• Anonym (Hundkäx)

Vill han ses igen eller inte?

Jag träffade en kille för några dagar sedan, det var trevligt och allt kändes bra. Sen när vi skiljdes åt sa han att ?vi hörs?, 
    då trodde jag att jag var dissad, så jag skrev och frågade om han VILL ses igen, mest bara för att bli dissad på SMS, få det svart på vitt liksom, då svarade han att vi KAN ses igen. 

Är han bara pyttelite intresserad eller ska jag sluta märka på ord? Han borde väl skriva att han VILL ses igen? 

• Svar på tråden Vill han ses igen eller inte?
  • Ezmeraldah
    Anonym (Erfaren_man) skrev 2025-09-29 12:36:30 följande:

Alla är inte noga med ordvalen, så egentligen vet du inte så mycket än om hur stort hans intresse är. 
    Men låt honom komma med förslag på ny dejt. Gör han inte det, så är han nog inte särskilt intresserad. Handling säger mer än ord. 

Precis. Vill han ses så kommer han att ta initiativ till det snarast. Annars har han dig som reserv.
  • En glad tjej
    Anonym (Kvinna) skrev 2025-09-29 12:00:15 följande:
    Hur gammal är du? Man brukar inte börja ringa efter första dejten
    Inte?

Samma dag som jag och min särbo träffades började vi ringa varandra. Men visst, vi är båda runt 50 och har väl en annan syn på dejting. 
  • Anonym (?)
    Ezmeraldah skrev 2025-09-29 14:19:56 följande:
    Precis. Vill han ses så kommer han att ta initiativ till det snarast. Annars har han dig som reserv.
    Många killar har samma åsikt. Vill hon ses hör hon av sig. 
  • Anonym (När jag var ung)
    Anonym (Kvinna) skrev 2025-09-29 12:26:35 följande:
    Kanske en bra lösning för äldre generationer men är inte normalt att bara ringa för yngre. Jag hade tyckt att det var konstigt om någon ringt mig efter en dejt och förmodligen inte svarat 
    ?Förr i tiden?, innan mobilen så var det en regel att man inte fick ringa förrän efter tredje dan efter dejting för då var man desperat och klänning. Man skulle verka vara lite svår att få, till skillnad mot nu när man verkar kunna messa rätt snabbt inpå. Det är bättre nu.
  • Anonym (?)
    Anonym (När jag var ung) skrev 2025-09-29 15:06:31 följande:
    ?Förr i tiden?, innan mobilen så var det en regel att man inte fick ringa förrän efter tredje dan efter dejting för då var man desperat och klänning. Man skulle verka vara lite svår att få, till skillnad mot nu när man verkar kunna messa rätt snabbt inpå. Det är bättre nu.
    Hur bokade man en ny dejt då? Om man inte fick ringa?
  • Ezmeraldah
    Anonym (?) skrev 2025-09-29 14:45:38 följande:
    Många killar har samma åsikt. Vill hon ses hör hon av sig. 
    TS har ju hört av sig.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (När jag var ung) skrev 2025-09-29 15:06:31 följande:
    Ja, jag har iaf oftast fått mess samma kväll eller dagen efter. Tack för dejten, det var trevligt. Typ så. Men ringde gjorde vi först när jag och min man dejtade exklusivt.
  • Anonym (Hh)

Ville han ses igen och är intresserad så kommer du veta det utan tvivel. 

Om du frågar dig själv om han är intresserad eller ej så är han inte intresserad men kan tänka sig ha dig på sin roster. Det blir aldrig bra när tjejen är den som jagar killen.

tänk inte på honom så mycket innan du vet, gör kul grejer, lev ditt liv, träffa andra osv. 

• Anonym (Hundkäx)

Jag har läst alla inlägg och känner att jag lägger ner det hela. Han är absolut inte intresserad av mig och jag känner mig superdum. 

Jag hoppas bara han skriver något och inte ghostar mig, så jag får en möjlighet att typ dissa honom :). Haha

• Anonym (Inte dum)
    Anonym (Hundkäx) skrev 2025-09-29 17:23:06 följande:

Jag har läst alla inlägg och känner att jag lägger ner det hela. Han är absolut inte intresserad av mig och jag känner mig superdum. 

Jag hoppas bara han skriver något och inte ghostar mig, så jag får en möjlighet att typ dissa honom :). Haha

Du ska absolut inte känna dig superdum!!!

Hoppas för din skull att han skriver något! 😊
  • Just Precis

Äh du behöver väl inte ghosta honom om han lägger i en växel, men han måste nog driva lite nu tänker jag.

Håller nog med flera ovan att de gånger det blivit något bra har killen varit jävligt snabb och tydlig med sitt intresse - men finns väl all sorts folk.

Svar på tråden Vill han ses igen eller inte?