock, men troligtvis bara den ?äldre? generationen 😅
  • Anonym (E.)

Röstade på Agnes Lovisa, men egentligen är Agnes Elfrida lika fint. Jag tycker att andranamnet (INTE "mellannamnet" - ett mellannamn är alltid ett efternamn) bör ha tre stavelser, det blir finast efter Agnes med sina två korta stavelser. Agnes Ingrid passar inte alls av den anledningen. 

Agnes Erika kanske?

Svar på tråden Agnes _______ ?